مضرات استفاده از نرم افزار غیر اورجینال

مضرات استفاده از نرم افزار غیر اورجینال

می دانیم که امروزه در دنیا و مخصوصا در ایران ، بسیاری از مردم بمنظور صرفه جویی در هزینه هایشان اقدام به دانلود نرم افزار های قفل شکسته و به اصطلاح کرک شده می کنند . به طور مثال اکثر قریب به اتفاق نسخه های ویندوز مورد استفاده در ایران از نوع غیر اورجینال می باشند . همین قضیه در مورد سایر نرم افزار ها ، از قبیل نرم افزار های علمی و کاربردی و آموزشی ،نیز صدق میکند . چیزی که اکثر مردم ایران نمی دانند این است که تمامی این نرم افزار ها توسط افرادی کرک می شوند و قفلشان شکسته می شوند که دارای معلومات بالایی در زمینه هک و ویروس هستند.

آسیب های استفاده از نرم افزار غیر اورجینال

بهتر است درادامه این مقاله کوتاه،درباره ضررهای استفاده از نرم افزارهای غیراورجینال ذکرکنیم:اکثر هکر هایی که اقدام به شکستن قفل برنامه هایی مانند ویندوز ایکس پی یا ویندوز سون یا ویندوز ۸ یا کامپایلر ویژوال استودیو و یا سایر نرم افزار های گران قیمت می کنند ، بوسیله تسلط بالایی که در زمینه هک و برنامه نویسی سیستم دارند اقدام به قرار دادن رخنه ها و راه های نفوذ متعددی در سیستم های قربانی می کنند و زمانی که یک فرد یا شرکت یا سازمان درنظرخود ، صرفه جویی کرده و یک نرم افزار ده میلیون تومانی را به طور کرک شده و قفل شکسته به قیمت هزار تومن خریداری می کند

 

در حقیقت سرنوشت خود و سازمان و شرکتش را در اختیار این افراد هکر قرار می دهد و خودش با دست خودش راه نفوذی برای آن افراد هکر در سیستم کامپیوتری خود قرار می دهد . به این ترتیب شاید در مرحله ای از کار ده یا بیست یا سی میلیون تومن صرفه جویی کرده باشد ولی در واقع سرنوشت و امنیت شرکت و سازمان چند صد میلیارد تومنی خود را با دست خودش به مخاطره انداخته و آن را در معرض نفوذ افراد سودجو قرار می دهد .

مضرات استفاده از نرم افزار غیر اورجینال

در باره شرکت های بزرگ نرم افزاری

البته تا اینجا ما فرض را بر آن گذاشته ایم که شرکت های بیگانه مانند مایکروسافت خودشان با ما صادق هستند و خطری از ناحیه آنها متوجه ما نمی شود . که مطالعه تاریخ چند هزار ساله تمدن بشر نشان می دهد که در شرایط بحرانی و خطر مانند زمان روی دادن جنگ بین کشورها ، سازمان ها و شرکت های هر کشوری امکانات خود را برای ضربه زدن به دولت  متخاصم در اختیار حکومت مرکزی اشان قرار داده اند . چیزی که در مورد شرکت آمریکایی مایکروسافت نیز صادق است .

درپایان باید گفت: اگر یک فرد ایرانی با لپ تاپش که ویندوز غیر اورجینال دارد به یک کشور اروپایی سفر کند ، همواره این خطر برایش وجود دارد که توسط پلیس آن کشور به اتهام نقض قانون و سرقت غیر قانونی نرم افزار کرک شده ، دستگیر و جریمه و یا زندانی شود . ولی اگر همین فرد با لپ تاپی که جدیدترین لینوکس هم در آن نصب شده است به اروپا سفر کند ، کوچک ترین خطری متوجه او نیست،پس مراقب رفتارمان درمحیط مجازی باشیم هر  نرم افزار رایگان را به عنوان صرفه جویی قرارندهیم.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی