دستگاه سانترال وسیله ای جهت پیشرفت های ما

دستگاه سانترال وسیله ای جهت پیشرفت های ما

در گذشته برای برقراری ارتباطات از دود، چراغ‌ها و بازتاب نور استفاده می شد. بعد اختراع برق امکان انتقال سیگنال ‌ها از طریق تلگراف الکتریکی را فراهم کرد. تلگراف وسیله‌ ای برای انتقال پیام‌ ها به فواصل دور از طریق یک فناوری سیگنالینگ است. در تلگراف لازم است پیام به صورت کد تبدیل شود که توسط فرد فرستنده و گیرنده شناخته‌ شده باشد. این گونه کدها بر اساس محدودیت‌ ها طراحی شده بود. این سیستم های ارتباطی سیستم های کند و با کارایی کم و پر خطا است که به غیر از امکان اشتباهات زیاد در نحوه تفسیر خبر، باید متن و خواسته فرد نیز در کوتاه ترین حالت نوشته می شد تا در کار ارسال و دریافت آن مشکلی پیش نیاید. هم چنین برای برقراری این ارتباط نیازمند به افرادی خبره بود که بتوانند با کم ترین مشکل و خطا پیغام های کوتاه را ارسال و دریافت کنند.

دستگاه سانترال وسیله ای جهت پیشرفت های ما

این دستگاه در مرحله اول تولید، برای شرکت های کوچک تولید شد که نام سانترال کم ظرفیت را به دوش کشید. سانترال  KX-TA616  قابلیت پشتیبانی از 6 خط شهری را دارا بود و با تعریف کردن حداکثر 16 کاربر (داخلی سانترال) استفاده از خطوط را ممکن می ساخت که این سیستم ارتباطی دارای معایب زیادی بود که به مرور پاناسونیک تصمیم به رفع آن گرفت و بعد از مدتی دستگاه KX-TES824 را تولید کرد که مدل پیشرفته تر و بی نقص سانترال قبلی بود. این دستگاه سفید رنگ، جعبه ای کوچک است که دارای جایگاه های مختلف برای کارت های متفاوت است.

دستگاه سانترال وسیله ای جهت پیشرفت های ما

این جایگاه ها برای جای دادن کارت افزایش ترافیک خطوط شهری و کارت افزایش خطوط داخلی است و هم چنین استفاده از کارت کالر آیدی (نمایشگر اطلاعات تماس گیرنده) و کارت دیزا ( راهنمای سه مرحله ای صوتی تماس گیرنده) را امکان پذیر می کند. وجود این امکانات در سانترال باعث می شود مکالمه به راحتی و با بهترین روش در کم ترین زمان به فرد مورد نظر ارتباط داده شود که این راهنمای صوتی سبب بهبود وجهه شرکت خواهد شد زیرا انتقال  تماس های اضافه باعث خستگی فرد تماس گیرنده می شود.

 

به مرور زمان با تولید وطراحی تلفن و سیستم های مخابراتی، استفاده از تلفن به عنوان یک روش ارتباطی جایگاه خود را به سرعت در بین کاربران خانگی و اداری باز کرد. باز هم این سیستم های ارتباطی زیاد جالب توجه نبود زیرا برای این برقراری باید ابتدا به مرکز تلفن متصل شد و با در خواست برقراری تماس با شماره خاص این مرکز تلفن این ارتباط را برقرار می کرد و در صورت برقراری تماس دو کاربر را به هم متصل می کردند.

 

با کشیده شدن مجموعه های کاری و حتی کاربران خانگی به سمت استفاده از این تکنولوژی نو ظهور باعث شد که شرکت های مخابراتی تصمیم گرفتند که این روند را ارتقا داده و به بهترین نحو و در ساده ترین حالت برقراری تماس را امکان پذیر کنند و ارتباطات را از این روند سخت و خسته کننده رهایی بخشند. کمپانی پاناسونیک نیز مانند دیگر شرکت های رقیب تصمیم گرفت که در این زمینه کاری اساسی کند و به فکر طراحی دستگاهی خاص کرد. پاناسونیک برای کمک به شرکت ها و محیط های اداری با داشتن افرادی متخصص در این زمینه به فکر تولید دستگاهی کرد که در شرکت ها مرکز تلفنی کوچک ایجاد کند که روند ارتباطات را برای مکالمات بیرون سازمان به بهترین نحو امکان پذیر کند. هم چنین این سیستم ارتباطی بتواند عمل مکالمات درون شبکه را نیز برای کاربران به ارمغان بیاورد.

 

این تلفن ها در ابتدایی ترین حالت قادر به پشتیبانی از یک خط شهری بودند که با طراحی معمولی در آن زمان نیز باز پر طرفدار بود اما شرکت ها و کمپانی ها از تلاش خود دست برنداشتند. این تلاش های بی وقفه باعث شد که سیر تکاملی این سیستم ارتباطی به سرعت پیشرفت کند و این سیر را می توان به ترتیب تلفن آنالوگ های بسیار معمولی، تولید تلفن های دو خط و سپس تلفن بیسیم و بعد از تکمیل این تلفن ها معرفی نمود. هم چنین تولید مراکز تلفن خصوصی فاز دوم و تکمیل کننده این ارتباطات است که سهمی بسیار بزرگ در بهبود ارتباطات در سطح جهانی داراست.

 

در دستگاه سانترال این امکان فراهم شده است که متناسب با نیاز شرکت و تعداد خطوط شهری و تعداد کاربران نوع کارت ها مشخص و انتخاب شود.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی