فرکانس تلفن های بی سیم

تغییر فرکانس تلفن بی سیم

تلفن های بی سیم معمولا در دو فرکانس کار می کنند که ممکن است با اتصال بی سیم تداخل داشته باشند، زیرا آنها در همان باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز قرار دارند. اگر متوجه شوید که فرکانس تلفن بی سیم شما با سیگنال بی سیم تداخل می کند، ممکن است سطح فرکانس را روی گوشی خود تغییر دهید یا تغییرات در شبکه بی سیم خود را تغییر دهید. در حقیقت، طبق گفته ناسا، بهترین استفاده از گوشی 900 مگاهرتز یا 2.4 گیگاهرتز است زیرا امنیت بیشتری را فراهم می کند و پذیرش بهتر را نسبت به گوشی های با فرکانس پایین تر به ارمغان می آورد.

گام 1

میزان فرکانس تلفن بی سیم موجود در آن را تعیین کنید.

همانطور که در راهنمای تلفن بی سیم مشخص شده، تلفن های بی سیم به عنوان فرستنده یا گیرنده رادیویی عمل می کنند که در طول فرکانس تعیین شده عمل می کنند. وضوح و محدوده گوشی شما بر اساس این فرکانس متفاوت است. در صورت امکان، شما باید یک تلفن را که با پرش کانال فعال شده است خریداری کنید، زیرا طیف وسیعی از تلفن را افزایش می دهد و مانع از سایر دستگاه های الکترونیکی را به حداقل می رساند. اگر تلفن شما این قابلیت داخلی را نداشته باشد، شما می توانید فرکانس تلفن خود را به صورت دستی تغییر دهید.

کمیته ارتباطات فدرال فرکانس تلفن های بی سیم را که برای عموم ارائه می شود تعیین می کند. در حال حاضر سه فرکانس اصلی برای تلفن های بی سیم استفاده شده است: 900 مگاهرتز، 2.4 گیگاهرتز و 5.8 گیگاهرتز. فرکانس بالاتر، معمولا تداخل کمتر و محدوده گوشی بیشتر است. علاوه بر این، هنگام استفاده از فرکانس های بالاتر، امنیت افزایش می یابد. با این وجود، تداخل و عدم وضوح ممکن است بر روی هر تلفن بی سیم به دلیل استفاده از دستگاه های الکترونیکی دیگر در خانه یا در منطقه شما رخ دهد.

فرکانس تلفن های بی سیمگام2

فرکانس گوشی خود را به صورت دستی تغییر دهید

تلفن های بی سیم با یک دکمه “کانال” مجهز شده اند که شما را قادر می سازد بطور دستی فرکانس گوشی خود را تغییر دهید. با تغییر کانال، شما می توانید فرکانس و محدوده تلفن خود را تغییر دهید. همانطور که توسط گروه فیزیک کالج ویلیام و مری گزارش شده، تلفن های بی سیم مجهز به اجازه تغییر فرکانس خود هستند، زیرا افراد بیشتری در منطقه ای که از این دستگاه استفاده می کنند، دخالت بیشتری دارند.

گام3

در صورتی که قادر به حذف تداخل نباشید، آنتن را خریداری کنید و هنوز نیاز به بهبود وضوح گوشی خود دارید.

اگر گوشی شما در کانال شبیه سازی شده است و شما با استفاده از دکمه “کانال” فرکانس گوشی خود را تغییر داده اید، خرید لوازم جانبی ممکن است کمک کند. آنتن هایی وجود دارد که ممکن است برای بهبود وضوح و عملکرد تلفن بی سیم خود استفاده شود. برخی از پایه هایی که با گوشی های بی سیم شما عرضه می شوند ممکن است دارای اتصال آنتن دوگانه باشند که شما را قادر می سازد تا دو آنتن را در هر طرف دیوار نصب کنید تا وضوح بیشتری داشته باشید.

منو اصلی