خرید دوربین متفرقه چه اشکالی دارد؟

خرید دوربین متفرقه چه اشکالی دارد؟

 

عدم وجود نظارت بر بازار تجهیزات حفاظتی موجب گسترش قارچ گونه انواع روش های کلاه برداری در این بازار شده است. البته نباید فراموش کرد که بخشی از بار مسئولیت گسترش چنین روشهایی عدم جمع آوری اطلاعات پیش از خرید توسط مشتریان است.

در هنگام خرید دوربین مدار بسته ممکن است با بسیاری از نام ها و مارک هایی روبرو شوید که تاکنون در جایی با آن مواجه نشده اید. در واقع عدم وجود نظارت صحیح بر بازار دوربین مدار بسته و تجهیزات حفاظتی موجب گسترش قارچ گونه و بی رویه انواع روش های کلاه برداری در این بازار شده است.

لاجرم نباید فراموش کرد که بخشی از بار مسئولیت گسترش چنین روش هایی، عدم جمع آوری اطلاعات صحیح و دقت لازم پیش از خرید دوربین مدار بسته و تجهیزات جانبی آن توسط مشتریان است. در واقع با بکارگیری روش های ساده ای می توان از اینگونه سوءاستفاده ها توسط افراد سودجو جلوگیری نمود با کمی هوشمندی و دقت می توان به خرید دوربین مدار بسته با کیفیت دارای قیمت مناسب دست یافت.

خرید دوربین متفرقه چه اشکالی دارد؟

خرید هیچ محصول متفرقه ای به خودی خود مشکلی ندارد. این محصولات حتی می توانند کیفیت نسبی خوبی هم داشته باشند. اما چند نکته در رابطه با این محصولات وجود دارد:

  • گرچه خرید محصول متفرقه به خودی خود اشکالی ندارد اما خرید آن به جای محصول اصلی و پرداخت هزینه زیاد بابت آن کاری کاملا اشتباه است. این محصولات را معمولا می توانید با کمی تحقیق به قیمتی بسیار ارزان تر بخرید.
  • این محصول فاقد پشتیبانی فنی است. گرچه ممکن است محصول دارای گارانتی باشد اما هیچ گونه پشتیبانی فنی شامل ارائه نرم افزارهای به روز شده، اطلاعات نصب و عیب یابی و … برای شما در دسترس نخواهد بود.
  • محصولات متفرقه ممکن است در ظاهر به خوبی کار کنند اما معمولا دارای نقص های امنیتی و نرم افزاری جدی هستند که استفاده از آنها را برای کاربری های حساس کاملا غیر منطقی می کند.
  • امکان استعلام کیفیت یا قیمت این محصولات برای شما تقریبا غیر ممکن خواهد بود و این موضوع احتمال کلاه برداری را افزایش خواهد داد.
  • شرکت های گارانتی کننده محصولات متفرقه معمولا از اعتبار کمتری برخوردارند و احتمالا بی اعتبار شدن گارانتی این محصولات هم بسیار بالاتر است.

چگونه برندهای متفرقه دوربین مدار بسته را شناسایی نماییم؟

هنوز  هم روش های ساده ای به منظور شناسایی نمودن محصولات متفرقه با وجود پیشرفته شدن روش های کلاه برداری موجود می باشد . تحقیق اینترنتی در رابطه با محصولات به عنوان یکی از بهترین این روش ها بشمار می رود.
در قدیم برند متفرقه کمتر وب سایت و اطلاعات محصولات را دارا بودند در صورتی که با پیشرفت نمودن روش های ایجاد برند متاسفانه، شرکت های که این برندها را ایجاد نموده اند به فکری پیشرفته نمودن روش های خود افتاده اند و وبسایت هایی هم به منظور برندهای خود ایجاد نموده اند  که به نوعی می توان گفت  اعتبار محصولات آنان را نمایش  می دهد .به خاطر این موضوع بررسی نمودن نام برند در اینترنت  به منظور شناختن آن برند این امکان وجود دارد شما را وبسایت تقلبی ایجاد شده منتهی نماید .

به منظور شناسایی نمودن برندهای متفرقه سرچ کردن مدل دوربین مدار بسته در موتورهای جست و جوها به عنوان روش بهتر است . به عنوان نمونه می توانید در موتور جست و جوی گوگل مدل های دوربین مدار بسته زیر را سرچ نمایید و به نتیجه های زیر توجه نمایید:

M5013 (یکی از محصولات شرکت AXIS بزرگترین تولید کننده دوربین مدار بسته های شبکه جهان(

SNV-6013 (یکی از محصولات شرکت Samsung یکی از بزرگترین تولید کنندگان دوربین مدار بسته جهان(
) WV-SW155 یکی از محصولات شرکت Panasonic یکی از بزرگترین تولید کنندگان دوربین مدار بسته جهان)

)DS-2CD2020Iیکی از محصولات شرکت Hikvision بزرگترین تولید کننده دوربین مدار بسته جهان(
) SD32203S-HN یکی از محصولات شرکت Dahua یکی از بزرگترین تولید کنندگان دوربین مدار بسته جهان(

برای همه ی این محصولات حجم بسیار زیادی از تصاویر، کاتالوگ ها و ویدئوها مرتبط وجود دارد همانگونه که در نتیجه های جست و جو مشخص شده است و همچنین که باعث اثبات اعتبار جهانی آنها را اثبات می شود . هم اکنون این امکان وجود دارد که برای دوربین مداربسته ای یا وسیله ای که تصمیم به خرید آن دارید می توانید همین روش را انجام دهید و اطمینان از اصلی بودن آن  را اثبات نمایید.

برای اثبات اصلی بودن برندهای متفرقه دوربین مدار بسته روش ساده تری نیز موجود است؟

در جواب این سوال باید بگوییم بله، اگر که برای شما تشخیص اصلی بودن تجهیزات مشکل بوده است شما  از لیست ۵۰ برند بزرگ تولید کننده تجیهزات حفاظتی می توانید کمک بگیرید. بدین گونه خیلی از برندهای با اعتبار در این لیست نمی باشند این در صورتی است که در این لیست همگی برندهای موجود کاملا با اعتبار می باشند.

چرا برندهای متفرقه را معرفی نمی کنید؟

کنترل فروش این محصولات از دایره توانایی های ما خارج است. گرچه وجود چنین رویه ای در بازار این سیستم ها تاسف بر انگیز است تمامی قدرت ما در دفاع از مصرف کننده محدود به مطلع کردن آنها خواهد بود.
امیدواریم با افزایش اطلاعات مشتریان به عادلانه تر شدن بازار این سیستم کمک کنیم.

 

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی