انواع لنز ویدئوپروژکتور

انواع لنز ویدئوپروژکتور

اگر قصد خرید ویدئو پروژکتور دارید نکات مهم و زیادی وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد یکی از آن ها ابعاد اتاق یا سالنی است که می خواهید ویدئو پروژکتور را داخل آن نصب کنید . اگر ابعاد اتاق شما کوچک یا بزرگ باشد مدل های مختلفی وجود دارد که پاسخگوی نیاز شماست .

 

لنز ویدئوپروژکتور یکی از آیتم هایی است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. سه نوع لنز در بازار وجود دارد که شما با توجه به نیاز خود از دستگاه می توانید انتخاب کنید کدام نوع لنز برایتان مناسب است .

  • Normal Lens
  • Short Throw Lens
  • Ultra Short Throw Lens

فرق مهم لنزهایی که در بالا معرفی کردیم در نمایش تصویر ، اطلاعات یا اسناد از فواصل مختلف می باشد. به عبارتی شما با توجه به ابعاد اتاق خود باید نوع لنز مناسب را تشخیص دهید .

انواع لنز ویدئوپروژکتور

لنزهای نرمال برای تشکیل تصویری 80 اینچی از فاصله 3 الی 3.5 متری مناسب است پس اگر ابعاد اتاق تقریبا بزرگی دارید انتخاب این لنز تصمیم درستی خواهد بود .

لنزهای شورت ترولنز یا Short Throw Lens درفاصله 70 الی 80 سانتی متری نمایش تصویر را امکان پذیر می کند .

لنزهای Ultra Short Throw Lens  الترا شورت ترولنز در فاصله 10 الی 13 سانتی متری نمایش تصویر را امکان پذیر می کند . پس اگر اتاق بسیار کوچکی دارید این نوع لنز برای شما انتخاب مناسبی است .

نوع لنز در قیمت تاثیر بسزائی دارد زیرا مزیت قابل توجه آن اینست که سایه بندرت در تصویر ایجاد می شود و نور ویدئوپروژکتور کمتر در چشم کاربر منعکس می شود.

 

منو اصلی