مطالبی جهت مقایسه برند های تلفن ip با سایر برندها

 تولید کنندگان تلفن های تحت شبکه از نظر کیفیت، فیچرها و امکانات و همچنین قیمت تمام شده محصولات در شرایط متفاوتی قرار دارند. در این بخش تلاش داریم ضمن معرفی برخی از تولیدکنندگان تلفن ip در جهان با رویکرد محصولاتی که بیشتر در بازار ایران در دسترس می باشند، مقایسه ای میان این تولیدکنندگان داشته باشیم.
 مطالبی جهت مفایسه برند های تلفن ip با سایر برندها

برندهای تولیدکننده تلفن ip

توليد كننده هاي اروپايي و امريكايي تلفن تحت شبكه از محصولاتی با كيفيت بالا و طبيعتا هزينه بالاتري برخوردار هستند. طول عمر بسیار بالا از ویژگی های این گوشی ها محسوب می شود. برندهای چینی تلفن ip در یک پکیج قابل بررسی نیستند و از نظر کیفیت در رده های مختلفی هستند. بعضی از این برندها مثل yealink از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و متناسب با آن قیمت بیشتری هم دارند.

در سری ارزان قیمت تلفن های چینی برندهای متفرقه ای هستند که زیاد قابل اطمنان نمی باشند و نباید تنها به واسطه هزینه کم به سراغ آن ها رفت چون هزینه ها و مشکلات بعدی اقتصادی بودن این گوشی ها را دچار تردید می کند. از برندهای ارزانی که حداقل های کیفی را پاس می کند می توان به اتکام اشاره نمود. این برند برای زمانی که می خواهیم هزینه ها را مدیریت کنیم گزینه بسیار مناسبی می باشد.

در این بخش سعی داریم تولیدکننده هایی که محصولاتشان در بازار ایران موجود می باشد و قابل دسترسی برای کاربران سیستم تلفنی می باشند مورد ارزیابی قرار دهیم.

سيسكو (CISCO)

اولين برند توليد كننده تلفن هاي شبكه مانند ديگر تجهبزات شبكه برند cisco مي باشد. تافن های تحت شبکه سیسکو با فیلتر های قوی، صدایی با کیفیت بالا را در اختیار کاربر قرار می دهند. از نظر دوام بسیار مقاوم هستند و در رده گوشی های گران قیمت بازار قرار می گیرند. تلفن هاي سيسكو در دو سري small business كه منلسب سازي شده براي كسب و كارهاي كوچك و متوسط و همچنين سري تجاري كه براي سازمان ها بزرگ در نظر گرفته شده است توليد مي شود.

مدل هاي سري small business با مخفف SPA نام گزاري مي شوند. سري تلفن هاي SPA3XX ،SPA5XX از اين دسته گوشي ها مي باشند. سري تجاري تلفن هاي سيسكو در مدل هاي مختلف با شماره هاي 79XX، نام گزاري مي شوند.

گرنداستریم (Grandstream)

برند گرنداستریم یک برند آمرکایی بوده که تلفن های ip متنوعی روانه بازار کرده است. تلفن های تصویری، مدیریتی و کارمندی و همچنین تلفن های بیسیم دکت از جمله حصولات گرنداستریم می باشد. شرکت گرنداستریم مقرون به صرفه و اقتصادی ترین برند غیر آسیایی تولید کننده تلفن ip می باشد.

عرضه محصولات با کیفیت و با هزینه ای نزدیک به هزینه محصولات چینی محبوبیت زیادی برای این تولید کننده در میان کارشناسان voip به دنبال داشته است.

اسنام (SNOM)

 گوشی های تلفن اسنام تولید کشور آلمان هستند. این گوشی ها بسیار با دوام می باشند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. مثل اکثر تلفن های تحت شبکه قابلیت تنظیمات از طریق وب را دارای می باشند. از نظر هزینه در رده گوشی های گران قیمت محسوب می شوند. محصولات اسنام شامل تلفن های رومیزی و بی سیم دکت می باشد.

یالینک (Yealink)

تلفن های تحت شبکه یالینک از نظر دیزاین بسیار طراحی مناسبی دارد و همچنین متریال به کار برده شده در این گوشی ها از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. می توان به این موضوع اشاره کرد که در میان برندهای چینی yealink از نظر کیفیت جایگاه برتری دارد.

تولیدات یالینک در بخش گوشی های رومیزی و بی سیم دکت می باشد و البته تلفن توصویری یالینک از محبوب ترین video phone های مورد استفاده در بازار ایران می باشد.

سنگوما (Sangoma)

سنگوما تولید کننده ای کانادایی در رده برترین تولید کننده های voip که عموما با تولیداتش در حوزه کارت های تلفن و گیت وی های شناخته می شود شروع به تولید تلفن های ip نیز نموده است. اگر بخواهیم در مورد کیفیت این تلفن های صحبت کنیم باید چندی تامل کنیم تا گوشی های تخت شبکه این برند معتبر مدتی مورد استفاده قرار گیرد تا کیفیت آن ها مورد ارزیابی قرار گیرد، ولی به هر شکل سنگوما در حوزه کارت و گیت وی برندی خوشنام و قابل اعتماد می باشد و انتظار می رود تلفن های تحت شبکه با کیفیت مناسبی را روانه بازار کند.

[SPACE HEIGHT=”30″]

اتکام (Atcom)

برند اتکام تولید کشور چین می باشد. اتکام برندی هست که محصولات متنوعی دارد ولی تلفن های ip این برند از نظر کیفیت نسبت به دیگر محصولات شرایط بهتری دارند. گوشی اتکام اقتصادی ترین گوشی های تحت شبکه با دارا بودن حداقل های کیفی یک تلفن Ip می باشد.

سری قبلی تولیدات اتکام با ATXXX نام گزاری می گردید. در صورت وجود p در پایان هر مدل به معنی پشتیبانی این گوشی از پروتکل POE می باشد. سری جدید تلفن های اتکام با عنوان RainbowX نام گزاری می شود.

نیوراک (Newrock)

تلفن های نیوراک تولید کشور چین می باشند. نیوراک گیتوی ها و ata های با کیفیت بالا و هزینه مناسب به بازار عرضه می کند ولی هیچ وقت گوشی های تلفن این برند در طراز دیگر محصولات آن نبوده است.

زیکو (Zycoo)

زیکو نیز یک برند چینی می باشد. این برند در تولید مرکزتلفن های استندالون با هزینه کم موفق بوده است ولی در عرضه تلفن ip حداقل های کیفی لازم را پشتیبانی نمی کند.

     منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی