با تخته های هوشمند چقدر آشنایی دارید؟؟

برنامه های کاربردی

بردهای هوشمند برای استفاده در آموزش برنامه های کاربردی ایده آل می باشند، از این رو از آن ها به عنوان بردهای آموزشی نیز نام برده می شود. بسیاری از مدارس، کالج ها، دانشگاهها و سایر موسسات آموزشی از این بردها برای ارائه ی مطالب تعاملی به دانشجویان خود استفاده می کنند. بردهای هوشمند همچنین برای ذخیره و ضبط دستورات استاد و ارائه ی آن ها برای مرور در مراحل بعدی استفاده می شوند.

با تخته های هوشمند چقدر آشنایی دارید

با تخته های هوشمند چقدر آشنایی دارید

استفاده از بردهای هوشمند در کلاس ها به استادها کمک می کند که مطالب و دروس را ذخیره کرده و آن ها را به دانشجویانی که غایب بوده اند ارائه کنند، ویدئوهای آموزشی برای آموزش دانشجویان در مورد چگونگی استفاده از یک نرم افزار درست کنند (مانند چگونگی ایجاد یک نمودار گرافیکی با استفاده از نرم افزار Excel، کار کردن با اینترنت و استفاده از برنامه هایی مانند ایمیل، جستجوی اطلاعات با استفاده از موتورهای جستجوی مختلف و چت صوتی).

بردهای هوشمند همچنین برای جلسات مکالمه، داستان گویی دیجیتال، آموزش یا تمرین دادن دانشجویان در وارد کردن اطلاعات از طریق صفحه کلید یا ارتقا مهارتهای کامپیوتری نیز استفاده می شود. بردهای هوشمند به آن ها کمک می کنند تا برای خود نمونه کار الکترونیکی درست کنند، همچنین با  ایجاد پیشرفت در خلق دروس در مدرسه یا منزل با بکارگیری نرم افزار InterWrite، کمک در به اشتراک گذاری اطلاعات پروژه در طول یک کنفرانس میان معلم ها، والدین و دانش آموزان، و ارتقای آموزش واژگان به آن ها یاری می رسانند.

 انواع مختلفی از نرم افزارها برای استفاده همراه با بردهای هوشمند در طول فعالیت های کلاسی وجود دارند. برنامه های اصلی بردهای هوشمند در زیر مورد بحث قرار گرفته است:

نرم افزار ریاضی

نرم افزار ریاضی یک برنامه ی محتوایی و مبتنی بر ابزار است که مخصوصاً برای آموزش مفاهیم ریاضی طراحی شده است.این نرم افزار شامل برنامه هایی برای آموزش کسرها، دروس احتمال، سیستم های اعداد، دروس اندازه گیری، اشکال و حل مشکلات برای دانش آموزان از دوره ی پیش دبستانی تا دبیرستان است. این نرم افزار دارای مجوز است و برای استفاده با هر کامپیوتری سازگار می باشد.

 نرم افزار علمی

نرم افزار علمی به طور معمول برای آموزش مفاهیم فیزیک، دروس شیمی، زیست شناسی و مفاهیم اصلی علوم طراحی شده است. نرم افزار شامل برنامه های طراحی و رسم شماتیک دستگاه ها و آزمایشات علمی می باشد. برنامه ی فیزیک نرم افزار شامل الکتریسیته و دروس الکترونیک، مفاهیم نور و رنگ، منابع انرژی و مفاهیم الکترومغناطیس در کنار سایر مباحث هست. برنامه ی زیست شناسی نرم افزار؛  ژنتیک، دستگاه گوارش، گردش خون، سیستم اعصاب، تنفس، موجودات زنده و دیگر مباحث مربوط به محیط زیست را شامل

می شود. یکی دیگر از امکانات این نرم افزار بخش آموزش جدول تناوبی عناصر است. مجموعه ی مجازی این نرم افزار علمی در اجرای آزمایش ها، پیش بینی ها، ارائه ی نمونه های آزمایشگاهی و نشان دادن جواب ها به صورت آنی به معلم ها و دانش اموزان کمک می کند.

مزایای استفاده از تخته هوشمند لمسی

استفاده از بردهای هوشمند مزایای عظیمی را به همراه دارد که برخی از آنها در اینجا آورده شده اند:

  تعامل موثری را بین کاربرها ایجاد می کند.

  • امر اموزش و یادگیری را با سرعت بخشیدن به درک مفاهیم تازه و آماده سازی و ارائه ی دروس ارتقا می بخشد.
  • میزان مشارکت دانش آموزان و انگیزه ی آن ها نسبت به یادگیری را افزایش می دهد.
  • اساتید و معلم های بیزار از تکنولوژی را کمک می کند تا در مقابل تعداد زیادی از مخاطلان بتوانند دروس خود را ارائه کنند.
  • به استفاده ی گسترده از فن آوری های آموزش الکترونیک کمک می کند.
  • مواردی چون عکس ها، نمودارها و صفحات گسترده را با دروس ادغام کرده و در نتیجه کیفیت دروس ارائه شده توسط اساتید را افزایش می دهد.
  • مباحث و منابع مختلف را با هم ادغام کرده و آن ها را با نیازهای آموزشی در زمان ارائه ی مطلب سازگار می کند.
  • به دانش آموزان اجازه می دهد تا اطلاعات را به آسانی درک کنند.
  • به دانش آموزان کمک می کند تا بدون نیاز به حمل دست نوشته ها در بحث های گروهی شرکت فعال داشته باشند.

با تخته های هوشمند چقدر آشنایی دارید

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی