مرورکلی تلفن های تحت شبکه voip با تلفن های معمولی

تفاوت تلفن های تحت شبکه voip با تلفن های معمولی

تفاوت های بین سیستم تلفن voip با تلفن های ثابت سنتی در چیست؟

سیستم VoIP سیگنال های صوتی مکالمه شما را به داده های دیجیتال تبدیل کرده و آنها را از طریق شبکه گسترده اینترنت به مقصد خود مخابره می کنند. در این سیستم به جای اینکه گوشی تلفن را به پریز های قدیمی متصل کنید آن را به یک آداپتور VoIP وصل می کنید که خود این آداپتور نیز به یک مودم یا به کامپیوتر شما وصل می شود. صرف نظر از جنبه های فنی سیستم تلفن اینترنتی، کار کردن با آنها واقعا راحت تر است.

مقایسه اول: امکانات : خطوط تلفن ثابتی که از طریق شرکت های مخابراتی عرضه می شوند امکانات متنوعی از جمله نمایش دادن شماره فردی که با شما تماس گرفته، بلوکه کردن برخی تماس ها، ایجاد حالت انتظار در تماس ها، کنفرانس های سه نفره تلفنی، پست صوتی و همچنین مکالمات محلی و بین المللی را عرضه می کنند.

مقایسه دوم: کیفیت صدا : به طور کلی کیفیت صدا در مکالماتی که از طریق خطوط تلفن ثابت صورت می گیرند نمونه هستند. ارتباط های صورت گرفته توسط VoIP نیز معمولا خوبند اما از آنجا که اطلاعات از طریق اینترنت مخابره می شوند، نمی توان مانند حالت استفاده از خطوط تلفن های ثابت به طور صد در صد به آنها اطمینان کرد.

مقایسه سوم: ضریب اطمینان: ضریب اطمینان خطوط تلفن ثابت نسبت به سیستم های VoIP بیشتر است چراکه خطوط ثابت تلفن برای کار کردن نیازی به برق ندارند و حتی در مواقعی که برق ها قطع می شوند نیز شما می توانید از آنها استفاده کنید.

مقایسه نهایی

هزینه ها: هزینه های مربوط به مکالمات خطوط تلفن ثابت در دهه گذشته نسبتا با کاهش مواجه بوده اند و به همین خاطر استفاده از این خطوط برای مکالمه به صرفه تر هستند.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی