تعریف POE

POE چیست؟

POE مخفف power over Eternet می باشد.
شاید شنیده باشید که یک سری از سوئیچ ها یک یا چند پورت POE دارند پورت POE پورتی است که می تواند علاوه بر ارسال و دریافت اطلاعات،انرژی برق را هم برای دستگاهی که به آن وصل شده تامین می کند یعنی از چند رشته سیمی که داخل کابل وجود دارد تعدادی از رشته سیم ها اطلاعات وداده ها را ارسال و دریافت می کنند و بقیه رشته سیم ها نیز برق مورد نیاز برای دستگاهی که به پورت وصل شده تامین می کند.
یکسری از دستگاه ها مثل دوربین مداربسته،گوشی های تلفن IP برای کار نیاز به انرژی برق دارند اما برق مورد نیازشان را از طریق کابل شبکه ای که به آنها وصل شده است تامین می گردد.

خیلی از گوشی های تلفنی که تحت شبکه کار می کنند نیاز به انرژی برق دارند،اوصولا این گوشی ها دارای کابل برق یا آدابتور نیستند و مستقیم به پریز برق وصل نمی شوند.این گوشی ها که اصولا ۶ یا ۱۲ ولت هستند انرژی برق خود از طریق کابل های شبکه تامین می کند البته این پورت یک پورت معمولی نیست بلکه یک پورت مخصوص است که می تواند انرژی برق را از طریق کابل شبکه برای دستگاه بفرستد.
پورت POE می تواند علاوه بر ارسال و دریافت داده ،برق را نیزمی تواند تامین کند:مثلا وقتی یک دوربین و یا گوشی تلفن از بازار خرید می کنید که دارای قابلیت POEمی باشد.یعنی این پورت می تواند علاوه بر اتصال داده و اطلاعات انرژی برق نیز تامین کند

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی