انتخاب دوربین مداربسته مناسب

انتخاب دوربین مداربسته مناسب

کلمه ی ” دوربین مداربسته ” ترجمه شده ی فارسی کلمه ی انگلیسی closet circuit television   یا به اختصار  cctv است . معنی لغت به لغت این کلمه جعبه جادویی مدار بسته است .

دوربین مداربسته به نوعی از دوربین ها گفته می شود که در جای خود به طور ثابت قرار گرفته اند و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. به دلیل اینکه بیشتر این دوربین ها در حفاظت، نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت بکار می رود این واژه بیشتر به همین حوزه بر می گردد اما معنی فنی آن حتی دوربین های ویدیو تلفن و کنفرانس را نیز دربر می گیرد.

انتخاب دوربین مداربسته مناسب

دوربین های مداربسته امروزه در خیلی از مکان ها به کار می رود . فروشگاه ها مغازه ها شرکت ها منازل مسکونی مجتمع های تجاری و حتی خیابان ها . این دوربین ها می تواند به امنیت محل نصب کمک کند و هم از اعمال خلاف پیشگیری کند و هم به پیگیری آن کمک کند .

اینکه چه نوع دوربینی را برای مکان مورد نظر انتخاب کنیم به نیاز ما بستگی دارد . در بعضی موارد شاید شما مغازه کوچکی داشته باشید و فقط برای گرفتن مجوز اماکن اقدام به نصب دوربین کنید . در این موارد دوربین های مداربسته با کیفیت پایین وجود دارد که شما میتوانید با قیمت پایین از آن ها استفاده کنید . ولی باید توجه داشت اگر برای پیگیری به تصاویر ضبط شده دوربین مراجعه کنید عملا چیز خاصی نمیتوانید پیدا کنید و جزئیاتی در اختیار شما قرار نمی دهد .

انواع دوربین مداربسته

از نظر نوع سیگنال:

-دوربین های آنالوگ

دوربین های ip

-دوربین های دو منظوره

 

 

 

منو اصلی