برخی از قابلیت های ویدئوپروژکتور PT-EX620

خصوصیات ویدئوپروژکتور PT-EX620

ویدئو پروژکتور دستگاهی است که با استفاده از سیگنال هایی شروع به پخش تصاویر بر روی پرده نمایش و یا دیوار سفید و یا حتی تخته سیاه بر حسب قابلیت ویدئو پروژکتور انجام پذیر خواهد شد. برندهای مختلفی در حال ساخت توسعه این دستگاه های ویدئوپروژکتور می باشند و در میان آن ها محبوب ترین و پر آوازه ترین آن ها برند پاناسونیک می باشد. در این مقاله می خواهیم به بررسی اطلاعاتد فنی ویدئو پروژکتور PT-EX620 بپردازیم.

این دستگاه با ابعادی به اندازه 498 x 145 x 398.3 و وزنی به معادل 8.4 کیلوگرم می تواند روشنایی با قدرت 6200 انسی لومن را ارائه دهد. این سطح از روشنایی، در مقایسه با روشنایی سایر ویدئو پروژکتورها مقدار مناسبی برای مکان های پر نور می باشد.

یکی از خصیصه های این دستگاه سطح کنتراست آن می باشد که برابر با 10000:1 است. کنتراست، نسبت سیاه ترین تاریکی مطلق در تصویر ارائه شده با سفید ترین روشنایی در آن می باشد. هر چه این دو مقدار تفاوت بیشتری داشته باشند، سطح کیفیت این تصویر افزایش می یابد.

تمامی ویدئو پروزکتورها دارای سنسور تولید تصویر می باشند و این تکنولوژی به طور کلی در تمامی ویدئو پروژکتور ها به سه دسته LCD / DLP / LCOS تقسیم بندی می شوند که در این میان  شرکت های معتبر از تکنولوژی LCD استفاده می کنند چرا که در مقایسه با دیگر تکنولوژی های از هزینه کمتری برخوردار می باشد. این دستگاه دارای درگاه هایی نظیر SERIAL / REMOTE / COMPUTER / MONITOR / HDMI / RGB / VIDEO / AUDIO و LAN می باشد

هنگام نصب ویدئو پروژکتور ها شما با 3 انتخاب رو به رو خواهید شد:

1» نصب بر روی سقف

2» نصب بر روی زمین

3» نصب در جایی که کانون ویدئو پروژکتور مقابل مرکز تصویر باشد.

گاهی اوقات مورد سوم امکان پذیر نمی باشد و شما مجبورید که از دو مورد اول استفاده کنید. برای این کار شما می بایست لنز ویدئو پروژکتور را با استفاده از دستورات سخت افزاری به روی پرده نمایش تنظیم کنید. در اینجور مواقع شما با اصطلاح تصحیح نوری مواجه می شوید که دو مقدار عمودی و افقی را در بر می گیرد. در ویدئوپروژکتور PT-EX620 مقدار عمودی این دستگاه در بازه ±50 %و در حالت عمودی برابر با ±30 % می باشد.

منو اصلی