چگونه سانترال ببندیم؟

5 نکته مقدماتی جهت نصب سانترال پاناسونیک

 

برای راه اندازی و نصب سانترال پاناسونیک باید چند نکته مقدماتی را مد نظر و توجه قرار داد. در این بخش به 5 نکته مهم در مورد نصب سانترال اشاره خواهیم کرد. با رعایت این موارد در زمان خود صرفه جویی و با نظم ایجاد شده سرعت عیب یابی سیستم را افزایش دهید.

 

نکته اول: انتخاب مکان نصب سانترال

ابتدا باید محل مناسبی برای قرار گیری دستگاه سانترال روی دیوار در نظر بگیریم. این نقطه باید از کف زمین دارای فاصله مناسبی باشد تا رطوبت و گرد و خاک کمتری به سانترال منتقل شود. موضوع بعدی در نظر گرفتن فاصله مناسب بین 1 تا 2 متر با پست مخابراتی می باشد که کار توزیع خطوط در ساختمان و ارتباط آن ها با خطوط مرکزتلفن را انجام می دهد. محل قرار گیری سانترال حتی المقدور در وسط مسیر قرار گیری داخلی ها باشد تا متراژ کابل کشی تا جایی که ممکن است کاهش یابد.

چگونه سانترال ببندیم؟

نکته دوم: تهیه نقشه مخابراتی

اولین کار تعیین مسیر خطوط مخابراتی از خطوط ورودی مخابرات تا سانترال و کاربران می باشد. بعد از مشخص شدن مسیر باید یک نقشه کامل از رنگ بندی خطوط مخابراتی، شماره خط، رنگبندی کابل های داخلی تهیه گردد. در هر نقطه که اتصالی مانند ترمینال و پست داریم باید به تفکیک رنگ زوج سیم های ورودی و خروجی و شماره هر پورت را در نقشه درج کنیم. پس از برنامه ریزی مرکز و تعیین زنگ خور ها و سطح دسترسی کاربران این نقشه تکمیل می گردد.

نکته سوم: سیم بندی داخلی ها و آرایش پست

موضوع بعدی در نظر گرفتن نحوه سیم بندی داخلی ها می باشد. یعنی با در نظر گرفتن رنگ بندی کابل مخابراتی و نوع داخلی که دیجیتال، آنالوگ یا هایبرید می باشد، زوج سیم های مربوط به داخلی ها را از مرکزتلفن تا کابل آنفولان و سپس تا پست مخابراتی و نهایتا از پست تا پریز تلفن کاربر آرایش می دهیم. برای داخلی های آنالوگ و دیجیتال، یک زوج سیم شامل دو رشته سیم کشیده می شود و برای داخلی های هایبرید دو زوج سیم که زوج اول برای بوق و زوج دوم برای دیتا می باشد کشیده می شود. نهایتا سیم ها در پریز های تلفن قرار می گیرد که برای داخلی های آنالوگ و دیجیتال در دو پین مرکزی و برای داخلی های هایبرید دو رشته بوق در دو پین مرکزی و دو رشته دیتا در دو پین کناری پریزتلفن بسته می شود.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی