ویدئو پروژکتور پاناسونیک

ویدئو پروژکتور پاناسونیک

 

مسیر: بخش اول: معرفی ویدئو پروژکتور/ انواع ویدئو پروژکتور/ ۲- ویدئو پروژکتورهای چندرسانه ای/ – ویدئو پروژکتورهای چند رسانه ای با برد کوتاه و برد بسیار کوتاه

اگرچه بیشتر ویدئوپروژکتورهای چند‎رسانه‌ای لنز زوم توکار (داخلی) دارند، ویدئو پروژکتورهای برد کوتاه و برد بسیار کوتاه که جزء این دسته‎اند، فاقد لنز می‎باشند و در بسیاری از موارد از یک آینه استفاده می‎کنند و تصویر قبل از اینکه به صفحه نمایش تابیده شود، ابتدا به آن منتقل می شود.

به طور کلی، نسبت پرتاب (یا نسبت برد) کمتر از ۱:۱ برد کوتاه در نظر گرفته می‎شود. رایج ترین نسبت پرتاب ۰٫۵:۱، برای مدل‎های برد کوتاه و ۰٫۳:۱، برای مدل‎های برد بسیار کوتاه است.

این ویدئو پروژکتورها معمولا به جای سقف بر دیوار نصب می‎شوند و طوری طراحی شده‎اند که بسیار نزدیک به صفحه نمایش نصب شوند: حدودا ۴۵ تا ۶۰ سانتیمتر.

نسبت پرتاب ۰٫۵:۱ به این معنی است که به ازای هر ۰٫۵ واحد فاصله ویدئو پروژکتور از صفحه، ۱ واحد عرض تصویرش خواهد بود. مثلا ویدئو پروژکتوری با نسبت پرتاب ۰٫۳:۱ نسبت به ویدئو پروژکتور با نسبت ۰٫۵:۱ در فاصله مشخص از صفحه ، تصویر با عرض بیشتری تولید می‎کند. این مورد در پایین بصورت کامل توضیح داده شده است.ویدئو پروژکتور پاناسونیک

ویدئو پروژکتورهای برد کوتاه اغلب مورد استفاده در کلاس‎های درس هستند و برای کار باوایت‎بردهای هوشمند دیجیتال (تخته‌ی هوشمند یا برد هوشمند هم نامیده می‌شوند) ایده‎آل‎اند. ممکن است به ذهن‎تان برسد برای دستیابی به یک تصویر بسیار بزرگ در یک فضای کوچک (با فرض اینکه سطح نور به اندازه کافی کم محیط) بخواهید یک ویدئو پروژکتور برد کوتاه را چند متر عقب‎تر از میزان توصیه شده نصب کنید. این کار احتمالا عملی نیست زیرا در ویدئو پروژکتور برد کوتاه، اگر خارج از محدوده برد توصیه شده آن استفاده شود، انحراف تصویر زیاد می‎شود و برای تولید یک تصویر بدون انحراف، نیاز به نصب دقیق دارد. همچنین بدلیل اینکه روشنایی کم ونسبت پرتاب زیادی دارند، با کمی عقب بردن، تصویر بسیار بزرگ می‌شود و نور کم، اذیت‎کننده خواهد بود.

از آنجا که این ویدئو پروژکتورها برای صفحه نمایش‎های کوچک تعریف شده اند (با عرض حداکثر ۲٫۵ متر)، روشنایی آن‎ها معمولا حداکثر ۳۰۰۰ لومن است مانند ویدئوپروژکتور مدل EPSON EB-S8 که این قابلیت را دارد. اگر شما یک ویدئو پروژکتور با روشنایی بیشتر می‎خواهید و برای فاصله پرده تا ویدئو پروژکتور محدودیت زیادی دارید، بجای انتخاب “برد کوتاه” یک ویدئو پروژکتور مخصوص نصب ثابت با قابلیت تعویض لنز را به شما توصیه می‎کنیم.

 

 

۳- ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی

مسیر: بخش اول: معرفی ویدئو پروژکتور / انواع ویدئو پروژکتور/ ۳- ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی

ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی

ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی واقعی برخلاف ویدئو پروژکتورهای مشترک در گروه چندرسانه‌ای و سینمای خانگی که از دیدگاه ویژگی می‎توانند به عنوان ویدئو پروژکتورهای چندرسانه‌ای تلقی شوند، بر کیفیت تصویر بیش از هر چیز تاکید دارند. آنها به ندرت روشن تر از ۲۵۰۰ لومن اند (البته این میزان بنظر متغیر است) و بیشترین زوم را نسبت به تمام ویدئو پروژکتورهایی که از لنز توکار (داخلی) استفاده می‎کنند دارد.

آنها برای استفاده در اتاق نشیمن و یا اتاق نمایش کوچک، که نور محیط را می توان به طور کامل کنترل نمود، کاربرد دارند. این ویدئو پروژکتورها از تکنولوژی تصویر DLP و یا LCoS استفاده می‎کنند. تقریبا هیچ یک فناوری ۳LCD را ندارند و به طور کلی بهترین تصویر از هر نوع را می‎دهند، با فرض اینکه در تاریکی کامل و در فاصله معقول از آنها استفاده کنید.

ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی اغلب قابلیت کنترل کم ولتاژ (LVC) دارند، به طوری که روشن یا خاموش کردن ویدئو پروژکتور می‎تواند بالا یا پایین رفتن پرده نمایش را مدیریت کند و یا اگر یک قاب ثابت پوشیده شده با پرده است آن را باز و بسته کند. برای رسیدن به آرامترین عملیات ممکن، سیستم خنک کننده کارآمدتر یا حرفه‌ای‎تری دارند که آنها را نسبتا بزرگ می‎کنند و در برخی موارد، امکان نصب معکوس در سقف را ندارند. آنها همچنین به نسبت مشخصات، گران‎ قیمت‎ترین نوع ویدئو پروژکتور می‌باشند.

اگر:

– تصویر عالی می‎خواهید؛

– می توانید همه‌ی نورهای محیط را ببندید؛

– با اندازه‌ی صفحه نمایش تا ۱۰۰ اینچ یا همان حدود کار می کنید؛

پس ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی انتخابی عالی برای شما هستند. در غیر این صورت، بهتر است به یک ویدئو پروژکتور چندرسانه‌ای با روشنایی بیشتر توجه کنید، حتی اگر قصد استفاده از آن را در یک محیط سینمای خانگی دارید.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی