مطالبی مفید در مورد تلفن های دکت

 مطالبی مفید در مورد تلفن های دکت

همان طور که می دانید استفاده از گوشی تلفن بی سیم امروزه جزء پرکاربرد ترین سیستم ها و وسیله های ارتباطی شده است. این تلفن ها مناسب برای کلیه شرکت ها و محیط ها است و با استفاده از این تلفن ها می توان در هر زمانی با هر شرایطی به تلفن دسترسی داشت و پاسخ گوی تماس ها بود.

تلفن بی سیم دارای استاندارهایی جهانی است که کلیه شرکت های تولید کننده این محصول باید از این قوانین پیروی کنند. یکی از این قوانین که در تولید این محصول باید حتما به آن عمل نمود برد محدود این دستگاه است. به این  معنا که کلیه تلفن ها باید تا یک میزان واحدی از مسافت را با دستگاه پایه قابل استفاده باشند و در صورت افزایش مسافت دیگر امکان ارائه خدمات را به کاربر نداشته باشند و در صورت افزایش مسافت دیگر قابل استفاده نمی باشد. وجود این استاندارد سبب کاهش اختلال در سیستم ها و هم چنین دستیابی به بهترین کیفیت صدا است.

 

مطالبی مفید در مورد تلفن های دکت

در مکان هایی که نیاز به تلفن بی سیم با برد زیاد است چه باید کرد؟
برای پاسخ به این سوال باید ابتدا به اهمیت استفاده از تلفن بی سیم پی برد. در محیط هایی خاص که فرد همواره در حال تردد و رفت و آمد است و عضوی حیاتی نیز برای مجموعه به حساب می آید باید از سیستمی استفاده نمود که تماس با این فرد بسیار آسان و راحت باشد. به همیت دلیل نیاز به تلفن بی سیم بسیار احساس می شود اما همان طور که بیان شد تلفن های بی سیم محدود و طبق قوانینی خاص است پس برای برطرف کردن این خواسته باید از سیستمی پیشرفته تر استفاده نمود.

سیستم دکت

سیستم دکت (DECT) که مخفف عبارت Digital Enhanced Cordless Telecommunications است سیستمی بهبود بخش در تلفن بی سیم است. این فناوری بر روی فرکانس 1880 تا 1900 مگاهرتز فعال است که بر روی شبکه های مخابرات عمومی (PSTN)، شبکه های تلفن همراه (GSM)  و مرکز تلفن تحت شبکه (ISDN) امکان استفاده از تلفن دکت را فعال می کند.

این فناوری در واقع همان تلفن بی سیم است به همراه آنتن سلولی IP که به صورت استاندارد برد و مسافت استفاده از تلفن بی سیم را افزایش می دهد. این آنتن ددیجیتال امکان استفاده را به تلفن هایی را می دهد که از این فناوری پشتیبانی کند. عملکرد این سیستم به گونه ای است که انتقال مکالمه از یک سلول به سلول دیگر و پوشش بی سیم را بهینه نمود هم چنین امکان کار در ساختمان های بزرگ را فراهم می آورد. این سیستم دیجیتال جدید قادر است سرویس سریع برای مشتری فراهم کند و از فرصت های تجاری ایجاد شده در زمانی اندک، نهایت استفاده را فراهم نماید.

عملکرد سیستم دکت

در این سیستم دستگاه مرکزی (آنتن سلولی IP)  هر 30 ثانیه فرکانسی را ارسال می کند که موقعیت و مسافت تلفن دکت را کنترل و چک کند و هم چنین بیان شد که این سیستم بر روی فرکانسی خاصی فعال است که در این ارسال و دریافت سیگنال بر ای انتقال مکالمه بهترین فرکانس را انتخاب می کند تا تداخل سیگنال ها و استراق سمع از بین ببرد.

مطالبی مفید در مورد تلفن های دکت

کارایی تلفن دکت

استفاده از سیستم دکت و فعال سازی آن در محیط می تواند از محلی دور از محیط نصب پایه دستگاه ، مکالمه ای با بهترین کیفیت را تجربه داشت. در واقع سیستم چند سلولی DECT راهکار یکپارچه بیسیم طراحی شده تا به امروز است که این سرویس به کارمندان این امکان را می دهد تا در حین تردد در محیط از ارتباط تلفنی نیز بهره مند باشند. در مشاغلی که از امکانات گسترده ای برخوردارند این سرویس امکان پاسخ گویی سریع به مشتریان را فراهم می آورد.

مکان استفاده از گوشی تلفن دکت در سیستم سانترال

امروزه اکثر شرکت ها برای بهینه سازی مکالمات و مدیریت خطوط شهری از دستگاه سانترال استفاده می کنند. سانترال متناسب با خطوط شهری و نوع آن (دیجیتال-آنالوگ) و هم چنین تعداد داخلی های شرکت، مورد انتخاب و گزینش قرار می گیرد. در مجموعه هایی با وسعت و محدودده بالا راه اندازی این تلفن ها بسیار حیاتی و مورد نیاز است به همین دلیل پاناسونیک این سیستم را برای دستگاه های سانترال خود فعال نمود تا افراد بتوانند در هر مکانی از مجموعه خود پاسخ گوی تماس خود باشند.

     منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی