تفاوت ویدئوپروژکتورهای لیزری و نوری

کدام بهتر است؟

انتخاب همیشه فرآیند سختی بوده است اما وقتی پایه تکنولوژی به سط بیابد، سختی آن دو چندان می شود چرا که هر تکنولوزی دارای مزایا و معایب خاص خودش می باشد و نمی توان گفت که این تکنولوزی از دیگری بهتر است. بهتر بودن بستگی به اولویت های شما دارد؛ به عنوان نمونه برای برخی از افراد “قیمت” در اولویت است و برای برخی دیگر کیفیت. ما در این جا قصد داریم تا برای شما دو نوع از ویدئوپروژکتورهای برند پاناسونیک را تشریح کنیم تا تصمیم گیری و انتخاب را برای شما تسهیل ببخشیم.

تقریبا تمامی افراد با ویدئوپروکتورهای نوری آشناییت دارند. پروژکتورهای نوری و یا به طور عوامانه پروژکتورهای لامپی، با استفاده از نور به فرآیند تصویرسازی می پردازند. لامپ تعبیه شده در این پروژکتور دارای یک طول عمر نرمال و یک طول عمر ECO یعنی در حالت اقتصادی دارد. تفاوت ECO و نرمال در این است که اگر شما سطح روشنایی ویدئوپروژکتور خودتان را کاهش دهید، انرژی مصرف شده در ویدئوپروژکتور کاهش پیدا می کند و در نتیجه آن طول عمر لامپ افزایش پیدا می کند. پس از تمام شدن طول عمر لامپ، شما می بایست لامپی ویدئوپروژکتور خودتان را عوض کنید که این روند از معایب پروژکتورهای نوری به شمار می رود چرا که برای شما یک هزینه اضافی دربر خواهد داشت.

معایب ویدئوپروژکتورهای نوری به همان نکته ذکر شده در بالا اکتفا نمیکند. در پروژکتورهای نوری، سطح روشنایی به همراه کاهش طول عمر لامپ شما، کم خواهد شد. در این میان نوعی از ویدئوپروژکتوری پا به عرصه گذاشت که محدودیت های پروژکتورهای سنتی و یا همان پروژکتورهای لامپی را کنار گذاشت.

ویدئوپروژکتورهای لیزری، با استفاده از لیزرSOLID STATE و یا حالت جامدی به فرآیند تصویر سازی پرداخت. در این نوع از ویدئوپروژکتورها دارای روشنایی بالا، دامنه رنگی گسترده تر، مشکی تیره تر، انعطاف پذیری بیشتر و درنتیجه از نصب در هرزاویه از شعاع360 درجه پشتیبانی می کند.

تفاوت ویدئوپروژکتورهای لیزری و نوری

از آنجا که در این پروژکتورها خبری از لامپ نیست، درنتیجه نیازی هم به تعویض آن نخواهد بود و هزینه نگهداری از آن کمتر از ویدئوپروژکتور نوری خواهد بود. طو عمر دیودهای لیزر در این نوع از پروژکتور به 20000ساعت و گاها به 24000 ساعت می رسد و این به این معنا است که اگر شما 8ساعت از روز،5روز در هفته و 50هفته در سال از پروژکتور لیزری استفاده کنید، به طور تقریب شما می توانید 10 سال مداوم از این دستگاه استفاده کنید. البته به این نکته دقت داشته باشید که سطح روشنایی این پروژکتور همانند روز اول شروع کار خود ثابت می ماند و هیچ کاهش نوری نخواهد داشت.

البته لابد این نکته را هم در نظر گرفت که قیمت دستگاه لیزری بسیار بیشتر از دستگاه نوری است(  تقریبا 2 تا 3 برابر)

منو اصلی