قابلیت ها و ویژگی های یک دستگاه سانترال

مختصات و قابلیت دستگاه سانترال (مرکز تلفن) Panasonic

مقدمه

  • بررسی کلی استانداردهای در دسترس
  • اجرای کلیه امور مربوط به نصب
  • Analog CCTV Systems using DVR
  • Analog CCTV systems using network DVR

کیفیت تصویر پایدار

عدم نیاز به نوار

سرعت Shutter :

Video Server

نحوه کابل کشی :

مختصات و قابلیت دستگاه سانترال (مرکز تلفن panasonic):

واژه سانترال در واقع همان کلمه central به معنای مرکز یا مرکزی است که در فارسی به غلط اینگونه تلفظ می شود. همان گونه که از نام اینگونه دستگاهها پیداست . این دستگاهها نوعی مرکزیت به خطوط پراکنده تلفن که در یک سازمان موجود است را می دهد . همچنین راهبری تمامی خطوط را به عهده می گیرد ؛ تا تمامی تماس ها به طور منظم انجام شود.

این دستگاهها پله پله راه ترقی را طی نموده ته به چنین وضعیتی رسیده اند و انواع مختلف را دارند. این دستگاهها بنا به نوع گستردگی از سه شماره به چهار شماره هستند.

قابلیت دستگاه :

1-    قابلیت توسعه

2-    قابلیت گویا کردن

3-    قابلیت چاپ ریز شماره ها و رویت آنها

4-    قابلیت لینک کردن

1- این دستگاه از قابلیت توسعه برخوردار است یعنی اینکه هرگاه سازمان دارای دوایر و اتاق های بیشتری شده و نیاز به خط تلفن داشت ؛ می توان ان را توسعه داد . که چنانچه تعداد کارت های موجود در یک کنسول افزایش یافت میتوان حتی یک کنسول به آن اضافه کرد که حداکثرِ کنسول برای توسعه یک مرکز تلفن ، سه کنسول است .

نمونه یک دستگاه دو کنسول

2- با اضافه کردن یک کارت دیزا به این دستگاه می توان کلیه خطوط را به صورت گویا در آورد ؛ یعنی اینکه به محض تماس از بیرون ، یک اپراتور به طور خودکار متقاضیان (دانشجویان ) را راهنمایی می کند تا با واحد مربوطه تماس حاصل نمایند .

در یک سیستم سانترال تعداد ی خط ازاد در پورت ورودی به تعداد بیشتری خط داخلی در پورت خروجی تبدیل می شود که این امر می تواند سازوکاری برای بهینه سازی استفاده از خطوط تلفن خصوصا در نقاط شلوغ شهر یا مراکز امنیتی به وجود اورد .
به عنوان مثال یک خوابگاه 20 اتاقه را در نظر بگیرید با استفاده از این سیستم می توان با یک خط یا بیشتر به تمامی اتاق ها سرویس داد .
مثلا از یک خط برای 4 اتاق استفاده کرد و این خط را به این 4 اتاق وصل کرد البته باید در نظر داشت که هر لحظه فقط وفقط یک اتاق می تواند به خط اصلی و ورودی وصل گردد.
هدف از این پروژه طراحی یک سیستم تلفن سانترال یک به ده می باشد که با استفاده از ان می توان از یک خط ورودی برای ارتباط با ده خط داخلی استفاده نمود.
در این سیستم داخلی های مورد نظر فاقد ولتاژ DC خط می باشند و فقط از ولتاژ زنگ برای به صدا در اوردن زنگ اخبار تلفن استفاده می گردد.
همچنین در این سیستم چون سیستم داخلی مجزا از شبکه مخابرات می باشد لذا باید برای داخلی مورد نظر زنگ فرستاده شود و بر این اساس باید خودمان ولتاژ زنگ را برای استفاده کنندگان داخلی تولید و مهیا سازیم.
در نهایت با ایجاد شرایط مطلوب خط ورودی واصلی را به خط داخلی منتقل سازیم که نحوه ایجاد این شرایط و توضیحات ان ذکر خواهد شد.
شایان ذکر است که پروژه سانترال یک پروژه گسترده و با استعدادی است و می توان امکانات مطلوب و زیادی را بدان افزود.
لذا این پروژه اساس و چگونگی کارکرد یک سیستم سانترال را ارایه میدهد و می تواند مبنای کار پروژه های کاملتر و مطلوبتر قرار گیرد.
با افزایش جمیعت در مراکز پر تردد شهر و در نتیجه افزایش تقاضای خط تلفن همین طور نا ممکن بودن تعویض و گسترش شبکه کابل ها در این مناطق باید به فکر چاره بود .
استفاده از وسیله ای بنام RU یکی از راهکارهایی است که شرکت های مخابرات برای رفع این مشکل پیشنهاد می کنند.
این وسیله از یک طرف در شرکت مخابرات و از طرف دیگر در نزدیکترین پست به کاربران نصب می شود و امکان انتقال چند خط از طریق یک زوج سیم را برقرار می کند اما باز هم جوابگوی ترافیک بالای خطوط نخواهد بود.
استفاده از مراکز تلفن سانترال راه پیشنهادی دیگری است که هم از نظر هزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و هم از نظر فنی قابل اعتماد می باشد.

ویژگی های یک سیستم تلفن سانترال
سیستم تلفن سانترال یک پروژه گسترده می باشد و می توان ویژگی های گوناگونی را برای ان در نظر گرفت.
در این بخش به چند مورد از مهمترین عوامل دخیل در فرایند طراحی یک سیستم تلفن سانترال می پردازیم.
1 – شبانه روزی و بی نیاز از اپراتور است.
2 – از نظر سخت افزار بهینه و از نظر هزینه مقرون به صرفه است.
3 – می توان توسط کامپیوتر وضیعت لحظه به لحظه شبکه را مانیتور نمود.
4 – امنیت شبکه به راحتی فراهم و در دسترس است.
5- امکان شماره گیری و برقراری ارتباط با خارج از سیستم وجود دارد.
6- می توان برقراری تماس های داخلی را ممکن نمود.

 

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی