فاصله سانترال تا تلفن سانترال و نکاتی در مورد نصب سانترال

نکته مقدماتی نصب سانترال پاناسونیک

برای راه اندازی و نصب سانترال پاناسونیک باید چند نکته مقدماتی را مد نظر و توجه قرار داد. در این بخش به 5 نکته مهم در مورد نصب سانترال اشاره خواهیم کرد. با رعایت این موارد در زمان خود صرفه جویی و با نظم ایجاد شده سرعت عیب یابی سیستم را افزایش دهید.

نکته اول: انتخاب مکان نصب سانترال

ابتدا باید محل مناسبی برای قرار گیری دستگاه سانترال روی دیوار در نظر بگیریم. این نقطه باید از کف زمین دارای فاصله مناسبی باشد تا رطوبت و گرد و خاک کمتری به سانترال منتقل شود. موضوع بعدی در نظر گرفتن فاصله مناسب بین 1 تا 2 متر با پست مخابراتی می باشد که کار توزیع خطوط در ساختمان و ارتباط آن ها با خطوط مرکزتلفن را انجام می دهد. محل قرار گیری سانترال حتی المقدور در وسط مسیر قرار گیری داخلی ها باشد تا متراژ کابل کشی تا جایی که ممکن است کاهش یابد.

فاصله سانترال تا تلفن سانترال و نکاتی در مورد نصب سانترال
نکته دوم: تهیه نقشه مخابراتی

اولین کار تعیین مسیر خطوط مخابراتی از خطوط ورودی مخابرات تا سانترال و کاربران می باشد. بعد از مشخص شدن مسیر باید یک نقشه کامل از رنگ بندی خطوط مخابراتی، شماره خط، رنگبندی کابل های داخلی تهیه گردد. در هر نقطه که اتصالی مانند ترمینال و پست داریم باید به تفکیک رنگ زوج سیم های ورودی و خروجی و شماره هر پورت را در نقشه درج کنیم. پس از برنامه ریزی مرکز و تعیین زنگ خور ها و سطح دسترسی کاربران این نقشه تکمیل می گردد.

نکته سوم: سیم بندی داخلی ها و آرایش پست

موضوع بعدی در نظر گرفتن نحوه سیم بندی داخلی ها می باشد. یعنی با در نظر گرفتن رنگ بندی کابل مخابراتی و نوع داخلی که دیجیتال، آنالوگ یا هایبرید می باشد، زوج سیم های مربوط به داخلی ها را از مرکزتلفن تا کابل آنفولان و سپس تا پست مخابراتی و نهایتا از پست تا پریز تلفن کاربر آرایش می دهیم. برای داخلی های آنالوگ و دیجیتال، یک زوج سیم شامل دو رشته سیم کشیده می شود و برای داخلی های هایبرید دو زوج سیم که زوج اول برای بوق و زوج دوم برای دیتا می باشد کشیده می شود. نهایتا سیم ها در پریز های تلفن قرار می گیرد که برای داخلی های آنالوگ و دیجیتال در دو پین مرکزی و برای داخلی های هایبرید دو رشته بوق در دو پین مرکزی و دو رشته دیتا در دو پین کناری پریزتلفن بسته می شود.

نکته چهارم: نصب سانترال و تجهیزات جانبی

در این بخش بر اساس دستور العمل موجود در دفترچه راهنمای دستگاه ابتدا پایه یا پیچهای لازم روی دیوار قرار گرفته و بعد مرکزتلفن را در محل خود قرار می دهیم. حال در صورت وجود تجهیزات جانبی مانند موزیک پشت خط، دستگاه ضبط مکالمات، باطری بکاپ و … این دستگاه ها را در محل خود قرار داده و به سانترال متصل می نماییم. پس از اطمینان از صحت نصب دستگاه و آرایش خطوط وارد مرحله بعد می شویم.

نکته پنجم: انجام تنظیمات سانترال

در این بخش یکی از دو روش برنامه ریزی تلفنی و یا کامپیوتری را انتخاب می نماییم و با آماده نمودن دفترچه راهنمای برنامه ریزی فرایند انجام تنظیمات را شروع می نماییم. برای انجام تنظیمات ابتدا تنظیمات عمومی شمال تاریخ سیستم و تعیین شماره و نام داخلی های انجام می پذیرد. سپس خطوط شهری روی سیستم طبقه بندی شده و بر اساس نیاز کارفرما سطح دسترسی و زنگ خور هر خط شهری برا داخلی ها انجام می پذیرد. در نهایت اگر کارفرما تنظمات سفارشی مانند تلفن گویا، ساعات کاری، گروه زنگ خور و غیره را مد نظر داشته باشد تنظیمات مربوطه انجام می پذیرد.

 تلفن سانترال تا چه مسافتی از دستگاه سانترال جواب می دهد – طول مجاز سیم تلفن به متر

تلفن سانترال تا چه مسافتی از دستگاه سانترال جواب می دهد و طول مسافت داخلی سانترال پاناسونیک چقدر است. یک تلفن سانترال را حداکثر تا چه فاصله ای از دستگاه سانترال پاناسونیک می توان قرار داد. برای دریافت پاسخ سوال خود این مطلب را تا انتها دنبال کنید. یکی از سوالات کارشناسان و افرادی که قصد راه اندازی تلفن سانترال را دارند، این موضوع هست که داخلی یا گوشی تلفن تا چه فاصله ای از دستگاه سانترال جواب می دهد.

برای پاسخ به این سوال باید گفت این موضوع به چند عامل بستگی دارد. یکی از این موارد سطح مقطع سیم تلفنی می باشد که مورد استفاده قرار می گیرد. موضوع دوم ماهیت سیگنال داخلی می باشد که آنالوگ دیجیتال یا هایبرید و یا تلفن تحت شبکه می باشد و موضوع بعد دستگاه سانترال می باشد که از دستگاه های سری TA، یا TDA و TDE و یا NS پاناسونیک می باشد.

حالا به بررسی مراکز تلفن پاناسونیک و طول سیم مجاز برای هر نوع داخلی می پردازیم. در نظر داشته باشید که مرغوبیت سیم تلفن (درصد مس) و نویز محیطی مانند میدان حاصل از جریان برق می تواند عوامل موثری در کاهش این مسافت باشد.

طول سیم سانترال TES824

روی سانترال های tes824 دو نوع تلفن آنالوگ و هایبرید قابل استفاده می باشد. مسافت مجایز برای تلفن آنالوگ به ترتیب برای سطح مقطع 0.4 میلی متر 698 متر و برای سطح مقطع 0.5 میلی متر 1128 متر و برای سطح مقطع 0.6 میلی متر 1798 متر و برای کابل cat5 برابر با 1128 متر می باشد. برای تلفن هایبرید یا همان تلفن 7730 این فواصل به ترتیب 140، 229، 360 و 229 متر می باشد. این بدین معنی هست که شما بر اساس کابلی که استفاده می کنید می توانید فاصله مجاز تلفن تا مرکز تلفن را بر اساس توضیحات داده شده در نظر بگیرید.

طول سیم داخلی سانترال های TDA و TDE و NS

طول مجاز سیم تلفن داخلی تا دستگاه سانترال در سانترال های TDA و TDE برای گوشی های آنالوگ یعنی کارت TDA0174 و هایبرید TDA0170 مشابه طول های گفته شده برای داخلی آنالوگ و هایبرید سانترال TA در بند قبل می باشد. ولی برای داخلی دیجیتال یعنی تلفن هایی نظیر 7665 یا 333 و 543 روی کارت TDA0172 به ترتیب برای سطح مقطع 0.4 میلی متر 500 متر و برای سطح مقطع 0.5 میلی متر 720 متر و برای سطح مقطع 0.6 میلی متر 830 متر و برای کابل cat5 برابر با 720 متر می باشد. طول قرار گیری آنتن دکت یا همان CS تا مرکز تلفن نیز به ترتیب برای کابل با سطح مقطع 0.4 میلی متر 222 متر و برای سطح مقطع 0.5 میلی متر 347 متر و برای سطح مقطع 0.6 میلی متر 500 متر و برای کابل cat5 برابر با 347 متر می باشد.

با توجه به توضیحات ارائه شده میدانید که هر تلفن را متناسب با کارتی که به آن متصل می شود و تکنولوژی تلفن و همچنین سطح مقطع سیم تلفنی که استفاده می کند نهایتا تا چه فاصله ای از دستگاه سانترال قرار دهید.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی