روتاری; مزایا و معایب (قسمت دوم)

روتاری; مزایا و معایب (قسمت دوم)

همانطور که در مقاله قبل توضیح دادیم روتاری سرویسی است که اگر شما چند خط تلفن برای مجموعه خود داشته باشید می توانید به مخابرات مراجعه کنید و این سرویس را دریافت کنید . نحوه کار آن به این صورت است که یکی از خطوط به عنوان سر خط شما معرفی می شود و شما آن را به مشتریان ارائه می دهید .در صورتی که خط اول اشغال باشد تماس شما به خط دوم و سوم و … منتقل می شود .

به این صورت شما تماس های خود را از دست نمی دهید و همچنین فقط یک شماره را به مشتریان خود ارائه می دهید که این باعث می شود آن ها سر در گم نشوند .

روتاری; مزایا و معایب (قسمت دوم)

اما این سرویس معایبی هم دارد که در این مقاله قصد داریم آن ها را بررسی کنیم. روی خط های آنالوگ شهری تنها می توان یک تماس برقرار کرد پس به این ترتیب ما روی هر خط فقط می توانیم یک تماس برقرار کنیم . با این اوصاف اگر یک شرکت تعداد تماس های زیادی در طول روز داشته باشد عملا این سرویس برای شرکت پاسخگو نیست زیرا اگر 20 تماس همزمان را بخواهند باید 20 خط تلفن داشته باشند که این کار اصلا صرفه اقتصادی ندارد . در اين شرايط استفاده از خط E1 كه قابليت برقراري ٣٠تماس همزمان را دارند راهكاري منطقي تر مي باشد.

مشکل دوم این است که روتاری فقط می تواند از اشغال شدن خط شهری جلوگیری کند و نمی تواند از اشغال شدن داخلی جلوگیری کند .برای حل این مشکل استفاده از دستگاه سانترال راه حل خوبی است.

منو اصلی