آیا دوربین مداربسته قابلیت ضبط صدا را دارد؟

قابلیت ضبط صدا در دوربین مداربسته پاناسونیک

همانگونه که مستحضرید، دوربین مداربسته پاناسونیک برای شما، امنیت را برقرار می کند و به شما یک خیاله آسوده را زمانی که شما در خانه و یا مجموعه خود نیستید را هدیه می دهد. شما می توانید با بهره گیری از این چشم شوم با آرامش خاطر مجموعه خود را درک کنید.

معمولا دوربین های مداربسته، تنها به ثبت تصاویر می پردازد و صدایی را ضبط نمی کند و یکی از علل اصلی آن هم نقض حقوق افراد حاظر در مجموعه می باشد. در برخی از کشورها قوانینی برای ضبط صدا توسط این دوربین ها وجود دارد.

اکثر دوبین های مداربسته قابلبیت ضبط صدا را ندارند و تنها برخی از دوربین های مداربسته تخصصی موجود در بازار می باشند که صدا موجود در محیط را ثبت می کند. اگر شما فردی هستید که می خواهید برای مجموعه خود این قابلیت را فعال کنید، باید بدانید که تمامی افراد حاظر در آن جا باید از این موضوع مطلع باشند و هر فردی که وارد می شود به محض ورود نسبت به این قضیه مطلع می بایست مطلع شود.

هزینه نصب و خریداری دوربین هایی که به همراه ثبت تصویر، صدا را نیز ضبط کند بسیار بالاتر از هزینه دوربین هایی است که تنها به ثبت تصاویر می پردازند لذا کمتر کسی به سمت آن می رود اما به طور کلی برخی از دوربین ها خود به تنهایی قادر به ضبط صدا می باشند و برخی دیگر می بایست برای این که به این قابلیت مجهز شوند، یک میکروفن در آن ها تعبیه شود.

2 نوع میکروفن برای نصب در دوربین های مداربسته وجود دارد:

میکروفن های باکسی و میکروفن های کپسولی

میکروفن های باکسی ، دارای پیچ تنظیم صدا هستند و حجم بزرگ تری نسبت به میکروفن های کپسولی دارند. این نوع از میکروفن ها کیفیت شنود خوبی نسبت به انواع دیگر دارند و میزان شنود در آن ها قابل تنظیم می باشد . این نمونه ها به دلیل شکل ظاهری یکسری محدودیت برای نصب دارند و قیمت بالا تری نیز دارند.

میکروفن های کپسولی ، از انواع کم هزینه همچنین پر استفاده ی میکروفن ها می باشند. از دلایل استفاده زیاد از این میکروفن ها می توان به کم حجم بودن و نداشتن محدودیت برای نصب اشاره کرد.

آیا دوربین مداربسته قابلیت ضبط صدا را دارد؟

منو اصلی