سانترال چگونه کار میکند؟

سانترال چگونه کار میکند؟

سانترال (PBX  ) یک شبکه تلفن خصوصی است که در بین شرکت‌ها و یا ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربران سیستم تلفنی PBX تعدادی از خطوط شهری را برای برقراری تماس‌های تلفنی خارجی به اشتراک می‌گذارند. از جمله مزیت و امکانات نصب سانترال به اشتراک گذاشتن خطوط شهری تلفن گویا، ارتباط پرسنل به صورت خطوط داخلی است که پرسنل بدون نیاز از خطوط شهری می‌تواند با هم صحبت کنند و بنابراین باعث کاهش رفت و آمد کارکنان و بی‌نظمی می‌شود.

 

از دیگر قابلیت‌های سانترال می‌توان به شماره‌گیری تا اعمال محدودیت در تماس های بیرونی با شرکت، بستن صفر و شماره شهرستان، تایمر گذاشتن، عدم دسترسی به خط شهری جهت برقراری تماس اشاره نمود.به طور خلاصه، سیستم سانترال یک شبکه قوی برای سیستم تلفن داخلی کسب و کار است و به طور خودکار سوئیچ‌کننده ارتباط‌های بین دو یا بیشتر کاربران تلفنی است. این سیستم تلفنی به عنوان یک اپراتور برای انجام تماس‌های تلفنی بدون نیاز به حضور شخص می‌باشد. برخی دیگر از مزیت‌های این سیستم تلفنی در زیر آمده است:

_ اجازه می‌دهد همه کارکنان از خطوط سیستم تلفنی استفاده کنند و در نتیجه باعث کاهش هزینه‌های مخابراتی می‌شود.

_ سیستم سانترال کاملا قابل برنامه‌ریزی است و می‌تواند الزامات نصب پیچیده را پشتیبانی کند.

_ سیستم سانترال به آسانی می‌تواند قابل ارتقا در شرکت باشد.

_ این سیستم می‌تواند جزئیان مکالمات را ذخیره کند و بنابراین می‌توانید تماس‌های ورودی و خروجی شرکت را کنترل کنید.

بنابراین با نصب سانترال می‌توان به جای خرید تعداد زیادی خطوط از مخابرات، تنها با یک خط تعداد زیادی خطوط داخلی راه‌اندازی کرد که می‌تواند موجب کاهش هزینه‌ها و سهولت در انجام کارها می‌شود. بنابراین با نصب سانترال تلفن مانند یک مرکز مخابراتی می‌شود که در اختیار یک مجموعه قرار می‌گیرد.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی