تفاوت میان تلفن های بیسیم و سانترال را اینجا بخوانید

تفاوت تلفن معمولی با تلفن سانترال چیست؟

جواب: تلفن دستگاهی ارتباطی است که بدون در نظر داشتن فاصله بین افراد این ارتباط را امکان پذیر می سازد. دورگو یا تلفن وسیله ای است که از خطوط شهری و امکاناتی که مخابرات برای افراد فراهم می کنند برای برقراری تماس و ایجاد یک مکالمه استفاده می کنند.

این سیستم های ارتباطی با حضور بیش از 100 سال و حضوری مستمر باعث اند که عضو جدانشدنی هر مجموعه ای باشند. با رشد روز افزون بسترهای ارتباطی و با جهانی شدن استاندارهای مخابراتی تلفن و تماس های تلفنی کاملا آسان و سهل الوصول شده اند. اما بعد از گسترش مجموعه ها و شکل گیری محوعه های کاری بزرگ استفاده از این تلفن‌ها به عنوان دستگاه هایی تنها و مستقل و دیگر امری سخت و بسیار مشکل به حساب می آید.

تفاوت میان تلفن های بیسیم و سانترال را اینجا بخوانیدتفاوت میان تلفن های بیسیم و سانترال را اینجا بخوانید

تفاوت میان تلفن های بیسیم و سانترال را اینجا بخوانید

تلفن‌ها در ابتدایی ترین شکل خود وارد بازار باشند که این تلفن‌ها دارای حداقل امکانات و ظرفیت های ممکن بودند و فقط جنبه ارتباطی آن ها به وضوح مشخص بود اما به مرور دستخوش تغییراتی مهم و اساسی شد که این تغییرات بنیادین سبب پیشرفت هر مجموعه ای شد که از این سیستم ها استفاده می کنند. این تغییرات ابتدا در ظاهر تلفن بود و به مرور زمان شامل تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری شدند.با تشکیل مجموعه های کاری بزرگ و کوچک دیگر استفاده از این تلفن‌ها به راحتی و مانند قبل امکان پذیر نبود به همین دلیل استفاده از سیستم هایی ارتباطی پیشرفته مانند دستگاه سانترال جایگاهی خاص پیدا کرد.

ورود سیستم های سانترال رونق خاصی به این ارتباطات بخشیدند و شکل نوینی از این ارتباطات را ایجاد کردند. سیستم های سانترال پاناسونیم در سری هایی خاص طراحی شد که هر کدام از آن ها متناسب و مورد نظر شرکتی خاص بود اما استفاده از سانترال و برقراری تماس نیازمند تلفنی است که بتواند این ارتباط را ممکن سازد که انتخاب این تلفن متناسب با جایگاه و سمت فرد، کارایی تلفن، نوع نیاز هر فرد به تلفن، میزان استفاده و حجم تماس های فرد قابل انتخاب است. سانترال ویژگی هایی خاص دارد که متناسب با هر تلفنی که به آن متصل است امکاناتی را به کاربر ارائه می دهد. در واقعتلفنی که به دستگاه سانترال متصل می شود را تلفن سانترال می نامند اما با قابلیت هایی خاص که فقط در هنگام اتصال به سانترال قابل استفاده هستند.

تلفن‌های معمولی یا تلفن‌های آنالوگ تلفن‌هایی هستند که از نظر نرم افزاری تک بعدی می باشند. این تک بعدی بودن به معنای نوع سیستم انتقال و دریافت اطلاعات است که به صورت صدا و یا صوت است. این تلفن‌ها ساده ترین وسیله های ارتباطی هستند که به راحتی با اتصال خطوط شهری به آن ها قابل استفاده هستند. اما تلفن‌های سانترال به 4 دسته کلی تقسیم بندی می شوند که به شرح زیر هستند:

1. سانترال هایبیرید tel

2. سانترال تلفن دیجیتال

3. سانترال تلفن تحت شبکه IP

4. سانترال تلفن بی سیم دکت

این 4 سری بیان شده هر کدام دارای ویژگی های خاص هستند که قابل استفاده برای کاربر است. البته استفاده از این تلفن‌ها دارای شرط پیش نیاز است که نوع و مدل دستگاه سانترال است. برای توضیح بیشتر باید این موضوع را بیان نمود که سری های مختلف سانترال هر کدامم از تلفن‌هایی خاص پشتیبانی می کنند که به کاربر از بین تلفن‌های موجود قدرت انتخاب می دهد. این 4 دسته ذکر شده در بالا هر کدام دارای دنیایی خاص با امکاناتی مختلف هستند.

تلفن هیبرید، دیجیتال و تحت شبکه هر سه جزء دسته تلفن رومیزی محسوب می شوند که با دارای شکل ظاهری تقریبا مشابهی ولی گوشی دکت در واقع تلفنی بی سیم و همراه است که به کاربر خود این امکان را می دهد که مکالمه ای بدون دغدغه را محیط شرکت تجربه کند.

این تلفن‌ها به غیر داشتن ظاهری خاص که در یک نگاه به سرعت قابل تشخیص است. به سرعت قابل تشخیص است در باطن نیز با تلفن‌های معمولی تفاوت های زیادی دارند. اولین تفاوت در نوع ارسال و دریافت اطلاعات است و دومین آن وجود کلید های میانبری خاص هم برای برقراری تماس و هم برای انجام تنظیمات خاص بر روی خط داخلی خود است.

نحوه ارسال و دریافت اطلاعات

هر تلفنی متناسب با سری و طبقه ای که به آن متعلق است دارای شرایط متفاوت برای دریافت و ارسال اطلاعات است که به صورت زیر است:

تفاوت میان تلفن های بیسیم و سانترال را اینجا بخوانید

  • در تلفن هیبرید به صورت دیتا و صوتhybrid
  • در تلفن دیجیتال به صورت دیتا
  • در تلفن تحت شبکه به صورت دیتا و صوت

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی