نگاه کلی به پچ پنل وکاربردهای آن

نگاه کلی به پچ پنل وکاربردهای آن

نگاه کلی به پچ پنل وکاربردهای آن

 

در اثر جابجایی کارمندان در ساختمان بسیار اتفاق میوفتد که فردی از یک اتاق به اتاق دیگر نقل مکان کند . به عبارت دیگر بسیاری نود شبکه در ساختمان وجود داری ولی فقط برخی از آنها فعال هستن که در صورت نیاز مجموعه فعال میگردند . این وظیفه بر عهده پچ پنل میباشد . وظیفه اصلی پچ پنل این هست که بین نقاط انتهایی کابلهای شبکه و تجهیزات شبکه ای  مثل هاب، روتر، … قرار گرفته و به جای اینکه کابلهای شبکه مستقیما” به این تجهیزات وصل بشن از طریق پچ پنل وصل میشوند. بعبارت دیگه وجودش بهیچ وجه الزامی نیست ولی بکار بردنش در شبکه هایی که در طی زمان گسترش و تغییرات دارن کار رو راحت میکند .

 

پچ پنل قطعه ای مستطیل شکل است که روی آن به تعداد مشخصی پورت شبکه وجود دارد مثلاً ۲۴ پورت ، ۴۸ پورت و …. را دارد  در هنگام کابل کشی تمام کابل هایی که به سوکت ها متصل هستند را در یک نقطه که مرکز قرار گیری رک می باشد جمع آوری میکنند و آنها را وارد پچ پنل کرده و شماره گذاری می کنند تا در صورت لزوم هر سوکتی را که میخواهند با یک کابل کوچک شبکه به سوئیچ متصل کنند.

نگاه کلی به پچ پنل وکاربردهای آن

کابل‌های کشیده شده شبکه در کل ساختمان در نهایت به پچ پنل وارد شده و ارتباط‌های شبکه را شکل می‌دهند .

پچ پنل ها در ابعاد مختلف و چگالی پورت متفاوت وارد بازار موشوند. دقت داشته باشید که پچ پنل را بایستی متناسب با کابل به کار رفته در سیستم انتخاب کنید . در صورت عدم تطابق سیگنال حامل داده را تضعیف خواهد کرد

پچ پنل ها صرفا منحصر به سیم های مسی نمی باشد بلکه برای فیبر های نوری نیز استفاده می گردد.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی