مشکلات استفاده از دیوار به جای پرده نمایش

مشکلات استفاده از دیوار به جای پرده نمایش

اگر شما قصد خرید ویدیو پروژکتور دارید یکی از تجهیزات مورد نیاز شما پرده نمایش است .

شاید شما در هنگام خرید فقط به کیفیت و رزولوشن دستگاه ویدئو پروژکتور دقت کنید ولی کیفیت پرده نمایش در هنگام نمایش فیلم، پرزنتیشن و پروجکشن عکس بسیار تاثیرگذار است و می تواند حتی کیفیت خوب دستگاه شما را زیر سوال ببرد .

مشکلات استفاده از دیوار به جای پرده نمایش

پس باید در انتخاب پرده نمایش هم دقت لازم را به عمل آورد . اگر تا به حال تصویر ویدئو پروژکتور خود را بر روی یک دیوار انداخته باشید، حتما متوجه شده اید که تصویر خیلی واضح نیست، کنتراست پایین است و رنگ ها خیلی روشن نیستند اگر قصد شما این است که تصویر را روی دیوار بیندازید باید بگوییم که رنگ دیوار باعث می شود همه طیف رنگی شما تغییر کند و رنگ های واقعی را نشان ندهد . علاوه بر این تصور کنید حتی رنگ دیوار سفید مطلق باشد باز هم مشکلاتی وجود دارد که نقاشی دیوارهای بسیاری از خانه ها به گونه ای انجام شده که نور را به جای منعکس کردن جذب می کند .

برای این کار رنگ های مخصوصی وجود دارد که برای ویدیو پروژکتور ساخته شده و می توان با استفاده از آن ها دیوار را رنگ زد تا بتوان تصویر را روی آن با کیفیت بهتری نمایش داد . البته باید توجه داشته باشید که باز هم تصویر به کیفیت پرده نمایش های حرفه ای نمایش داده نمی شود و هنوز هم کیفیت خیلی بالایی ندارد .

 

منو اصلی