سیستم نمایشگر تلفن (Caller ID) در سانترال کم ظرفیت پاناسونیک

سیستم نمایشگر تلفن (Caller ID) در سانترال کم ظرفیت پاناسونیک

در سیستمهای معمولی مراکز تلفن سانترال همانند پاناسونیک، خطوط داخلی به صورت محدود ارائه میگردند. به عنوان مثال 3 خط شهری با 8 خط داخلی یا 6 خط شهری با 16 خط داخلی عرضه میگردند. در اینگونه مراکز تلفن سانترال معمولا جهت افزایش قابلیت اتصال تعداد بیشتر خطوط داخلی، باید نسبت به خرید و نصب ماژولهای توسعه (چنانچه که سیستم قابل توسعه باشد!) با قیمت های نسبتا قابل توجهی اقدام کرد. چنانچه سیستم مرکزی تلفن، قابلیت توسعه را نداشته باشد نیز تنها راه افزایش تعداد خطوط داخلی، تعویض کل دستگاه مرکزی تلفن با دستگاهی با ظرفیت بالاتر میباشد.

درادامه باید ذکر کرد که:

PBX یا  مرکز تلفن پاناسونیک قادر است اطلاعات تماس گیرنده که شامل نام و شماره ی تماس می شود را هنگامی که از خارج از مجموعه با شما تماس گرفته می شود دریافت کرده و نمایش دهد. این اطلاعات در صفحه نمایش تلفن های اختصاصی پاناسونیک و برخی از گوشی های تک خط SLT هنگام دریافت تماس، نشان داده می شوند. علاوه بر این، اطلاعات تماس در لیست تماس های دریافتی قرار گرفته که به راحتی قابل چک کردن و یا تماس از روی شماره های ثبت شده خواهد بود. می توان برنامه ریزی کرد که شماره تماس گیرنده پس از دریافت با تغییراتی مثل اضافه کردن خودکار شماره دسترسی CO و اضافه و یا حذف کردن رقم مشخصی از شماره تلفن های دریافتی، اصلاح شده و سپس نمایش داده شود.

برای استفاده از قابلیت Caller ID بر روی خطوط، لازم است سرویس Caller ID از سوی مخابرات منطقه فعال شده باشد. پس ازکسب اطمینان از فعال سازی، جهت راه اندازی این قابلیت در سانترال باید وارد محیط برنامه ریزی شده و مراحل زیر را اجرا نمائید :

1- کد 900 را وارد نمائید.

2- کلید SP-PHONE را فشار دهید.

3- خطوطی را که می خواهید در صورت دریافت تماس اطلاعات تماس گیرنده را نمایش دهند، انتخاب کرده و با کلید MUTE آن را فعال نمائید (Enable کنید).

سیستم نمایشگر تلفن (Caller ID) در سانترال کم ظرفیت پاناسونیک

 

4-جهت ذخیره تغییرات، کلید STOREE را فشار دهید.

 

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی