کارایی پروتکل SIP در دستگاه سانترال

کارایی پروتکل SIP در دستگاه سانترال

پروتکل و یا یکی از مجموعه راه های اتصال صدا بر روی بستر اینترنت است. Sip در واقع یکی از قدرتمند ترین این راه ها و مسیرهای ارتباطی است که باعث می شود کلیه محصولات صرف نظر از برند ویژگی که دارند در صورت تبعیت از این پروتکل بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در اقع sip را می توان یکی از مهم ترین و پایه ای ترین قسمت یک ارتباط دانست.
پاناسونیک در سری دستگاه سانترال پرظرفیت خود امکان ارتباط اینترنتی را برای کاربران خود فراهم کرد اما این ویژگی را به دو دسته محدود و نا محدود دسته بندی کرده است:

بهره گیری از ارتباط اینترنتی به صورت محدود (voip)

در سانترال پرظرفیت سری دیجیتال (TDA) این ویژگی به دو روش امکان پذیر است
ارتباط چند دستگاه سانترال به یکدیگر
ارتباط چند تلفن تحت شبکه به یکدیگر
در این سیستم با کمک گرفتن از کارت های TDA0470 و TDA0490 می توان ، چند سانترال و یا چند تلفن تحت شبکه را به یکدیگر امکان پذیر می کند. در این سرویس فقط می توان از تلفن تحت شبکه سری NT پاناسونیک استفاده نمود.

بهره گیری از ارتباط اینترنتی نامحدود (VOIP)

در سانترال پرظرفیت سری TDE با وجود کارت های TDE0110 و TDE0111 به راه اندازی محصولی مبتنی بر IP تلاش شده است که در این زمینه پاناسونیک بسیار موفق بوده است، با نصب این کارت ها بر روی دستگاه سانترال به راحتی می توان از سرویس های نامحدود ی بهره برد.

مانند:

امکان استفاده از انواع تلفن های تحت شبکه با هر برندی
امکان بهره گیری از موبایل به عنوان یک داخلی
امکان ارتباط چند دستگاه سانترال به یکدیگر
ممکن ساختن بهره گیری از کامپیوتر به عنوان تلفن داخلی

ا توجه به ویژگی های ارائه شده در سیستم های فکس، امروزه مجهز کردن مجموعه ها به این سیستم های امری واجب به نظر می رسد. هم چنین ترکیب کردن چند دستگاه مجزا و کم کردن حجم و فضای اشغالی سبب شده
است تا رغبت برای خرید این تجهیزات بیشتر شود. امکان اتصال به شبکه کاربری آسان برای کلیه پرسنل شرکت از دیگر مزایای بی نظیر این تجهیزات ارتباطی است.
آیا این سیستم ها برطرف کننده کلیه نیازهای شرکت هستند؟

با توجه به این موضوع که کلیه شرکت ها در حال پیدا کردن راه حلی هستند که توسط آن بتوانند زمان تمرکز بر روی کار را کاهش دهند و کارایی را افزایش دهند این سوال به وجود می آید که آیا این سیستم ها نیز با تمام تکنولوژی و فناوری بکاررفته پاسخ گوی نیازهای شرکت ها و مجموعه ها هستند؟ این سیستم ها تا چه میزان موفق بوده اند؟

برای پاسخ به این پوشش ها ابتدا باید نیاز و خواسته هر مجموعه و هم چنین تعداد افراد شاغل در آن محیط و حجم کاری را بررسی نمود. نیازهای هر شرکتی متفاوت و خاص خود اوست. در هنگام تولید و طراحی این سیستم ها یک اصول کلی در نظر گرفته شده است که این اصول را می توان به گونه ای بیان کرد که بر طرف کننده بیش از نیمی از خواسته مجموعه است اما همانطور که بیان شد یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بررسی میزان بازدهی این سیستم ها در هر محیط، تعداد افراد شاغل در آن و حجم کاری است که این افراد دارند.

 

تعداد افراد شاغل و حجم فعالیت هر فرد

در مجموعه هایی افراد زیادی اشتغال دارند. می توان این نتیجه را استنباط کرد که حجم کاری بالایی در این شرکت وجو دارد. این حجم کاری می تواند شامل تماس های ورودی و هم نامه های و اسناد مکتوب زیادی باشد که باید ارسال و یا دریافت گردد وجود یک دستگاه فکس ممکن است به تنهایی پاسخ گوی این نیاز باشد. برای این منظور در شرکت ها از چندین دستگاه استفاده می شود اما این راه حلی مناسب به نظر نمی رسد

 

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی