تفاوت های مراکز سانترال سری KX-TDA با مراکز سری KX-TDE درچیست؟

تفاوت های مراکز سانترال سری KX-TDA با مراکز سری KX-TDE

مراکز تلفن سانترال سری TDE سری توسعه یافته مراکز سانترال سری TDA میباشند . در این مقاله سعی میگردد به شباهتها و تفاوتهای این دو مرکز پرفروش اشاره گردد. ادارات امروزی در حال تغییر از سیستم مخابراتی معمولی به سمت سیستم های IP انعطاف پذیر و کم هزینه میباشند . پاناسونیک هم همگام با این تغیر نسل جدید مراکز سانترال خود را با نام KX-TDE در سال ۲۰۰۸ طراحی و به بازار عرضه نمود .

از لحاظ کارتهای سخت افزاری کلیه کارتهای مراکز سانترال KX-TDA  بر روی مراکز سانترال سری KX-TDE هم قابلیت کارکرد دارند اما نکته قابل اهمیت این است که در مراکز سانترال سری TDE بخش جدیدی به عنوان اسلات مجازی اضافه گردیده است . در مراکز سری TDA برای اینکه بتوانیم از داخلی های IP استفاده نماییم یا برای اینکه بتوانیم دو مرکز را از طریق IP باهم شبکه نماییم احتیاج به کارتهای سخت افزاری KX-TDA-0490 و KX-TDA-0470 داشتیم حال اینکه در مراکز سانترال سری TDE این مسئله با نصب کارتهای مدل KX-TDE0110 و KX-TDE0111 که به کارتهای ( DSP(Digital signal processing  مشهور میباشند احتیاج خواهیم داشت .

 

اما آیا با خرید DSP همه چیز حل میگردد . خیر . اگر شما کارت KX-TDE0110 را خرید نمایید تنها میتوانید از ۴ پورت خروجی برای لینک و ۸ پورت داخلی IP مخصوص گوشیهای سانترال خود پاناسونیک استفاده نمایید و اگر کارت KX-TDE0111 را خرید نمایید میتوانید از ۱۶ پورت خروجی و ۳۲ پورت داخلی مخصوص گوشیهای سانترال پاناسونیک استفاده نماییید . خبر خوب در TDE این است که شما میتوانید از گوشیهای دیگری هم غیر از پاناسونیک استفاده نمایید مثلا از گوشی موبایل خود به عنوان داخلی سانترال استفاده نمایید این قابلیت جالب به دلیل پشتیبانی TDE از پروتوکل SIP میباشد، فقط باید برای مرکز سانترال خود لایسنس و یا کلید فعال سازی خرید نمایید .

مراکز سانترال سری TDA ما به راحتی میتواند با تعویض کارت MPR به مرکز سانترال سری TDE تبدیل گردد .نرم افزار برنامه ریزی در هر دو مرکز کاملا شبیهه هم میباشد . پورت USB در مراکز سری TDE دیگر موجود نمیباشد و کلیه برنامه ریزی ها از طریق پورت LAN  موجود بر روی سانترال انجام میپذیرد البته برنامه ریزی از طریق گوشی همچنان در TDE هم قابل اجرا میباشد. رم موجود بر روی مرکز سانترال TDA ارتقاء یافته و دو کانال پیام گیر صوتی ساده بر روی کارت MPR  به صورت پیش فرض موجود میباشد و نیز CPU مراکز سری TDE نسبت به مراکز سانترال سری TDA افزایش چشمگیر داشته است .

امکانات مراکز سری TDE در همینجا خاتمه نمییابد و میتوان به امکانات بینظیر دیگری از قبیل communication assistant اشاره نمود که میتواند امکانات بینظیری را به کاربران ارائه نماید . راه کار های بیسیم DECT با وجود IP در مراکز سری TDE ارتقاء چشم گیر داشته است . مراکز سری TDE نیز همچون مراکز سانترال سری TDA قابلیت پشتیبانی کامل از مراکز صندوق صوتی TVM را دارد . به طور کلی میتوان گفت مراکز سری TDE کاملا مناسب است برای شرکتهایی که در حال گذر میباشند از سیستم مخابراتی معمول به سوی دنیای بی نهایت IP.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی