در مورد کارتریج و چیپ ست های کارتریج پاناسونیک بیشتر بدانید…

در مورد کارتریج و چیپ ست های کارتریج پاناسونیک بیشتر بدانید

 

شرکت پاناسونیک panasonic یک شرکت الکترونیکی چندملیتی ژاپنی است که با نام پیشین ماتسوشیتا نیز شناخته می شود. دفتر مرکزی شرکت پاناسونیک panasonic  در کادوما، کشور او ا قرار دارد. شرکت پاناسونیک panasonic در سال 1918 توسط وسوکه ماتسوشیتا با نام ماتسوشیتا تاسیس شد. شرکت پاناسونیک در زمینه تولید محصولات و تجهیزات الکترونیکی و صنعتی از جمله: تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی، دوربین های برداری ویدیویی، وسایل برقی خانگی، دستگاه های فتوکپی و …. فعالیت دارد.

در مورد کارتریج و چیپ ست های کارتریج پاناسونیک بیشتر بدانید

کارتریج ها در مدل ها و برندهای متنوعی از جمله کارتریج شا sharp، کارتریج سامسونگ samsung، کارتریج اچ پی hp، کارتریج کانن canon، کارتریج اپسون epson، کارتریج برادر brother، کارتریج تارا tara و ….. طراحی و تولید و در بازار ایران وجود دارد. که هر کدام برای پرینتر مخصوص به برند خود ساخته شده است.

کارتریج پاناسونیک panasonic

کارتریج پاناسونیک panasonic در واقع مواد مصرفی در پرینتر و دستگاه فتوکپی هستند. کارتریج پاناسونیک در پرینتر جوهر افشان به عنوان جوهر و در پرینتر لیزری به عنوان تونر شناخته می شوند. در پرینترهای لیزری و جوهرافشان رنگی از سه رنگی اصلی آبی و زرد و قرمز به عنوان کارتریج و یک رنگ مشکی کارتریج استفاده می شود. در اصطلاح محفظه ای که تونر و جوهر در آن قرار می گیرد کارتریج گفته می شود.

کارتریج های موجود در پرینترهای لیزری دارای 2 بخش اصلی به نام های تونر و درام هستند که در بعضی از مدل های پرینتر لیزری هر دو بخش در یک کارتریج قرار دارد و در برخی مدل های دیگر پرینتر لیزری به صورت مجزا هر کدام از بخش ها در یک کارتریج قرار می گیرند.

کارتریج های موجود در پرینترهای جوهرافشان هم از دو بخش اصلی جوهر و هد تشکیل شده اند که در برخی از مدل های پرینتر جوهرافشان هر دو بخش درون یک کارتریج قرار دارد و در بعضی مدل های پرینتر جوهر افشان جوهر و هد هر کدام در یک کارتریج مجزا قرار دارند.

کارتریج panasonic در انواع مختلفی از جمله : کارتریج اصل پاناسونیک (original) – کارتریج بازتولید پاناسونیک (remanufactured) – کارتریج دوباره پر شده پاناسونیک (refilled) – کارتریج بازیافتی پاناسونیک (recycled) – کارتریج سازگار یا عمومی پاناسونیک (compatible or generic) دسته بندی می شوند.

کارتریج بازیافتی (recycled) پاناسونیک : کلمه “بازیافت “یک واژه کلی که به عنوان فرآیند یا تکنولوژی یک شرکت مربوط نمی شود. این نوع کارتریج اصل نمی باشد در واقع کارترجی است که از قطعات و مواد به دست آمده از محصولات دست دوم ساخته شده است.

چیپ کارتریج پاناسونیک Panasonic 2275 Cartridge Chipset

کد محصول : 2275 Cartridge Chipset
پرینتر های سازگار :

Panasonic KX-MB2235CX, MB2275CX, MB2545CX

کارتریج های سازگار : KX-FAT421E
نوع بسته بندی : تکی، آنتی استاتیک
تعداد برگ چاپ : 3000 برگ

توضیحات :

چیپست قطعه ای (بُردی) الکترونیکی است که به عنوان شمارنده تعداد صفحات پرینت شده توسط پرینتر و کپی در کارتریج دستگاه ها تعبیه شده است. چیپست در کارتریج علاوه بر شمارش تعداد صفحات چاپ شده وظیفه تشخیص سلامت، اصلی بودن و قابلیت چاپ داشتن کارتریج را نیز بر عهده دارد. برخی پرینترها در زمان اتمام جوهر یا تونر دستگاه اجازه چاپ را به کاربر نخواهد داد. این موضوع با اعلام هشدارهایی به کاربر اطلاع داده می شود. هشدارهایی نظیر:
Toner exhausted
Toner empty
Toner low
Cartridge change
Cartridge Replace

در این مواقع یکی از راه حل های زیر پیشنهاد می گردد:

  • جایگزینی کارتریج با یک کارتریج اصلی از کارخانه سازنده ( این روش هزینه بالایی دارد)
  • تعویض و استفاده از کارتریج های غیر اصلی در صورتی که کارتریج Grade A باشد تا به دستگاه شما آسیب نرساند
  • شارژ یا پر کردن کارتریج موجود و تعویض چیپست یا شمارنده کارتریج

در برخی دستگاه ها امکان ریست نرم افزاری چیپست کارتریج وجود دارد. با ریست ادامه کار دستگاه بدون پیغام و هشدار خواهد بود.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی