پرده نمایش

برخلاف تصور ، کیفیت تصویری که توسط ویدئو پروژکتور منعکس می شود با نوع و کیفیت پرده نمایش نیز رابطه مستقیم دارد . پخش تصویر بر روی پارچه یا دیوار سفید و حتی پرده های نمایش با کیفیت نامناسب ، می تواند به طرز محسوسی کیفیت تصویر را پایین بیاورد

در حالت کلی، درصورتیکه ویدئوپروژکتور شما به سقف متصل شده و قصد جا به جا نمودن آن را ندارید، پرده های نمایش سقفی برای شما بهترین انتخاب خواهند بود. اما اگر قصد دارید از ویدئو پروژکتور خود در مکان های مختلف استفاده نموده و آن را جا به جا نمایید، می بایست از میان پرده های نمایش سه پایه دار یکی را انتخاب نمائید.

پرده نمایش

پرده نمایش سقفی دستی:

استفاده از این نوع پرده نمایش مقرون به صرفه و بسیار ساده می باشد. مشابه پرده های خانگی، هنگامی که آن ها را با دست به پایین بکشیم باز شده و سر جای خود با یک کلیک ثابت می مانند، و هنگامی که با دست آن ها را اندکی به پایین کشیده و رها کنید، جمع می شوند. معمولاً این نوع پرده ها هم به دیوار و هم به سقف قابل اتصال هستند.

از آنجا که باز و بست نمودن این نوع پرده ها با دست انجام می شود، بهتر است جهت سهولت کار، طول پرده نمایش بیشتر از 2.5 متر نباشد.

پرده نمایش سقفی کنترل از راه دور

این پرده های نمایش مشابه پرده های سقفی دستی می باشند، با این تفاوت که برای باز و بست نمودن آن ها نیازی به استفاده از دست نیست، یک موتور الکتریکی برای انجام این کار در نظر گرفته شده. باز و بست شدن این نوع پرده ها با استفاده از کنترل از راه دور و یا کنترلی که کنار پرده بر روی دیوار نصب می شود صورت می گیرد.

استفاده از این نوع پرده های نمایش برای سالن های جلسات، آمفی تئاتر و سینمای خانگی توصیه می گردد.

پرده های نمایش کریستال:

پرده های نمایش کریستال از نوع پرده های سقفی هستند، با این تفاوت که دانه های بسیار ریزی همانند دانه های شکر سطح آن ها را پوشانده و به این ترتیب روشنایی تصویر را 30% افزایش می دهند. استفاده از این نوع پرده ها برای سالن های روشن که نیاز به وضوح بالاتر تصویر دارند توصیه می شود.

پرده نمایش سه پایه دار:

این نوع پرده های نمایش قابل حمل و مقرون به صرفه می باشند. برای سهولت جا به جایی و نصب این نوع پرده ها، استفاده از پرده هایی با طول بیش از 2 متر پیشنهاد نمی شود. همچنین درصورتی که پروژکتور به سقف متصل شده باشد می بایست از پرده های سقفی استفاده نمود و استفاده از این نوع پرده ها پیشنهاد نمی شود.

پرده نمایش برقی ویدیو پروژکتور (Motorized Screen Display)

این پرده نمایش نوعی پرده دیواری/سقفی است که مجهز به موتور الکتریکی بوده و از طریق ریموت کنترل و کلید صفر و یک قابل کنترل است. با توجه به قیمت نسبتا بالای این پرده های نمایش معمولا از آن ها در اتاق های کنفرانس و سالن های همایش که علاوه بر ثابت بودن ویدیو پروژکتور و پرده، زیبایی و ظاهر کار نیز حائز اهمیت است، استفاده می شود. همانند مدل های ثابت می توان آن ها را بنا بر شرایط محیط بر روی سقف یا دیوار نصب نمود. ضمنا در پرده های برقی ابعاد بزرگتری قابل ارائه است.

پرده نمایش قابل حمل رومیزی (Portable Screen Display)

معمولا پرده های نمایش در انواع  پایه دار، دیواری و برقی تولید و به بازار عرضه می گردند. ولی یکی از نیازهای کاربران در این خصوص دسترسی به پرده نمایش قابل حمل است. هرچند که اغلب پرده نمایش های پایه دار با پایه جمع شونده را به نوعی پرتابل می خوانند ولی  در اینجا منظور از پرتابل، پرده نمایش رومیزی و کوچکی است که به صورت آکاردئونی در داخل یک غلاف کیف مانند جمع می شود و توسط دستگیره تعبیه شده بر روی آن به سادگی قابل حمل می باشد. بعد از باز شدن پرده، پایه های کوچکی از دو طرف باز می شوند تا امکان قرار گیری بر روی میز میسر شود .بیشترین کاربرد این پرده نمایش جهت استفاده در کنار ویدیو پروژکتور جیبی است چرا که در کنار هم یک مجموعه کاملا پرتابل و قابل انتقال را جهت دمو و پرزنت تشکیل می دهند.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی