توضیحاتی مختصر از انواع تلفن های پاناسونیک

تلفن  دستگاه‌های ارتباط از دور است که برای انتقال صدا بکار می‌رود. نخستین تلفن توسط الکساندر گراهام بل اختراع شد. تلفن فرستادن پیام و دریافت آن را بدون آن که نیاز به جدولی مانند الفبای مورس باشد ممکن ساخت. با استفاده از تلفن، مردمی که فرسنگ‌ها از یکدیگر دورند می‌توانند با هم صحبت کنند.امروزه از خطوط تلفن سایر سیگنالها مانند فرکانسهای اینترنت نیز انتقال داده می شود.
توضیحاتی مختصر از انواع تلفن های پاناسونیک

تلفن های آنالوگ و هایبرید پاناسونیک

تلفن های آنالوگ یا خانگی پاناسونیک تنها دارای یک زوج سیم برای بوق می باشند. این تلفن ها روی کلیه سانترال های پاناسونیک  قابل استفاده می باشند منتها برای استفاده روی دستگاه سانترال سری TDA و TDEباید از کارت تلفنی مخصوص داخلی های آنالوگ SLC استفاده نمود. تلفن های هایبرید پاناسونیک دارای دو زوج سیم تفکیک شده برای بوق و دیتا می باشند. این تلفن ها نیز روی کلیه مرکزتلفن های پاناسونیک قابل استفاده می باشند. برای ارتباط این گوشی ها با سانترال های TDA و TDE باید از کارت DHLC استفاده نمود. زوج سیم دیتا روی گوشی های هایبرید کار انتقال سیگنال های BLF را برای کلیدهای DSS انجام می دهد. یعنی با این امکان قابلیت مشاهده وضعیت داخلی های دیگر روی کلید های کناری گوشی تلفن فراهم می شود.

تلفن های دیجیتال پاناسونیک

تلفن های دیجیتال پاناسونیک دارای یک زوج سیم برای انتقال توامان صدا و مدیریت تماس با سیگنال های مربوط به برنامه ریزی و BLF می باشند. تلفن ها دیجیتال تنها روی سانترال های TDA و TDE قابل استفاده می باشند و امکان اتصال آن ها به سانترال های سری TA وجود ندارد. کارت های تلفنی که این گوشی ها را به مراکز تلفن دیجیتال متصل می نمایند، DLC نام دارند. کارت های KX-TDA0171 و KX-TDA0172 از این دسته کارت ها محسوب می شوند. تلفن های دیجیتال قابلیت اضافه نمودن یک گوشی دیگر را به خروجی خود دارند یعنی روی یک خط داخلی دیجیتال ما می توانیم دو تلفن داخلی داشته باشیم.

تلفن تحت شبکه پاناسونیک

تلفن های شبکه، نسل جدید تلفن های سانترال می باشند که از بستر شبکه به جای کابل های مخابراتی یا همان سیم کشی تلفن استفاده می نمایند. تلفن تحت شبکه پاناسونیک دارای دو پورت RJ45 می باشد که یکی از این پورت ها برای ارتباط با سوییچ شبکه بوده تا از طریق آن به سانترال پاناسونک متصل گردد و با آدرس و مشخصه ip تنظیمات داخلی مربوطه روی آن صورت پذیرد. پورت دیگر شبکه برای ارتباط با کامپیوتر کاربر می باشد تا برای یک کاربر نیاز نباشد به صورت جداگانه دو کابل برای اتصال کامپیوتر و تلفن به شبکه داخلی مهیا شود.

تلفن SIP پاناسونیک و تلفن بی سیم پاناسونیک PANASONIC DECT PHONE & PANASONIC SIP PHONE

از آنجایی که پروتکل sip عنوان یک پروتکل استاندارد برای تماس های تلفنی voip به سرعت در جهان محبوبیت زیادی یافت و مرکزتلفن های متعددی با قابلیت پشتیبانی از این پروتکل تولید گردید، پاناسونیک برآن شد تا سری جدیدی از تلفن های تحت شبکه با پشتیبانی از پروتکل sip روانه بازار کند. شاید مهمترین حسن این گوشی ها قابلیت استفاده روی سانترال های دیگر باشد یعنی اگر مجموعه ای تعدادی گوشی تلفن sip تهیه نماید در صورت تغییر مرکزتلفن باز می تواند از تلفن های خریداری شده استفاده نماید.

 

حسن دیگر این گوشی های در این موضوع نهفته است که بسیاری از متخصصین voip بعضی از سیستم های تلفنی مانند استریسک را به دلایل متعددی بر سانترال پاناسونیک ترجیح می دهند گوشی تلفن های sip پاناسونیک گزینه بسیار مناسبی برای این موضوع می باشد یعنی هم از کیفیت بالای پاناسونیک در تلفن ها می توان بهره برد و هم از امکانات بی نظیر و فراوان سیستم های استریسک بیس می توان استفاده نمود.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی