معرفی شرکت پاناسونیک و تاریخچه آن

شرکت صنايع الکتريکي ناسيونال ایران:

در سال ۱۳۵۱بامشارکت و همکاری فنی شرکت ماتسوشيتا الکتريک ژاپن (پاناسونیک) در استان اصفهان آغاز به کار نمود و در حال حاضر با بهره گیری از چهل سال تجربه و دانش روز دنیا فعاليت هاي خود در زمينه تولیدات لوازم خانگي کوچک ادامه ميدهد.

معرفی شرکت پاناسونیک و تاریخچه آن

محصولات تولیدی شرکت

کلیه محصولات کارخانجات صنایع الکتریکی ناسیونال ایران دارای گواهینامه مدیریت کیفیت ( ISO 9001-2008ازموسسه لویدز رجیستر انگلستان) و گواهینامه استاندارد ایمنی از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران بوده که شامل انواع چرخ گوشت، آبمیوه گیری، پلوپز، جاروبرقی و … می باشد. همچنین دریافت گواهینامه های ذیل از جمله دستاوردهای مهم مدیریتی این شرکت می باشد.

دریافت لوح واحد نمونه کشوری در سال ۱۳۷۸

دريافت لوح پيشکسوت در صنعت سال ۱۳۸٠

دريافت لوح واحد نمونه کيفيت برتر فرآورده لوازم خانگي در سال ١٣٨١

دريافت لوح پيشکسوت نمونه استان اصفهان در سال ۱۳۸٢

داراي گواهينامه حمايت از مصرف کننده در سال ۱۳۸۳و ۱۳۸۴

تغيير نام محصولات:

از سال ۱۳۸۳ با توجه به تغییر نام شرکت ماتسوشیتا الکتریک به شرکت  پاناسونیک، نام تجاری ناسيونال با توجه به ارتباطات جهاني وتبليغات در تمام دنيا از ناسيونال به پاناسونيک تغییر یافت  بنابراین محصولات تولیدی این شرکت نیز از آن تاریخ  بانام پاناسونيک توليد و در بازار ایران توزیع گردید.

تاریخچه کوتاه شرکت پاناسونیک

“ما با درك و آگاهي از مسئوليت هاي خود بعنوان يك صنعت كار، با انجام فعاليت هاي تجاري مان، خود را وقف پيشرفت و توسعه جامعه كرده و از اين راه كيفيت زندگي در سرتاسر جهان را ارتقا خواهيم داد”.

هدف مديريتي اوليه و پايه شركت پاناسونيك كه در سال ۱۹۲۹ توسط بنيان گذارشركت، آقاي كونوسوكه ماتسوشيتا مشخص شده است.
آقاي كونوسوكه ماتسوشيتا كه در نوامبر ۱۸۹۴در جنوب اوزاكا بدنيا آمد، كار حرفه اي خود را بعنوان يك كارآموز در يك مغازه “منقل زغالي” فروشي آغاز كرد. در ۱۵ ژوئن ۱۹۱۷وي تشكيلات خود را با عنوان كارخانه ساخت تجهيزات الكتريكي ماتسوشيتا پايه
گذاري كرد تا به توليد تجهيزات الكتريكي بپردازد.

در خلال سال هاي اوليه، شركت در زمينه ساخت لامپ هاي دوچرخه، اتوهاي برقي و بعدها راديو و باتري هاي پيلي مشغول به فعاليت بود.
در سال ۱۹۲۹، كونوسوكه نام شركت خود را به كارخانه توليدي الكتريكي ماتسوشيتا تغيير داد و با ارائه اهداف مديريتيپايه،هفت قاعده و اصل اساسي شركت و همچنين مرامنامه آن، فلسفه پايه مديريتي خود را از نو تعريف كرد. در خلال سالهاي آتي شركت هاي پاناسونيك بيشتري پايه گذاري شدند. در ۲۷آوريل ۱۹۸۹، آقاي كونوسوكه ماتسوشيتا، پايه گذار شركت پاناسونيك، در سن ۹۴سالگي و پس از يك عمر خدمت به جامعه جهاني دار فاني را وداع گفت.

معرفی شرکت پاناسونیک و تاریخچه آن

امروزه گروه شركت هاي پاناسونيك يك توليد كننده شناخته شده در سطح جهاني در زمينه ساخت محصولات الكتريكي و الكترونيكي بشمار رفته و گستره محصولات آن از اجزا و قطعات الكترونيكي تا محصولات الكترونيكي مخصوص مصارف منزل، لوازم خانگي، تجهيزات مخصوص خودكار سازي كارخانجات، تجهيزات اطلاعاتي و ارتباطي و محصولات مرتبط با مصارف منزل را در بر مي گيرد.

شرکت پاناسونیک یکی از پیشروترین تولید کنندگان محصولات الکتریکی و الکترونیکی برای مصارف شخصی، تجاری و صنعتی در سرتاسر جهان بشمار می رود. بر اساس بررسی های انجام گرفته توسط مجله معتبر فوربس، شرکت پاناسونیک در بین ۵۰۰شرکت پر درآمد اول جهان در مقام ۷۹قرار داشته* و یک شرکت معتبر در ژاپن و در سرتاسر جهان بحساب می آید.

ایده هایی برای زندگی/ ideas for life ” جمله ای است که حتما آنرا بارها خوانده ، دیده یا شنیده ایم. این شعار اصلی پاناسونیک است.
پاناسونیک  یک شرکت چند ملیتی واقع در کادومای ژاپن است. فعالیت اصلی این شرکت در زمینهٔ ساخت لوازم الکترونیکی و تولید فرآورده هایی زیره نظره چندین نام مختلف شامل پاناسونیک و تکنیکز است.
این شرکت که در سال ۱۹۱۸توسطKonosuke Matsushita در اوساکای ژاپن تاسیس شد، هم اکنون با داشتن بیش از ۳۰۰هزار پرسنل در سطح جهان، به بزرگترین شرکت تولیدکننده لوازم الکتریکی در ژاپن تبدیل شد.
پاناسونیک که تا چند سال پیش در ایران، به نام ناسیونال(National)معروف بود و به فروش می رسید، اکنون با مدیریتFumio Ohtsubo با نام تجاری Panasonic در سطح جهان برندی معتبر و آشنا است

امروزه گروه شرکت های پاناسونیک یک تولید کننده شناخته شده در سطح جهانی در زمینه ساخت محصولات الکتریکی و الکترونیکی بشمار رفته و گستره محصولات آن از اجزا و قطعات الکترونیکی تا محصولات الکترونیکی مخصوص مصارف منزل، لوازم خانگی، تجهیزات مخصوص خودکار سازی کارخانجات، تجهیزات اطلاعاتی و ارتباطی و محصولات مرتبط با مصارف منزل را در بر می گیرد.

گروه شرکت های پاناسونیک

 

مشتمل بر یک شبکه جهانی با ۵۴۰شرکت می باشد که همگی با هماهنگی و یکپارچگی کامل به فعالیت مشغول بوده و تعداد ۲۹۲،۲۵۰نفر در آنها مشغول بکار می باشند. دفتر مرکزی شرکت در اوزاکای ژاپن قرار داشته و شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱مارس ۲۰۰۹موفق گردید تا به رکورد بسیار خوب فروش گروهی ۵/۷,۷۶۵میلیارد ین دست یابد. مدیر ارشد فعلی شرکت پاناسونیک آقای فومیو اوتسوبو می باشد. نام شرکت از اول اکتبر ۲۰۰۸به شرکت پاناسونیک (پاناسونیک کورپوریشن) تغییر یافته و محصولات تجاری شرکت تحت نام یکپارچه “پاناسونیک” ارائه می شود. پیش از این، شرکت پاناسونیک با عنوان محصولات الکتریکی ماتسوشیتا (ماتسوشیتا الکتریک وُرکس) نامیده می شد.

محصولات

شرکت پاناسونیک با نام تجاری “پاناسونیک” و شعار “ایده هایی برای زندگی” خود انواع متنوعی از محصولات را تولید کرده و برای آنها بازاریابی می کند تا سبک زندگی مردم سرتاسر جهان را ارتقا داده و آنرا پربارتر نماید. ما به یک آینده روشن و درخشان تکنولوژیکی چشم دوخته ایم و تمامی سعی و تلاش و خود را بکار خواهیم بست تا با بهره گیری از نیروی خلاقیت و سخت کوشی کارکنان خود در سرتاسر جهان، نقشی پیشرو را در این جامعه بهم پیوسته دیجیتالی ایفا نماییم. پاناسونیک گستره ای جامع و متنوع از محصولات در کلاس جهانی را تولید و ارائه می نماید.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی