ویدئو پروژکتور چیست؟

فاکتورهای مهم در ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتورها دستگاه های الکترونیکی هستند که عکس عمل یک دوربین را انجام می دهند؛ به این صورت که به جای روند دریافت نور همانند دوربین عکاسی , نور را پخش می کند. صنعت ساخت ویدئو پروژکتور ها به سرعت در حال گسترش می باشد و هم اکنون در اندازه، طرح و قابلیت های مختلفی در حال ساخت می باشد.

قدرت یک ویدئو پروکتور به عوامل مختلفی نظیر سطح روشنایی، نسبت تصویر، کنتراست، رزولوشن، تکنولوژی تصویر، ابعاد، وزن، سایز صفحه نمایش و … بستگی دارد. بسته به نیاز های شما و انتظارات از دستگاه ویدئوپروژکتورتان میزان این قابلیت ها متغیر می باشد.

به عنوان مثال اگر شما به دنبال یک ویدئو پروژکتور برای کلاس درس و تنها برای پخش اسناد می گردید، نیازی نیست به دنبال خرید یک ویدئو پروژکتور با کیفیتی در حد پخش فیلم و بازی های ویدئویی باشید. قیمت، ابعاد، تکنولوژی ساخت، سطح روشنایی و بسیاری از قابلیت های دیگر با تغییر نوع کاربری تغییر خواهد کرد.

سطح روشنایی ویدئو پروژکتور ها با واحدی به نام انسی لومن اندازه گیری می شود. هر چه این مقدار بیشتر باشد، دستگاه برای مکان های روشن تر مناسب تر می باشد. به طور معمول ویدئو پروژکتورهایی که سطح روشنایی آن ها بیشتر از 5000 انسی لومن باشد، برای مکان های روشن مناسب می باشد.

انواع مختلفی از دستگاه ها با سطح های روشنایی های متفاوتی موجود می باشد. شما برای اینکه پی ببرید که چه سطح روشنایی برای محیط شما مناسب می باشد می بایست با کارشناسی در این خصوص صحبت کنید.

عامل دیگری که در تعیین سطح قدرت یک دستگاه ویدئو پروژکتور مهم می باشد، کنتراست دستگاه می باشد. کنتراست عبارتست از: نسبت تاریک ترین نقطه سیاه و روشن ترین نقطه سفید. هر چه تفاوت این دو مقدار بیشتر باشد یعنی به جزئیات رنگ تصاویر دقت بیشتری می شود و در نتیجه آن کیفیت تصویر افزایش می یابد.

منو اصلی