با سیستم های کنفرانس آشنا شوید…

سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس شامل مجموعه ای از تجهیزات صوتی و تصویری می باشد که مخصوص برگزاری کنفرانس ها و همایش ها است. جهت راه اندازی و اجرای این سیستم در هر بخش نیاز به یک سری زیر ساخت با حداقل استاندارد ها می باشد.


مزیت های استفاده از این سیستم در سالن کنفرانس باعث می شود تا کیفیت برگزاری جلسه و رضایت سخنرانان و دعوت شدگان تامین شود. در صورت هوشمند کردن جلسات در وقت، هزینه و حتی نیروی انسانی صرفه جویی می شود.


یکی از این تجهیزات سیستم صوت و میکروفون اتاق کنفرانس و دیگر ملحقات آن است و دیگری سیستم تصویر مانند ویدئو کنفرانس و ویدئو پروژکتور و دیگر ملحقات آن می باشد. ضمنا سالن کنفرانس که محل نصب و راه اندازی این تجهیزات می باشد هم باید دارای ویژگی ها و استاندارد هایی باشد.
شرکت فاطر رسانور مجری طرح های تجهیز سالن های کنفرانس و همایش، از زیر ساخت تا نصب و اجرای دستگاه ها و تجهیزات بر اساس استانداردهای طراحی سالن های همایش، می باشد.
در ادامه در مورد مشخصاتی که هر کدام از اجزای اتاق و سالن کنفرانس باید داشته باشد توضیح خواهیم داد

با سیستم های کنفرانس آشنا شوید

.

طراحی

منحصرا طراحی سالن همایش و کنفرانس تحت شرایط خاصی انجام می پذیرد تا در نهایت فضایی مهیا گردد که جلسه روان و بدون مشکل اذیت کننده ای برگزار شود.در مورد شرایطی مانند نور،تهویه، میز ها و صندلی ها،جایگاه سخنرانی و غیره در ادامه بیشتر سخن به میان می آید.

–    فضای داخلی


      •    اولین مورد که می بایست در طراحی داخلی سالن کنفرانس مورد نظر قرار گیرد دیوار ها ،کف و سقف عایق صوت می باشند.
      •    نور محیط باید هوشمندانه تنظیم شده باشد که در طول برگزاری جلسه درصورتیکه نیاز به نمایش تصاویر و اسلاید توسط ویدئو پروژکتور یا صفحه نمایش شد،نور به مقدار دلخواه و در نقطه دلخواه قابل تنظیم باشد.


      •    می بایست کف پوش و سینی عبور کابل در کف در صورت نیاز جهت مسیر عبور کابلهای شبکه ،برق و برق اضطراری و دوربین ها انجام گردد.
      •    میز اتاق کنفرانس از یک اصول کلی تبعیت می کند و آن این است که سمتی از میز که بالاسر اتاق می باشد جهت مدیران و روسای جلسه و کنفرانس اختصاص می یابد و میز طوری طراحی می شود که همهی مدعوین به سمت پرده و صفحه نمایش دید کافی و کامل داشته باشند. همچنین جهت جایگذاری مانیتور ها و میکرو فون ها و اتصالات که باید روی میز باشند هم فضا فراهم باشد .

 –    فضای بیرونی


      •    در صورت وجود پارکینگ مناسب و تجهیز شدن آن به دستگاه کنترل تردد به همراه Tag & Reader  هوشمند، موجب صرفه جویی در نیروی انسانی خواهد شد.
      •    با نصب دستگاه کنترل تردد به اتاق کنفرانس می توانید از مزیت های متعدد آن بهره ببرید مانند :
            –    فرض کنید برایتان مهم است کهبدانید کدام یک از اشخاص دعوت شده در همایش و کنفرانس حضور داشته یا نداشته اند که با این دستگاه مقدور می باشد.
            –    در صورتیکه حضور در سالن کنفرانس یا همایش فقط مختص یک عده خاص باشد، می توانید با تعریف اثرانگشت،چهره و یا توزیع کارت هوشمند و حتی در صورت مقدور نبودن این اعمال می توانید پین کد هر کارت را به تلفن همراه او بفرستید تا در موقع حضور در محل کنفرانس کارت ها طبق پین کد ها تحویل و به سالن کنفرانس وارد شود.
            –    مورد بعدی اینکه برفرض شما نمی خواهیدکه در طول برگزاری جلسه یا کنفرانس باورود کسی جلسه مختل شود پس شما می توانید درب را همزمان با شروع به صورت اتوماتیک قفل کنید.
            –    و یا خیلی از کاربرد های دیگر که بنا به نیاز شما قابل اجراست .

صوت کنفرانس

یکی از پیشرفته ترین تجهیزات و مهمترین سیستم مورد نیاز در سالن کنفرانس، سیستم صوت کنفرانس می باشد. ساختار سیستم های صوتی کنفرانس معمولا به این شکل است که یک دستگاه کنترل و مدیریت صوت وجود دارد که باند ها و میکروفون ها به آن وصل می شوند تا تنظیماتی چون کم و زیاد کردن صدا و یا فعال و غیر فعال کردن هرکدام از باند ها و میکروفون ها به وسیله آن انجام شود. ضمنا بر روی هر میز کلید هایی جهت روشن و خاموش کردن میکروفون وجود دارد.

سیستم تصویر

–    در هر جلسه کنفرانس یا همایش حتما نیاز به پخش تصاویر و اسلاید ها وجود دارد که جهت پخش تصاویر به دو نوع تجهیزات نیاز است :
      •    الف : دستگاه ویدئو پروژکتور و پرده نمایش برقی
      •    ب   : مانیتورهای رومیزی مخصوص اتاق کنفرانس و تلویزیون های LED جهت اتصال به پخش کننده ها

–    قابلیت و امکان دیگری وجود دارد به نام دستگاه ویدئو کنفرانس که امروزه استفاده و استقبال زیادی از آن شده است.
ویدئو کنفرانس دستگاه است جهت برقراری ارتباط تصویری و صوتی همزمان با کیفیت و پایا بین دو یا چند نقطه .سیستم ویدئو کنفرانس در دو نوع سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد. جهت راه اندازی ویدئو کنفرانس موارد زیر مورد نیاز است:
الف: دستگاه پردازش کننده و فشرده ساز تصویر جهت انتقال و مدیریت تصویر و صدا به نقاط
ب: دوربین خاص ویدئو کنفرانس
ج: میکروفون
د: صفحه نمایش

نکته مهم : جهت راه اندازی ویدئو کنفرانس حتما می بایست زیر ساخت مخابراتی (مانند : MPLS و Internet) یا اینترنت با پهنای باند کافی بالاتر از 512 کیلوبایت در هر نقطه فراهم باشد. به طور مثال برای کیفیت تصاویر HD جهت 4 نقطه باید سه نقطه اینترنت با پهنای باند 512 کیلو بایت را داشته باشند و در نقطه مرکزی هم باید تجمیع نقاط دیگر باشد که در نتیجه باید اینترنت با پنای باند 2 مگابایت باشد.

اتاق کنترل

اتاق کنترل مکانی است که قسمت زیادی از تجهیزات نام برده در قسمت های قبل به همراه اپراتور در آنجا مستقر می شوند.

زیرساخت

بدون در نظر داشتن زیرساختی مناسب هیچگاه نمی توان خروجی باکیفیتی از تجهیزات بکارفته در سالن همایش و کنفرانس گرفت. زیرساخت هایی همچون کابل کشی در سالن باید از یکسری قوانین و استاندارد ها تبعیت کند تا زیرساخت به درجه کیفی مطلوبی برسد .

جهیزات جانبی

تجهیزات جانبی متعددی را می توان در میان مجموعه سیستم هایی که در سالن کنفرانس نصب شده ، استفاده نمود.این تجهیزات ساز و کار ارتباطی بین دستگاه های مختلف را مدیریت می کنند و بهبود می بخشند. در اصطلاح می توان این تجهیزات را دستگاه های ریزنقش پرکاربرد در مجموعه سالن کنفرانس نامید.

 

     منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

 

 

 

 

 

منو اصلی