آیا میدانید چه نوع فکسی بهتر است؟؟

فکس های کاربنی

با ظهور ایمیل همچنان فکس یکی از مهمترین اجزای اداری یک شرکت به شمار می آید . شرکت پاناسونیک از دیر باز از پیشگامان تولید ماشین‌های اداری به خصوص فکس میباشد .فکس های کاربنی که نسل پیشرفته تر فکس های حرارتی میباشند توانسته اند با قیمت مناسب و کارایی بالا توجه اکثر کاربران را به خود جلب نماید . این نوع از دستگاهای فکس عموما برای کاربری کم تا متوسط طراحی گردیده اند .

 

البته باید در نظر داشت ارسال فکس در انتخاب نوع دستگاه تاثیری نداشته و دریافت فکس مهم میباشد .تمامی فکسهای کاربنی با کاغذ معمولی A4 کار میکنند و به دلیل داشتن بخش اسکنر قادر میباشند از صفهات نیز کپی تهییه نمایند  . کالای مصرفی در این مدل ها کاربن مخصوص میباشد این کاربن دقیقا کار کاغذ حرارتی را انجام داده بر روی عناصر گرمایی عبور کرده و کار چاپ بر روی کاغذ را انجام میدهد . نوع کاربن مصرفی در هر برند و مدل متفاوت میباشد . توجه داشته باشید اگر حجم بالایی از دریافت فاکس را دارید این دستگاه چه از لحاظ هزینه نگهداری و چه از لحاظ مواد مصرفی مرقوم به صرفه نمیباشد و بهتر است از دستگاههای فکس لیزری استفاده نمایید

 

آیا میدانید چه نوع فکسی بهتر است

سانترال پاناسونیک

انتخاب دستگاه فکس پاناسونیک مناسب

گاهی اوقات تصمیم بر انتخاب دستگاه فکس ایده ال با شرایطی که مناسب محیط شماست در میان متنوع بودن بسیار زیاد ستگاه های فکس در بازار با امکانات  مختلف و هزینه های متنوع ،کمی برای شما مشکل است .ما در نظر داریم با توضیح کارایی و قابلیت ها فکس ها، کمکی در انتخاب شما داشته باشم تا بهترین انتخاب با توجه به امکانات مورد نظر و هزینه مناسب داشته باشید.جهت این کار بهتر است با تفکیک کردن خصوصیات این دستگاه فکس ها شروع کنیم و به مختصر به  تشریح خواص آنها بپردازیم تا به انتخاب و نتیجه درست برسیم.

دستگاه فکس حرارتی یا دستگاه فکس نرمال (Thermal) :

نام این دستگاه فکس ها از جنبه عملکرد آنها جهت چاپ بر روی کاغذ های مختص خود برداشته شده. که با بهره گیری از سنسور حرارتی اقدام به چاپ فکس مورد نظر بر روی کاغذ های  حرارتی مخصوص خود میکند. این اقدام تا حدود زیادی مشابه عمل دستگاه کارت خوان و خود پردازها هستند. تا اینجا ی بحث متوجه شدیم که امکانات اصلی این دستگاه های فکس کاغذ مخصوص و مکانیزم حرارتی چاپ بر روی این کاغذها می باشد.این امکان همانند تمام دستگاه های فکس دیگر دارای محاسن و معایبی البته از دید کاربران مختلف داشته است.

مزایای دستگاه فکس حرارتی :

از مزایای این دستگاه فکس، قیمت مناسب دستگاه فکس حرارتی و همچنین قیمت بسیار مناسب و کم موارد مصرفی این دستگاه فکس ها که همان کاغذهای مخصوص حرارتی میباشند است.مزیت حائز اهمیت تری که از نقاط قوت این فکس ها می باشد مناسب بودن آنها برای کار در شرایط سخت (شرکت هائی که شرایط مناسبی برای نگه داری دستگاه فکسندارند،مثل گرد گبار و ..) همچنین امکان استفاده مکرر بدون آسیب دیدگی میباشد.احتمالا مزیت های دیگر دستگاه فکس حرارتی را می توان در جایگیری فضای کم نسبت به دیگر  دستگاه های فکس به حساب اورد.

معایب دستگاه فکس حرارتی:

مهم ترین عیب این دستگاه فکس مربوط می شود به طرز کار و نوع چاپ حرارتی این دستگاه ها،در این حال هنگام ارسال فکس هیچ تفاوتی نسبت به دیگر فکس های اسم و رسم دار و پر قیمت دیگر ندارید،اما در هنگام دریافت فکس یا انجام عمل کپی کردن جای اینکه دستگاه فکس را بر روی کاغذ استاندارد همانند A4 ,A55 ,..دریافت کنید بر روی کاغذ حرارتی دریافت میکنید و مشکل این موضوع می باشد که این کاغذ ها و مکتوبات بر روی آنها را نمی توان جهت مدت طولانی به طور مثال 11 سال نگهداری و بایگانی کرد و جهت بایگانی نیاز باشد باید محتویات انتقال یابد. از دیگر عیوب این دستگاه های فکس عدم توانائی در اتصال به کامپیوتر در مدل های این دستگاه فکس های موجود می باشد.

نتیجه گیری :اگر شما یک کسب و کار کوچک و متوسط دارید و یا حتی بزرگ ضمنا اگر شرایط محیطی سختی برای دستگاه فکس تان در نظر دارید ضمنا اگر احتیاج چندانی به بایگانی دریافتی های فکس تان ندارید و ضمنا اگر هزینه دستگاه و هزینه مواد مصرفی دستگاه فکس برایتان حائز اهمیت است، مناسب ترین انتخاب برای محیط و شرکت شما دستگاه های فکس حرارتی می باشند.

دستگاه فکس لیزری و دستگاه فکس چند کاره:

به همین شکل که از نام این نوع دستگاه فکس ها مشخص است نوع عمل این دستگاه های فکس در هنگام چاپ و یا عمل کپی یا عمل پرینت بر پایه عملکرد الکتریسیته ساکن در عین  حال تابیدن لیزر شکل میگیرد، و با توجه به این روند سرعت بالایی جهت چاپ دارد.

از مزایای این نوع دستگاه فکس پاناسونیک:

میتوان به حائز اهمیت ترین ویژگی که در اکثر دستگاه های فکس لیزری اشتراک دارد سرعت بالا در عمل چاپ فکس دریافت شده یا اسناد کپی شده نام برد، اگر چه متنوع بودن و کارایی  این دستکاه فکس ها هم قادر بوده به اکثر بخش های وسیعی در امورات مورد نظر و نیاز کاربران پوشش دهد و امکان متصل شدن به دستگاه کامپیوتر ،و عملکرد این دستگاه به عنوان یک دستگاه اسکنر رنگی و با کیفیت و کارایی بالا ،دریافت فکس بر روی کامپیوتر و امکانات دیگری نام برد

 

میتوان از امکانات مورد توجه تری بر روی برخی از مدل های این دستگاه ها نام برد.درست که تنوع زیادی هم در این دسته می باشد.که با توجه به درخواست نیاز کاربران می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه باشد.یکی از محاسنی که این دستگاه فکس ها دارند امکانشارژ کارتریج و تونر مربوطه به این دستگاه فکس پاناسونیک می باشد، و اینکه هزینه نگهداری این دستگاه ها را بسیار بسیار کاهش میدهد.

از معایب دستگاه فکس لیزری و دستگاه فکس چند کاربره:

اینکه این دستگاه ها به خاطراینکه رویکرد چند کاره و عمل لیزری تقریبا می توان گفت تمامی نیاز کاربر خود را تامین خواهد کرد.احتمالا تنها و بیشترین اشکال این دستگاه فکس ها را بتوان قیمت های بالای انها نسبت به دستگاه های فکس معمولی و دستگاه های فکس حرارتی دانست که این ضعف را هم می توان با کارآیی بالای این دستگه ها توجیه کرد.

نتیجه گیری :اینکه شما دنبال یک عملی هستید که در عین واحد چند کار انجام دهند و یا اینکه دستگاهی داشته باشید که از سرعت بالائی برخوردار باشد این دستگاه های فکس راهکارهای مناسبی برای شما خواهند بود.

دستگاه فکسA4 و دستگاه فکس معمولی

:در این نوع فکس ها هم از یک فیلم کاربنی جهت چاپ برروی فکس یا در کپی و یا در پرینت استفاده می شود.اگر چه که سرعت چاپ کمتری نسبت به دستگاه فکس لیزری دارد اما قابلیت چاپ سند بر روی برگه استاندارد مثل A4 و A5 .. را دارد.در این دسته از دستگاه فکس ها هم از تنوع بالابرخوردار هستند،در مدل های باسیم و بیسیم ،امکان متصل شدن به  کامپیوتر و عمل پرینت و عمل اسکنر در برخی مدل ها ،مدلهای مختلفی در ابعاد متنوع دارند.

محاسن دستگاه فکس A4 و دستگاه فکس معمولی :

بیشتری حسن این دستگاه فکس ها قابلیت چاپ برروی کاغذ استاندارد میباشد و اینکه قیمت بسیار پایین ، مناسب و در دسترس بودن فیلم کاربن مربوطه به این نوع از دستگاه ها را هم حسن دیگری از آپشن های خوب دانست.

عیوب دستگاه فکس A4 و دستگاه فکس معمولی:

نسبتا سرعت کم چاپ و حساس بو دن این دستگاه فکس در مقابل گرد گبار و موارد نگه داشتن دستگاه فکس از عیوب عمده ی این دسته میباشند.

نتیجه گیری :دستگاه فکس های A4 معمولی معمولا جهت مصرف اداری به عنوان یک دستگاه فکس با کارآیی متوسط استفاده می شود که مواد مصرفی آن نیز در همه جا قابل دسترس  است.

شرکت ایده آل گستر

نماینده رسمی پاناسونیک در ایران

تهران، خیابان مطهری – خیابان فجر (جم) – کوچه ماگنولیا – پلاک 11 – واحد 1 تلفکس :

02181010-02188940000

.

منو اصلی