ناامن ترین سیستم عامل سال ۲۰۱۶ کدام است؟

ناامن ترین سیستم عامل سال ۲۰۱۶ کدام است

 

به تازگی گزارشی تحلیلی از آسیب پذیرترین سیستم عامل ها منتشر شده است که در آن اندروید به عنوان ناامن ترین سیستم عامل سال ۲۰۱۶ انتخاب شده است.به گزارش خبرنگاران، از کاربران گوشی های اندروید باشید یا اپل فرفی نمی کند؛ امنیت اطلاعات موضوعی است که برای همه کاربران اهمیت فوق العاده ای دارد. پس باید برایتان مهم باشد که سیستم عاملی که در حال استفاده از آن هستید چقدر آسیب پذیر است.
اخیرا سایت CVEDetails لیستی از آسیب پذیرترین سیستم عامل ها منتشر کرده است که در این لیست میزان آسیب پذیری دو سیستم عامل اندروید و گوشی های اپل مورد بررسی قرار گرفته است.براساس آماری که سایت تحلیلی CVEDetails منتشر کرده است، سیستم عامل اندروید به عنوان ناامن ترین سیستم عامل سال ۲۰۱۶ انتخاب شد.به اساس نتایج بررسی های این سایت، سیستم عامل اندروید با کشف ۵۲۳ مورد آسیب پذیری ناامن ترین سیستم عامل در سال ۲۰۱۶ است.

در ادامه شایان ذکر است، رقیب این سیستم عامل یعنی آی او اس، با ۱۶۱ مورد آسیب پذیری در رده ۱۵ قرار گرفت. این در حالی است که سال گذشته این آمار کاملا برعکس بود و سیستم عامل آی او اس در رده دوم و سیستم عامل اندروید در رده ۱۵ قرار داشت.آسیب پذیری این سیستم عامل ها در رابطه با باگ ها و اشکال هایی است که در نرم افزار ها وجود دارد و هکر ها می توانند با استفاده از این اختلال کاربران را مورد هدف قرار دهند.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی