چگونگی ارتباط فکس سرور با سانترال تلفن پاناسونیک

چگونگی ارتباط فکس سرور با سانترال تلفن پاناسونیک

 

فکس سرور می تواند با انواع خطوط تلفن آنالوگ و دیجیتال کار کند . این خطوط می توانند از نوع خط مستقیم تلفن شهری باشد یا اینکه خطوطی باشد که از سیستم مرکز تلفن یا سانترال شما خارج شده و سپس به فکس سرور متصل می شوند و به عنوان خط داخلی محسوب می شوند .

در صورتی که بخواهید فکس سرور شما به سانترال Panasonic متصل شود و به عنوان یک خط داخلی مدیریت فکس شبکه ای را بر عهده بگیرد شما باید در ابتدا سیم تلفنی که از مرکز تلفن پاناسونیک خارج شده را به فکس سرور متصل کنید .

بعد برای آن خط یک شماره داخلی تعریف کرده و در سیستم سانترال خود تعریف کنید که این شماره امکان شماره گیری 0 صفر را نیز داشته باشد .

بعد از راه اندازی فاکس شبکه ای یا فکس سرور تحت شبکه وارد قسمت مدیریت فکس سرور شده و در قسمت Faxserver Setting در منوی Line تنظیمات خط تلفن را انجام میدهید .

نکته مهم اینکه همه سیستمهای تلفن مرکزی دارای یک کد Outline Prefix   می باشند که معمولا عدد 0  یا 9 می باشند .

پس باید در قسمت Outline prefix  آن عدد را وارد کنید تا کاربران برای ارسال فکس از طریق شبکه دیگر نیازی به وارد کردن آن شماره قبل از شماره فکس نباشند و فقط شماره فکس مقصد را وارد کرده و فکس خود را ارسال کنند.


در این حالت فکس سرور بطور خودکار کد 0 یا 9 را گرفته و سپس اقدام به شماره گیری فکس مقصد می کند .

روشهای گزارش گیری از عملکرد فکس سرور

یکی از دغدغه های مدیران سازمان این است که کارمندان سازمان چه فکس هایی را ارسال می کنند و یا چه فکسهائی وارد سازمان می شود .

مسئله مهم دیگر امنیت اسناد سازمان است که ممکن است با استفاده از فکس ارسال شوند .

فکس سرور دارای ابزارهایی می باشد که به شما انواع گزارشهایی که مورد نیاز مدیران سازمان یا مدیر شبکه می باشد را ارئه می دهد .

در فکس سرور شما چند نوع گزارش را می توانید مشاهده کنید :

Log

Events

Fax Queue

Sent

Received

Distribution

Transmit

معرفی امکانات Fax Server فکس سرورسخت افزاری:

پشتیبانی دستگاه از یک تا 480 خط تلفن آنالوگ و دیجیتال Analog, Digital and T.38

Super G3/ 33.6Kbps Fax Speed

فکس پرسرعتی که از تکنولوژی V.34 برخوردار است، V.34 33.6Kbps speed و این توانایی این قابلیت را به دستگاه فکس سرور می دهد که هر 3 ثانیه یک فکس ارسال نماید.

Print to Fax

فیچر پرینت تو فکس این امکان را به کاربر می دهد که از هر جایی در سیستم شخصی PC خود و هر سندی را از هر برنامه ای به سمت پرینتر مجازی فکس سرور ارسال نمایید و بدین ترتیب امکان ارسال آن سند را به سادگی فرام می آورد.

Fax to Folder

فکس تو فولدر به این معنی است که تمامی فکس های ارسالی و دریافتی می تواند در یک فولدر شیر شده ای Sharerd Folder در شبکه ذخیره گردد و دسترسی اشتراکی و مدیریت شده فکس های سازمان را فراهم می آورد.

Fax Queue

فکس کیو یا صف فکس این امکان را می دهد که همه فکس های خروجی سازمان به صورت زمانبندی شده و به ترتیب به مقاصدشان ارسال گردند.

Fax Broadcast

فکس برودکستینگ یا ارسال فکس گروهی این امکان را می دهد که یک سند فکس را به بیشمار گیرنده فکس ارسال کنید.

Fax Resend

ارسال مجدد فکس زمانی رخ می دهد که دستگاه گیرنده فکس در مقصد مشغول باشد و فکس ارسالی در صف فکس سرور Myfax قرار می گیرد و در زمان مناسب مجدد ارسال می شود.

Inbound Fax Routing

مسیریابی فکس های دریافتی یک ویژگی است که می تواند مشخص کند کدام فکس به دست کدام دسته از کاربران در شبکه برسد. مدیریت فکس های ورودی و کنترل دسترسی از طریق این خاصیت قابل تنظیم است.

Fax to Email

فکس تو ایمیل یعنی ارسال فکس های دریافتی به اکانت ایمیل های مشخص شده که این امکان را می دهد هر کاربری فکس های مربوط به خود را در اینباکس ایمیل خود مشاهده نماید.

Email to Fax

ایمیل تو فکس امکان جالبی است که فکس سرور مای در اختیار قرار می دهد و کارکرد آن به این شکل است که برای ارسال فکس کافیست آن سند را به آدرس ایمیل مرتبط میل نمایید و این میل در برنامه Mail Client فکس سرور دریافت می شود و به آدرس فکس مشخص شده ارسال می گردد. بدین معنی است که هر کاربری از طریق موبایل و تبلت خود هم می تواند فکس را ارسال و دریافت نماید.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی