5 باور اشتباه در مورد دوربین مداربسته از دید مصرف کننده

بسیاری از مشتریان که درخواست نصب دوربین مداربسته دارند، با توجه به تجارب قبلی خود از تماشای فیلم های تلویزیونی یا سینمایی درخواست های عجیبی از مجریان یا فروشندگان سیستم های حفاظتی می کنند که در عمل با تکنولوژی روز امکان اجرای آن وجود ندارد. در این مطلب به بررسی این باورهای غیر واقعی می پردازیم.

بالا بردن کیفیت تصاویر ضبط شده در سطحی غیر واقعی

کیفیت تصاویر توسط دوربین های مداربسته در حین ضبط مقوله ی بسیار مهمی می باشد.‌

بهترین نرم‌افزارهای پردازش تصویر نیز امکان بالا بردن رزولوشن تصویر تا بیش از 10 الی 20 درصد ندارند،بنابراین اگر کیفیت تصویر پایین باشد امکان بازتولید آن با کیفیت بالا توسط دستگاههای دیگر وجود ندارد.

لذا سعی کنید در انتخاب دوربین های مداربسته، دوربین هایی با کیفیت بالاتر انتخاب نمایید.

دوربین های بیسیم اعجاب انگیز

بخش بزرگی از درخواست درباره سیستم های مداربسته مربوط به دوربین های بیسیم هستند. معمولا مشتریان توجهی به محدودیت های بسیار زیادی این دوربین ها نمی کنند و طرز فکری خاص و غیر واقعی در مورد دوربین های بیسیم دارند.
بزرگترین مشکل با دوربین های بیسیم بی ثبات بودن آنهاست. ادوربین‌مداربسته بیسیم ثابت دریک مکان نمیباشند وبرد آنها محدود است(در محیط کاملا باز،نهایتا تا 50 متر را تصویربرداری می کند.)
گرچه استفاده از دوربین های بیسیم غیر ممکن نیست اما هزینه های بالا، بی ثبات بودن و محدودیت در تغذیه دوربین استفاده از آنها را به شدت محدود کرده. شاید در آینده و با پیشرفت علم، امکان تولید دوربین هایی مطابق نیاز مشتریان فراهم شود.

دوربین هایی با امکان تشخیص و ثبت هویت یا پلاک

ضبط تصاویر صورت و پلاک کار پیچیده ای برای یک سیستم مداربسته نیست. کافیست دوربین کیفیت و روزولشن کافی برای ضبط این اطلاعات را داشته باشد. مشکل زمانی به وجود می آید که مشتری از ما درخواست دوربینی ارزان با قابلیت تشخیص هویت افراد یا ثبت پلاک را می کند. انجام این فرایند ها نیازمند یک سیستم پردازش تصویر است. این سیستم ها با توجه به اطلاعاتی که از دوربین دریافت می کنند و پردازش کردن آن اطلاعات اضافی را از تصویر (مانند خواندن یک پلاک) استخراج می کنند.
با توجه به گران قیمت بودن این سیستم های پردازش ، استفاده از آنها جز برای ارگانها و سازمانها توجیه مالی ندارد.

.از دوربین مداربسته مادون قرمز انتظار دوربین حرارتی داشتن

(برای اطلاعات بیشتر مطلب دوربین مداربسته حرارتی را مطالعه کنید.) امروزه دید در شب مادون قرمز یکی از قابلیت های اولیه دوربین های مداربسته به شمار می رود. نور مادون قرمز ساختاری بسیار مشابه نور مرئی دارد با این تفاوت که برای چشم انسان قابل روئت نیست. دوربین های مداربسته این نور را دریافت کرده و آن را بر روی نمایشگر به صورت نور مرئی به شما نشان می دهند. به این صورت شما خواهید توانست در طول شب هم تصاویر دوربین را ببینید.

به صورت کلی ساختار نور و گرما با وجود تشابهات که با هم دارند، از هم متفاوت هستند. نوع انتشار و طریقه دریافت این دو با هم متفاوت است و در نتیجه تصویری که به وسیله هر یک از این دو ساخته می شود نیز با هم متفاوت خواهد بود. عمده مشخصه دوربین های حرارتی امکان تشخیص اجسام گرم است، دوربین های حرارتی با توجه به تشخیص امواج اجسام گرم حتی در پشت دیوار، تصویربرداری می کند ، که این برای دوربین دید در شب امکان پذیر نیست .

دوربین های گردان با قابلیت برگرداندن زمان

با دوربین های گردان امکان چرخش و زوم در جهات مختلف برای کاربران فراهم می شود.

عده ای بر این باورند که در تصویر ضبط شده توسط دوربین ها می توان مجددا جهت چرخش و زوم را تغییر داد.

این امکان تنها زمانی مقدور می شود که دوربین زمان را به عقب برگردانده و دوباره ضبط کند و این خواسته ای کاملا غیر منطقی است!!!!!!!!!!!

لذا فقط می توان تصاویری، در جهت و زوم حین تصویربرداری داشت.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی