توضیحات سانترال کم ظرفیت و پر ظرفیت را اینجا بخوانید

سانترال چیست؟

مرکز تلفن مخابراتی سانترال، این دستگاه وظیفه مدیریت تماس های ورودی و خروجی را در یک سازمان بر عهده دارد، سیستم کاملا هوشمند که با دریافت خطوط مخابراتی به صورت لینک ورودی و تحویل تلفن سانترال به صورت لینک خروجی همواره یکی از مهمترین و واجب ترین وسیله های ضروری در یک شرکت، سازمان یا موسسه است، سانترال پاناسونیک یکی از

برند های پرقدرت و شناخته شده در جوامع مختلف و کشور های پیشرفته صنعتی میباشد

سانترال تلفن های داخلی با امکان دسترسی به تعداد زیادی از خطوط شهری را در اختیار شما قرار میدهد، یک مرکز تلفن عهده دار اجرای ارتباطات میباشد که به آن سانترال میگویند، سانترال پاناسونیک به موجب ترتیب دهی به تماس های خروجی و دریافت داده های خطوط شهری مخابراتی نیاز هر سازمان و شرکتی است که باید از سری دستگاه های سانترال پرظرفیت و یا سانترال کم ظرفیت برای مدیریت خطوط شهری و تخصیص خطوط داخلی به کاربران از طریق مرکز تلفن برای بهبودی ارتباطات خود استفاده کنند

سانترال های پاناسونیک به نوعی پرطرفدارترین سیستم های ارتباطی در دنیا هستند که با در نظر گرفتن دانش بالا از هیچ نیازی کم نگذاشته اند

سانترال پاناسونیک در انواع مختلف کم ظرفیت و پر ظرفیت و همچنین دستگاه هاس سانترال ویپ که به سانترال تحت شبکه نیز معروف هستند در بازار موجود است

توضیحات سانترال کم ظرفیت و پر ظرفیت را اینجا بخوانید

 چرا خرید دستگاه سانترال یکی از پیشرفت های ما به حساب می آید ؟

در گذشته برای برقراری ارتباطات از دود، چراغ‌ها و بازتاب نور استفاده می شد. بعد اختراع برق امکان انتقال سیگنال ‌ها از طریق تلگراف الکتریکی را فراهم کرد. تلگراف وسیله‌ ای برای انتقال پیام‌ ها به فواصل دور از طریق یک فناوری سیگنالینگ است. در تلگراف لازم است پیام به صورت کد تبدیل شود که توسط فرد فرستنده و گیرنده شناخته‌ شده باشد. این گونه کدها بر اساس محدودیت‌ ها طراحی شده بود. این سیستم های ارتباطی سیستم های کند و با کارایی کم و پر خطا است که به غیر از امکان اشتباهات زیاد در نحوه تفسیر خبر، باید متن و خواسته فرد نیز در کوتاه ترین حالت نوشته می شد تا در کار ارسال و دریافت آن مشکلی پیش نیاید. هم چنین برای برقراری این ارتباط نیازمند به افرادی خبره بود که بتوانند با کم ترین مشکل و خطا پیغام های کوتاه را ارسال و دریافت کنند.

این دستگاه در مرحله اول تولید، برای شرکت های کوچک تولید شد که نام سانترال کم ظرفیت را به دوش کشید. سانترال  KX-TA616  قابلیت پشتیبانی از 6 خط شهری را دارا بود و با تعریف کردن حداکثر 16 کاربر (داخلی سانترال) استفاده از خطوط را ممکن می ساخت که این سیستم ارتباطی دارای معایب زیادی بود که به مرور پاناسونیک تصمیم به رفع آن گرفت و بعد از مدتی دستگاه KX-TES824 را تولید کرد که مدل پیشرفته تر و بی نقص سانترال قبلی بود. این دستگاه سفید رنگ، جعبه ای کوچک است که دارای جایگاه های مختلف برای کارت های متفاوت است.

 

این جایگاه ها برای جای دادن کارت افزایش ترافیک خطوط شهری و کارت افزایش خطوط داخلی است و هم چنین استفاده از کارت کالر آیدی (نمایشگر اطلاعات تماس گیرنده) و کارت دیزا ( راهنمای سه مرحله ای صوتی تماس گیرنده در سیستم تلفن گویا) را امکان پذیر می کند. وجود این امکانات در سانترال تلفن باعث می شود مکالمه به راحتی و با بهترین روش در کم ترین زمان به فرد مورد نظر ارتباط داده شود که این راهنمای صوتی سبب بهبود وجهه شرکت خواهد شد زیرا انتقال  تماس های اضافه باعث خستگی فرد تماس گیرنده می شود.

به مرور زمان با تولید وطراحی تلفن و سیستم های مخابراتی، استفاده از تلفن به عنوان یک روش ارتباطی جایگاه خود را به سرعت در بین کاربران خانگی و اداری باز کرد. باز هم این سیستم های ارتباطی زیاد جالب توجه نبود زیرا برای این برقراری باید ابتدا به مرکز تلفن متصل شد و با در خواست برقراری تماس با شماره خاص این مرکز تلفن این ارتباط را برقرار می کرد و در صورت برقراری تماس دو کاربر را به هم متصل می کردند.

با کشیده شدن مجموعه های کاری و حتی کاربران خانگی به سمت استفاده از این تکنولوژی نو ظهور باعث شد که شرکت های مخابراتی تصمیم گرفتند که این روند را ارتقا داده و به بهترین نحو و در ساده ترین حالت برقراری تماس را امکان پذیر کنند و ارتباطات را از این روند سخت و خسته کننده رهایی بخشند. کمپانی پاناسونیک نیز مانند دیگر شرکت های رقیب تصمیم گرفت که در این زمینه کاری اساسی کند و به فکر طراحی دستگاهی خاص کرد. پاناسونیک برای کمک به شرکت ها و محیط های اداری با داشتن افرادی متخصص در این زمینه به فکر تولید دستگاهی کرد که در شرکت ها مرکز تلفنی کوچک ایجاد کند که روند ارتباطات را برای مکالمات بیرون سازمان به بهترین نحو امکان پذیر کند. هم چنین این سیستم ارتباطی بتواند عمل مکالمات درون شبکه را نیز برای کاربران به ارمغان بیاورد.

این تلفن ها در ابتدایی ترین حالت قادر به پشتیبانی از یک خط شهری بودند که با طراحی معمولی در آن زمان نیز باز پر طرفدار بود اما شرکت ها و کمپانی ها از تلاش خود دست برنداشتند. این تلاش های بی وقفه باعث شد که سیر تکاملی این سیستم ارتباطی به سرعت پیشرفت کند و این سیر را می توان به ترتیب تلفن آنالوگ های بسیار معمولی، تولید تلفن های دو خط و سپس تلفن بیسیم و بعد از تکمیل این تلفن ها معرفی نمود. هم چنین تولید مراکز تلفن خصوصی فاز دوم و تکمیل کننده این ارتباطات است که سهمی بسیار بزرگ در بهبود ارتباطات در سطح جهانی داراست.

در دستگاه سانترال این امکان فراهم شده است که متناسب با نیاز شرکت و تعداد خطوط شهری و تعداد کاربران نوع کارت ها مشخص و انتخاب شود.

سانترال کم ظرفیت پاناسونیک

این دستگاه سانترال  متناسب برای محیط های کوچک می باشد . این محیط های کوچک و متوسط که حداکثر دارای 24 کاربر هستند.

این سانترال های پاناسونیک می توانند از تلفن های کاملا معمولی استفاده کنند و یا از تلفن های هیبرید مانند گوشی تلفن KX-T7730 و… برای داشتن مکالمه ای لذت بخش کمک بگیرند.

تعداد خطوط شهری و داخلی سانترال های کم ظرفیت

باید به اطلاع شما برسانیم این سانترال ها با ظرفیت 3 خط شهری و 8 خط داخلی و بعد از ارتقاء به ظزفیت 6 خط شهریو 16 خط داخلی، و در آخر به 8 خط ورودی و 24 خط خروجی در دسترس عوم قرار دارد، این مرکز تلفن به صورت پیش فرض از 3 خط شهری با نام KX-TES و با ورودی 6 خط شهری و 16 خط داخلی با نام KX-TEM در بازار موجود هستند.

این برنامه ریزی نیز به گونه ای در سانترال وجود دارد که از کلید های تلفن و یا حتی قلاب گوشی برای انتقال و پشت خط گذاشتن فرد تماس گیرنده استفاده می شود

تلفن های معمولی و انالوگ پاناسونیک دارای حداقل امکانات ظاهری و کلید های میانبر هستند اما این تلفن ها باز هم کارایی خود را دارند زیرا با برنامه ریزی دستگاه سانترال می توان از این تلفن ها مانند تلفن های همه کاره ای هم چون KX-T7730 استفاده نمود.

امیدواریم آموزش سانترال تلفن نیز به شما داده باشیم و مطالب ما به کار شما بیاید

سانترال پر ظرفیت پاناسونیک 

پاناسونیک این سیستم ارتباطی پیشرفته را برای شرکت های بزرگ و یا حتی کمپانی هایی بسیار بزرگ طراحی کرده است که این دستگاه ها با جای دادن کارت های مختلف در خود برای ارائه خدمات آماده می شوند.

البته استفاده از این تلفن ها در شرایطی است که کارت مخصوص هر تلفن در دستگاه نصب و راه اندازی شده باشد.

دیگر امکانات مرکز تلفن

از کارت هایی که برای استفاده از سیستم دیجیتال قرار می گیرد کارت خطوط داخلی آنالوگ، کارت خطوط داخلی هایبرید و کارت خطوط داخلی دیجیتال است.

دنیایی متفاوت از کال سنتر های آنالوگ است و امکانات آن غیر قابل مقایسه با مدل کم ظرفیت خود است.

در این شرکت های بزرگ مانند شرکت های کوچک تلفن هر فرد متناسب با جایگاهی که در شرکت دارد انتخاب می شود. سانترال پاناسونیک نقش بسزایی در این مباحث خواهد داشت.

نگهبان، حسابدار و حتی مدیریت هر بخش و یا کارمندان معمولی اداری هر کدام می توانند از تلفن های خاص طراحی شده برای خود استفاده نمایند و از سانترال تلفن سود ببرند

البته این نکته را باید متذکر شد که هر کارت مختص به تلفن نبوده و با صلاح دید و نوع انتخاب مدیریت می توان از کارت های 8 و 16 پورتی در دستگاه سانترال استفاده کرد.

سانترال پاناسونیک

توضیحات فنی برای خرید سانترال پاناسونیک را در این مقاله برای شما آماده کرده ایم که به شرح ذیل میباشد:

واحد فروش نیز به دلیل پاسخ گو بودن تماس ها باید تلفنی را در دست داشته باشند که به غیر از داشتن امکان نمایشگر اطلاعات تماس گیرنده (سرویس کالر آیدی) باید دارای کلید های DSS (کلید های نشانگر کنار گوشی) باشد.

اپراتور و واحد فروش شرکت همواره جزء بخش های شرکت هستند، در واقع قلب شرکت به حساب می آیند.

در هر شرکتی، هر فرد متناسب با جایگاه و سمتی که دارد با خطوط ارتباطی درگیر است و این میزان استفاده بیانگر مشخصات تلفن است. افرادی که کار دفتری انجام می دهند هر کدام به چند دسته مختلف تقسیم بندی می شوند.

در هر سانترال تلفن های مختلف کارایی خاص دارند

به همین دلیل باید بهترین تجهیزات را متناسب با نوع سانترال و سیستم ارتباطی برای آن ها در نظر گرفت. اپراتور ها به دلیل اینکه توزیع کننده تماس ها هستند باید تلفنی داشته باشند که از این بابت بی نظیر باشد.

و در سانترال کم ظرفیت به دلیل این که این سیستم به صورت پیش فرض سیستمی آنالوگ – هایبرید است از تلفن هایی با این مشخصات پشتیبانی می کند.

در تمام شرکت ها بدون در نظر گرفتن نوع سانترال باید به این نکته توجه کرد که چه تلفن رومیزی برای چه فردی مناسب است.  اپراتور (منشی)، واحد مالی، واحد فروش و بخش های مختلف دیگر هر کدام متناسب با جایگاه خود و نوع شغلی که دارند نیازمند تلفن هایی خاص هستند که پاسخ گوی آن ها و بر طرف کننده توقعات آن ها باشد.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی