انواع دوربین های صنعتی

انواع دوربین های صنعتی

اصطلاح «دوربین مداربسته صنعتی» اصطلاحی است که به صورت عمومی در رابطه با شاخه ای دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار میگیرد. از آنجایی که این اصطلاح معنای مشخصی ندارد در این مقاله به دوربین های مورد اشاره این اصطلاح می پردازیم.

دوربین های مداربسته باکس

در گذشته شکل های بسیار کمتری از دوربین های مداربسته وجود داشتند. در واقع در ابتدا بیشتر دوربین های مداربسته شکل باکس داشتند. بعدها شکل های دیگر از دوربین های مدار بسته هم رایج شدند و این موضوع الزام وجود اسامی مختلف را برای آنها به وجود آورد.
به علت کاربری حرفه ای تر دوربین های مداربسته باکس نسبت به بقیه انواع دوربین مداربسته بسیاری از افرادی که از گذشته در زمینه دوربین مداربسته کار میکنند این سری از دوربین ها را با نام دوربین صنعتی می شناسند.

کاربرد دوربین های باکس

با توجه به امکان لنز خارجی برای دوربین های باکس و کیفیت تصویر مناسبتره انها این دوربین ها معمولا در کابردهای تخصصی تر از دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند. ولی عمومی ترین کاربرد این دوربین ها برای زمانهایی است که نیاز به گرفتن تصویر در زاویه خیلی بسته باشد.

انواع دوربین های صنعتی

دید در شب دوربین های باکس

دوربین های باکس به طور عمومی فاقد دید در شب IR هستند. اما این دوربین های تصویر خیلی مناسبتری از محیط در نور کم به شما خواهند داد که استفاده از آنها را در محیطهای کم نور بسیار مناسب می کند.

زاویه دید دوربین های باکس

دوربین های باکس می توانند مهز به لنزهای متفاوتی باشند و این بزرگترین مزیت انهاست. به ویژه زمانی که شما به لنزی غیر متعارف نیاز دارید استفاده از دوربین های باکس به شدت توصیه می گردد.
با توجه به بازه بزرگ لنزها و امکان انتخاب لنز این دوربین ها از بین انواع لنزها این دوربین ها بیشترین انعطاف پذیری را از نظر زاویه دید خواهند داشت. به صورت کلی در صورت نیاز به داشتن دوربینی با زاویه دید کمتر از 25 درجه استفاده از دوربین های باکس بهترین گزینه خواهد بود.

دوربین مداربسته بولت

اصطلاح بولت (Bullet) به معنای گلوله یا لوله است. دوربین های بولت دوربین هایی با بدنه معمولا استوانه ای شکل و عموما فلزی هستند.

کاربرد دوربین های بولت

دوربین های بولت معمولا کاربردی بیرونی دارند. با توجه به ضد آب بودن بدنه (IP66 بودن) این دوربین ها و شکل خاصشان این دوربین های برای محیطهای بیرونی یا شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند.
این دوربین ها در کیفیت های متفاوتی به صورت شبکه و آنالوگ ساخته می شوند و از نظر کیفیت تصویر محدودیتی ندارند. توجه داشته باشید که ضد آب بودن دوربین بولت به معنای امکان غوطه ور کردن آن در آب نیست.

دید در شب دوربین های بولت

دوربین های بولت عموما دارای دید در شب IR هستند. ای دوربین های معمولا دید در شبی با برد نسبتا بالا دارند. برد دید در شب این دوربین ها به تعداد و نوع LEDهای تعبیه شده بر روی دوربین وابسته است. توجه داشته باشید که برد دید در شب نوشته شده در کاتالوگ دوربین ها به بالاترین برد پرتاب نور دوربین اشاره دارد و الزاما مشخص کننده برد مفید دید در شب دوربین نیست.

زاویه دید دوربین بولت

دوربین های بولت از نظر نوع لنز به دو دسته لنز ثابت (Fixed lens) و لنز وریفوکال (Varifocal Lens) تقسیم می شوند. دوربین های بولت با لنز ثابت معمولا با لنز 3.6(~70 درجه)، 6(50 درجه) یا 12(25 درجه) میلیمتر ساخته می شوند و دوربین های بولت وریفوکال معمولا لنز 3-9(~35 تا 80 درجه) میلیمتر یا 2.8-12 (~25 تا 85 درجه) میلیمتر دارند.

دوربین ها صنعتی کدام یک هستند؟

اصطلاح دوربین صنعتی به صورت بسیار رایج در رابطه با دوربین ها باکس مورد استفاده قرار می گیرد با این حال بهتر است به جای استفاده از این اصطلاح دقیقا دوربین مداربسته خود را با نام تخصصی آن بنامید تا از ایجاد ابهام در انتخاب دوربین دوری شود.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی