راهنمای خرید ویدئو پروژکتور

 خرید ویدئو پروژکتور

هنگامی که قصد راه اندازی یک ویدئو پروژکتور را کرده باشید، می بایست به نکات و فاکتورهای خاصی دقت کنید. علاوه بر خرید دستگاه ویدئو پروژکتور شما نیاز به خرید پرده نمایش و پایه ویدئو  پروژکتور خواهید داشت. تمامی این دستگاه ها دارای انواع مختلفی هستند که شما نمیتوانید بدون اطلاعات فنی آن ها را با هم ست و راه اندازی کنید.

در ابتدا شما می بایست انتخاب کنید که دستگاه خریداری شده به چه هدفی و در چه مکانی قرار به نصب می باشد. به عنوان مثال برخی از ویدئو پروژکتور ها برای مکان های تاریک و نمایش متن کاربرد دارد و برخی دیگر قادر به ارائه خدماتی از قبیل نمایش فیلم و برای سالن های بزرگ مناسب می باشند. عوامل مهمی در تعیین نوع کاربرد یک ویدئو پروژکتور تاثیر زیادی دارد؛ به عنوان مثال سطح روشنایی یک دستگاه پروژکتور تعیین کننده این امر هست که دستگاه شما برای محیط های روشن کاربرد دارد یا کم نور. به طور معمول ویدئو پروژکتورهایی که سطح روشنایی آن ها بالاتر از 5000 انسی لومن باشد، برای محیط های روشن مناسب است و کمتر از این مقدار برای محیط هایی با نور نسبتا پایین مناسب می باشد.

محتوای به نمایش گذاشته شده توسط ویدئو پروژکتور می تواند هم بر روی دیوار، پرده نمایش و یا حتی تخته سیاه به نمایش گذاشته شود. انتخاب این موضوع دست شما و قابلیت های دستگاه خریداری شده توسط شما می باشد.

پس از خرید دستگاه ویدئو پروژکتور و پرده نمایش، می بایست به سراغ انتخاب پایه نمایش برویم. اکثر ویدئو پروژکتورهای پاناسونیک قابلیت نصب بر روی زمین و سقف را دارند، از این رو شما می بایست پایه ای مناسب را برای آن انتخاب کنید که فرآیند انتخاب بسته به نوع ویدئو پروژکتور شما دارد.

یکی از دیگر نکاتی که در هنگام خرید ویدئو پروزکتور می بایست به آن دقت داشت، فاصله دستگاه از پرده نمایش می باشد. برخی از ویدئو پروژکتور ها قابلیت Short throw دارند. برطبق این قابلیت می توان از فاصله ای نزدیک، نصویری بزرگ را بر روی پرده نمایش ظاهر کرد. این قابلیت برای مکان هایی مناسب است که تردد در آن مکان زیاد است.

منو اصلی