نکات مورد نیاز هنگام خریددوربین مداربسته

نکات مورد نیاز هنگام خریددوربین مداربسته

 

دوربین مداربسته به کلیه دوربین هایی اطلاق می گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. از آنجا که اغلب این دوربین ها در حفاظت، نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت بکار می روند این واژه بیشتر به همین حیطه بر می گردد.تکنولوژی دوربین مدار بسته نظارت تصویری برای پیشگیری از دست دادن اموال با ارزش را در پی دارد. این تکنولوژی یکی از ابزارهای مدیریت است. مدیران کارخانه ها و فروشگاهها برای تدوین شواهد دیداری ثبت شده و همچنین مشاهده آن از کیلومترها دورتر از این سیستم استفاده می نمایند.

دوربین های مدار بسته از نظر نوع سیگنال به دو تکنولوژی آنالوگ و IP تقسیم می شوند.

برای ارسال و دریافت تصویر در دوربین آنالوگ از امواج آنالوگ استفاده می شود و در دوربین IP از امواج دیجیتال استفاده می شود.

شرکت پاناسونیک دارای سابقه ای غنی در تولید تجهیزات امنیتی می باشد. این شرکت قادر به ارائه ی سری آنالوگ و IP دوربین های دام، دوربین صنعتی، دوربین اسپید دام، دستگاه ضبط DVR و NVR می باشد.

از تکنولوژی در حال پیشرفت دوربین مدار بسته جهت نظارت تصویری، بالا بردن سطح ایمنی و امنیت و پیشگیری از سرقت اموال، می توان استفاده کرد و حتی از کیلومترها دورتر با بکار گیری این سیستم نظارتی دفتر کار، فروشگاه، کارخانه و یا منزل خود را مشاهده نمود.
سیستم دوربین مدار بسته شامل سه پارامتر و مؤلفه است : دوربین ها، دستگاه ضبط ویدئویی (DVR/NVRR) و مانیتور. همانطور که ذکر شد برای مقاصد امنیتی و نظارتی از این سیستم استفاده می شود. کارکرد دوربین های مدار بسته بدین صورت است که تصاویر دوربین ها از طریق یک مدار بسته (Closed Circuit) به دستگاه ضبط ویدئویی (DVR/NVR) و یا مانیتور جهت نمایش تصاویر، ارسال می شود و هیچ دستگاه دیگری نمی تواند خارج از این مدار تصاویر ارسالی را دریافت کند. به همین جهت است که به سیستم این دوربین ها که برای نظارت و کنترل محیط پیرامون مورد استفاده قرار می گیرد دوربین مدار بسته (CCTV) اطلاق می شود.

نکات مورد نیاز هنگام خریددوربین مداربسته

 

باید به این موضوع توجه کرد که دوربین مدار بسته ی خود را در چه مکانی می خواهیم نصب کنیم زیرا جایگاه نصب دوربین مدار بسته می تواند تعیین کننده نوع دوربین مدار بسته مورد نیاز باشد. دوربینی که در فضای باز قرار می گیرد باید در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشد، در نتیجه باید از دوربین های outdoor که برای این مقاصد طراحی شده اند استفاده کنیم .
دوربین های مدار بسته از نظر نوع سیگنال به دو تکنولوژی آنالوگ و IPP تقسیم می شوند. در دوربین آنالوگ که نسل اولیه دوربین های مدار بسته هستند برای ارسال و دریافت تصاویر از امواج آنالوگ استفاده می شود و برای ضبط این تصاویر از دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال (DVR) استفاده می شود. این دستگاه امکان کنترل و ارتباط دیجیتال با شبکه را نیز برای این سیستم فراهم می کند.
دوربین تحت شبکه (دوربین IP) از امواج دیجیتال برای ارسال داده های صدا و تصویر استفاده کرده و همانند یک Device درون شبکه قرار گرفته و یک آدرس IPP به آن اختصاص داده شده و از طریق شبکه کنترل و نظارت می شود، دستگاه NVR اطلاعات ارسالی این دوربین ها را در خود ذخیره می کند.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی