نصب سانترال پاناسونیک

نصب سانترال پاناسونیک
 

کابل و کابل کشی سانترال

کابل تلفن “کابل زوجی ” سانترال
این گونه کابل ها از ۱ زوج شروع می شوند که برای ارتباطات مخابراتی از آنها استفاده می شود این کابل ها دارای ۵ رنگ اصلی و۵ رنگ فرعی می باشند که در کابل هی که تعداد زوج آنها زیاد هر ۲۵ زوج در یک گروه با نوار رنگی که دور آنها پیچده شده است دسته بندی می شوند.
رنگ های اصلی عبارتند از : ۱- سفید ۲- قرمز ۳- مشکی ۴- بنفش ۵- زرد
و رنگ های فرعی ۱- آبی ۲- نارنجی ۳- سبز ۴- قهوه ای ۵- طوسی هستند
که نحوه قرار گیری بدین شکل می باشد

)سفید،آبی)(سفید،نارنجی)(سفید،سبز)(سفید،قهوه ای)(سفید،طوسی)(قرمز،آبی)(قرمز،نارنجی)(قرمز،سبز)(قرمز،قهوهای)(قرمز،طوسی)و الی آخر
نکته زوجهای جفت شده به دورهم پیچیده شده اند و درعملیات کابل کشی باید مراقب بود که زوج ها از جدا نشوند.

کابل کشی خطوط داخلی سانترال

بطور کلی خطوط داخلی سانترال به سه دسته تقسیم می شوند
۱)دیجیتال
۲)آنالوگ
۳)هابرید
کابل کشی جهت خطوط دیجیتال باید ۲ زوجی باشد یعنی جهت راه اندازی هر خط دیجیتال ۴ سیم لازم است معمولاًبرای راه اندازی خطوط داخلی دستگاه سانترال از خطوط دیجیتال استفاده می شود.
خطوط آنالوگ دارای ۲ سیم می باشند که در سوراخ های وسط سوکت تلفن می باشند که از خطوط آنالوگ برای راه اندازی فکس وتلفن های معمولی استفاده می شود.
خطوط هایبرید دارای ۲ سیم می باشند که در سوراخ های کناری سوکت تلفن قرار می گیرند برای استفاده از این گونه خطوط تلفن های هایبرید نیاز است.

نحوه نصب دستگاه سانترال

برای نصب و راه اندازی دستگاه سانترال پس ا قرار گرفتن دستگاه در جای ثابت که به دور از رطوبت و ضربه باشد می بایست در مرحله اول خطوط شهری را به دستگاه متصل نمود.
نحوه سوکت زدن خطوط شهری همانند خطوط آنالوگ می باشد یعنی در سوراخ های میانی سوکت تلفن قرار می گیرد محل نصب این خطوط در دستگاه سانترال با عبارت (CO) نشان داده شده است

مرحله بعدی راه اندازی داخلی ها می باشد حتماً باید توجه داشت برای داخلی اول که با Hack01 نشان داده شده است حتماً باید از خطوط دیجیتال و تلفن ۷۷۳۰ پاناسونیک جهت برنامه ریزی استفاده کرد برای راه اندازی داخلی بعدی می توان از خطوط آنالوگ نیز استفاده نمود اما جهت بهره بردن داخلی های دیگر از امکانات تلفن پاناسونیک توصیه می شود که از خطوط دیجیتال استفاده شود.
پس از نصب سوکت های خطوط داخلی به دستگاه سانترال ،دکمه دستگاه پاور دستگاه را می زنیم پس از روشن شدن چراغ دستگاه و کنترل داخلی ها از داخلی ۱۰۱ یاJack01 به دستگاه برنامه می دهیم.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی