در مورد تلفن رومیزی بیشتر بدانید…

در مورد تلفن رومیزی بیشتر بدانید

بی شک هنوز صدای زنگ تلفن (درینگ درینگ معروف) منزل مادربزرگمان را به خاطر داریم ، همان تلفنی که با شماره گیر گرد و ساده اش گاهی اسباب بازی دوران کودکیمان بوده است. هرچند انگشتان ما مدت های طولانی است که با آن شماره گیر گردان خداحافظی کرده و فقط گاهی برای زنده نگهداشتن خاطرات خوش آن دوران یکی از همان تلفن ها را کنار سالن پذیرایی گردگیری کرده ایم؛ اما جای تردید نیست در کوران خرید انواع گوشی تلفن همراه هوشمند و غیر هوشمند دیگر جایی برای فکر کردن درباره تلفن ثابت منزلمان یا محل کارمان باقی نمانده است.

در حالی که  نمی توان فراموش کرد تا همین چندی پیش این تلفن های ثابت رومیزی یکه تاز دنیای ارتباطات بودند و اکنون هم اگر تلفن همراهمان خارج از سرویس شده باشد دوباره باید به همان تلفن های ثابت پناه ببریم. پس با درنظر گرفتن جایگاه اصلی تلفن های ثابت رومیزی بدنیست دوباره کمی هم در مورد خرید این دستگاه ارتباطی سختگیر باشیم و از کم و کیف انتخاب بهترین مدل و برند مطلع باشیم. چون به اندازه ای که انواع و اقسام تلفن های همراه هوشمند پیشرفته شده اند این گوشی های تلفن ثابت هم ارتقاء یافته و با امکانات مختلف خود گاهی خریداران را سردرگم می کنند

در مورد تلفن رومیزی بیشتر بدانید

بطور کلی دستگاه تلفن ثابت به دو دسته سیمی و بدون سیم تقسیم بندی می شود و به واسطه حضور گسترده دستگاه های بدون سیم مدت هاست دیدن گوشی تلفن سیم دار کمی برایمان غریب شده و صرفا منتظر دیدن این نوع دستگاه روی میز اداره ها هستیم.

در حالی که هنوز هم قابل اعتمادترین نوع گوشی تلفن ثابت ، چیزی شبیه به اختراع اولیه گراهام بل معروف خودمان بوده و فقط کمی امکانات جانبی به آن اضافه شده است. اما نمی توان چشم به روی تکنولوژی و پیشرفت دنیای ارتباطات نیز بست. بنابراین اینگونه بهتر است که با توجه به نیازمان بین تلفن رومیزی سیم دار یا باسیم گزینه ای را انتخاب تا علاوه بر اطمینان خاطر از کیفیت ارتباط از تکنولوژی های روز هم استفاده کنیم. به هر حال انتخاب در بخش تلفن های سیم دار کمی ساده تر از نوع بی سیم آن است چون با توجه به امکانات موجود دستگاه برای سیمدارها و مدل و رنگش می توانیم خرید کنیم ولی در مورد تلفن های بدون سیم دنیایی متفاوت را پیش رو خواهیم داشت.

تلفن رومیزی

بدنیست توجه داشته باشیم بزرگترین نقطه ضعف تلفن های بدون سیم حتی با اختراع سیستم های نوین و پیشرفته ، جریان برق است که در صورت قطع شدنش ارتباط دستگاه مرکزی با گوشی تلفن بی سیمی که همراه ماست قطع خواهد شد و نمی توانید با مخاطب خودتان ارتباط بگیرید. بنابراین بهتراست اگر میان تولیدات بدون سیم به دنبال برند مناسب خود هستید آنهایی را انتخاب کنید که دارای یک دستگاه تلفن ثابت با سیم نیز باشند تا در صورت قطع برق بتوانید با استفاده از آن با مخاطبان خودتان ارتباط بگیرید.

این دستگاه ها ساده ترین و مرسوم ترین نوع گوشی تلفن بویژه در ادارات هستند. همانگونه که گفته شد این دستگاه ها مستقیماً به خط تلفن وصل شده و معمولاً بر روی یک میز بطور دائمی قرار می گیرند. البته امکان جابجایی آنها به هر نقطه ای وجود دارد اما طول سیم همیشه یکی از محدودیت ها و وابستگی های آنها خواهد بود. به همین دلیل تلفن های بی سیم به بازار وارد شدند تا این محدودیت را از سر راه برداشته و راحتی بیشتری را برای کاربران مهیا کنند.

شناسه آی دی ID دستگاه تلفن بی سیم

آیا تا به حال شده که تلفن خانه خود را بردارید و قبل از شماره گیری به ناگهان متوجه صدای همسایه تان در پشت تلفن شوید؟ این اتفاق به این دلیل می افتد که تلفن شما دارای شناسه معتبر و منحصر به فرد نیست.

طبق قانون، هر دستگاه تلفن بی سیم باید دارای شناسه مخصوص و منحصر به فرد باشد تا در هنگام استفاده بر روی سایر دستگاه ها تداخل ایجاد نکند. این تداخل برخی اوقات به سوءاستفاده و شنودهای غیرقانونی منجر می شود. معمولاً تلفن های غیرمجاز و تقلبی در بازار که قیمت پائین تری نیز دارند از این مشکل فارغ نیستند.

حافظه ذخیره سازی شماره تلفن و ID caller

خوشبختانه اغلب تلفن هایی که دارای صفحه نمایش هستند مجهز به شماره انداز یا هان ID caller هستند اما حافظه دخیره سازی شماره در آنها با یکدیگر متفاوت است. در دنیایی که هرکس و هرجایی برای خود شماره تلفن مخصوصی دارد، حفظ کردن تمامی شماره تلفن ها کار ساده ای نیست. پس با یک انتخاب صحیح می توانید این وظیفه را به تلفن خود بسپارید.

قابلیت اتصال چند خط تلفن به یک دستگاه

اگر دستگاه تلفن را برای محیط هایی مثل شرکت ها، مغازه ها و دیگر مکان هایی که دارای چندین خط تلفن هستند درنظر گرفته اید بهتر است به سراغ مدل هایی بروید که قابلیت اتصال چند خط تلفن را بطور همزمان دارند. این نوع تلفن ها قیمت بالاتری نسبت یه مدل های تک خط دارند اما در عوض شما را از وجود چندین گوشی مختلف راحت می کند.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی