برخی از قابلیت های ویدئو پروژکتور PT-EX520

قابلیت های ویدئو پروژکتور PT-EX520

ویدئو پروژکتور PTEX520 یکی از ویدئو پروژکتورهای محبوب برند پاناسونیک می باشد که دارای قابلیت هایی بسیاری می باشد که در این مقاله می خواهیم در خصوص برخی از آن ها صحبت کنیم. همانطور که اطلاع دارید، سطح روشنایی ویدئوپروژکتورها با واحدی به نام انسی لومن اندازه گیری می شود. هر چه مقدار روشنایی یک ویدئو پروژکتور بیشتر باشد، این دستگاه برای مکان های روشن تر مناسب می باشد. از آنجا که سطح روشنایی این دستگاه 5300 انسی لومن می باشد، باید گفت که این دستگاه برای مکان های روشن مناسب است.

یکی دیگر از ویژگی های ویدئوپروژکتورها، سطح کنتراست آن می باشند. سطح کنتراست عبارتست از نسبت سیاه ترین تاریکی به سفید ترین روشنایی می باشد. هر چه تفاوت این دو مقدار بیشتر باشد، کیفیت تصویر افزایش می یابد.معمولا این ویژگی را به صورت تناسب دو عدد نشان می دهند. به عنوان مثال سطح کنتراست ویدئو پروژکتور PT-EX520 برابر با 2000:1 می باشد. در این عبارت عدد 1 برابر است با مقدار سفیدترین روشنایی و عدد 2000 برابر با سیاه ترین تاریکی است.

این دستگاه با ابعادی به اندازه 498x145x398.3 و وزنی به معادل 8.4 کیلو گرم تصویری در بازه 1.05 تا10.77 ارائه می دهند. تمامی ویدئو پروژکتورها دارای سنسور تولید تصویر می باشند. به طور کلی متدهای تولید تصویر به 3 دسته DLP / LCD / LCOS  تقسیم بندی می شوند. اکثر ویدئو پروژکتورها از متد LCD استفاده می کنند اما باید به این نکته توجه داشت که متد تولید تصویر DLP از دیگر متد ها از کیفیت بیشتر و هزینه بیشتری برخوردار می باشد.

گاهی اوقات سطح زیرین یک ویدئو پروژکتور صاف و مسطح نمی باشد و از این رو تصویر تشکیل شده دارای خطا می باشد. شما می توانید در این جور مواقع از اصلاح ذوزنقه ای دستگاه استفاده کنید. این ویژگی دارای دو پارامتر عمودی و افقی می باشد که با واحد درصد بیان می شود. تصحیح ذونقه ای عمودی در این پروژکتور برابر با ±50 % و در حالت افقی برابر با ±30 % می باشد. لازم به ذکر است که رفع این مشکل کاملا نرم افزاری می باشد.

منو اصلی