انواع فکس

انواع دورنگار

فکس یا دورنگار دستگاهی است که برای ارسال و دریافت نامه های یک سازمان به کار می رود و بسته به حجم دریافت و ارسال نامه انتخاب از میان انواع فکس متفاوت می باشد. برای دریافت و ارسال نامه، نیاز به دو دستگاه فکس داریم:

1» فکس مبدا

2» فکس مقصد

روند نامه رسانی به این نحو می باشد که دستگاه فکس مبدا کاغذ را به درون خود وراد می کند و آن را اسکن می کند. پس از اسکن کردن محتوا درون کاغذ تبدیل به کد می شود و این کد ها با استفاده از خطوط تلفن ارسال می شود. در دستگاه مقصد کدها پس از دریافت تبدیل به محتوا می باشد و محتوا بر روی یک کاغذ درج می شود.

انواع فکسفکس ها از نظر تکنولوژی به کار رفته در آن ها به 3 دسته تقسیم بندی می شود:

الف» فکس های لیزری

ب» فکس های کاربنی

ج» فکس های حرارتی

فکس های لیزری مشابه پرینتر های لیزری عمل می کنند و از کیفیت و در نتیجه آن از قیمت بالاتری برخوردار می باشند. این نوع از فکس ها دارای سرعت بالایی نیز می باشد و برای شرکت هایی مناسب است که حجم نامه های دریافتی و ارسالی آن ها بسیار زیاد می باشد.

در خصوص فکس های کاربنی باید گفت که نسبت به فکس های لیزری از کیفیت پایین تر ، قیمت پایین و همچنین سرعت پایین تری برخوردار می باشد. همانطور که اطلاع دارید، هر دستگاهی نیاز به یک سری تجهیزات و مواد مصرفی دارد و فکس ها از این قضیه مستثنی نیستند. یکی از مواد مصرفی در فکس ها، رول فکس می باشد که البته لازم به ذکر است که فکس های لیزری نیازی به رول فکس نخواهند داشت. فکس های کاربنی نیازی به کاغذ مخصوص ندارند و استفاده از کاغذ معمولی برای آن ها اکتفا می کند.

فکس های کاربنی در مقایسه با فکس های حرارتی نیز از کیفیت بالاتر، کیفیت بالاتر و در نتیجه آن از کیفیت بیشتری برخوردار می باشند. در این نوع از فکس ها، اطلاعات بر روی یک رول حساس به حرارت درج می شود.

فکس پاناسونیک یکی از محصولات مخابراتی است که توسط این برند تولید شده است. نمایندگی پاناسونیک در تهران، شرکت ایده آل گستر آماده ارائه خدمات فروش و تعمیرات دستگاه های فکس پاناسونیک است.

منو اصلی