در مورد تلفن های همراه بیشتر بدانید

 دوام بیشتر شارژ باطری موبایل :

اگر شارژ باطری گوشی شما هم مثل مال من خیلی زود تمام می شود باید بدانید که دلیلش این است که لابد آن را نزدیک به بدن خودتان نگه می دارید. چرا که بدن انسان 37 درجه سانتیگراد حرارت دارد و همین دما کافی است که باعث تخلیه سریع باطری موبایل شود. بنابراین بهتر است به جای قرار دادن گوشی در جیب، آن را درون کیف بگذارید یا از نگه دارنده های کمری استفاده کنید تا با بدن فاصله ای داشته باشد. از همین روش برای مواقع اورژانسی هم می توانید استفاده کنید. تصور کنید که به یک شهر دیگر رفته اید اما شارژر را فراموش کرده اید تا بهمراه ببرید. برای اینکه باطری کمتری از دست بدهید شب گوشی را خاموش کنید و آن را درون یخچال قرار دهید. این کار باعث می شود تا مصرف باطری به حداقل ممکن برسد.

در مورد تلفن های همراه بیشتر بدانید

 وقتی گوشی در آب می افتد :

این بلا ممکن است سر هر کسی بیاید. چنانچه گوشی شما در آب سقوط کرد یا اینکه در هر جای خیس یا مرطوب دیگری افتاد یا حتی اگر یک دوش حسابی هم گرفت برای شروع عملیات نجات آن قبل از هر چیز ، در ابتدا باطری آن را خارج کنید. سپس آن را به آرامی با یک حوله خشک کنید.

مرحله بعد این است که گوشی را درون یک ظرف پر از برنج خام و خشک قرار دهید. برنج یکی از بهترین جذب کننده های رطوبت است. کافی است گوشی شما یکی دو روز درون برنج ها مدفون باشد تا تمام رطوبت آن خارج شود. جالب است بدانید پس از اینکه گوشی شما طی زمان ذکر شده در داخل ظرف برنج استراحت کرد، پس از رطوبت زدایی کامل مثل روز اول کار می کند و بدون هیچ مشکلی قابل استفاده میگردد. البته شاید این راهکار کمی عجیب بنظر برسد ولی کاملا کاربردی و قابل انجام است.

 بعد از اتمام مکالمه تلفن همراه را قطع کنید :

در بعضی مواقع مخابرات محترم همراه اول! دست به کارهای عجیبی برای پول درآوردن از مشترکین خیلی محترم! می‌زند یکی از کارهای خارق‌العاده‌اش که

زمان زیادی را برای طرح این ایده زیرکانه صرف ‌کرده قطع نشدن تلفن‌ همراه بصورت خودکار است. فرض کنید شما با تلفن همراهتان به تلفن ثابت دوستتان زنگ می‌زنید و صحبت هایتان را کرده و خداحافظی می‌کنید و تلفن را بدون قطع کردن در جیبتان می‌گذارید چون می‌دانید که به تلفن ثابت زنگ زده‌اید و تلفن‌های ثابت چه بیسیم باشند و چه غیر بی‌سیم پس از اتمام مکالمه حتما باید قطع شود پس خیالتان راحت است که احتمال وصل ماندن آن چیز محالی است. ولی مدتی است که قضیه کمی تا قسمتی تغییر کرده و مخابرات عزیز با استفاده از این نقطه ‌ضعف مشترکان تلفن را قطع نمی‌کند تا زمانی که خود شخص تماس‌ گیرنده آنرا قطع نماید. پس توجه داشته باشید که بعد از تماس و اتمام مکالمه، تلفن همراه خود را حتما قطع کنید.

     منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی