خریدفکس پاناسونیک

خریدفکس پاناسونیک

فکس یا همان دورنگار وسیله ای است برای ارسال اسناد کاغذی از طریق خط تلفن به مکانهای دیگر .درواقع  دستگاه فکس دستگاه چند کاره است که کار دستگاه تلفن ، اسکنر و پرینتر را  انجام می دهد. البته امکان بهره بردن از قابلیت اسکنر و پرینتر در این دستگاه بطور مجزا وجود ندارد یعنی شما نمی توانید برای اسکن اسناد یا تصاویر خود و ذخیره آنها در کامپیوتر شخصی تان از دستگاه فکس استفاده کنید.

 

دستگاه فکس که بیشتر در شرکتها و محل های کسب و کار دیده می شود برای انتقال و دریافت اسناد کاغذی از محلی به محلی دیگر با استفاده از خط تلفن است ضمن اینکه می توان از دستگاه فکس بعنوان یک دستگاه تلفن معمولی نیز استفاده کرد. نحوه ارسال سند ، بسته به دستگاه و شیوه ی ارسال (کاغذی یا فایل کامپیوتری) کمی متفاوت است ولی بطور کلی تمامی دستگاههای فکس از یک شیوه مشترک برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می کند.

خریدفکس پاناسونیک

ابتدا سندی که می خواهید ارسال کنید را درون محفظه تعبیه شده دستگاه قرار می دهید بعد از برقراری ارتباط تلفنی با مقصد  از گزینه های ارسال دستگاه استفاده می کنید. در این هنگام  ، دستگاه فکس ، سند را به درون خود کشیده عملیات اسکن را بر روی آن انجام می دهد (ایفای نقش اسکنر) سپس توسط مودم داخلی ، اطلاعات را به سیگنالهای آنالوگ تبدیل کرده تا با استفاده از خط تلفن ، آنها را ارسال کند. این سیگنالها بعد از رسیدن به مقصد ، توسط دستگاه فکس مقصد پردازش شده و در نهایت توسط چاپگر دستگاه ، بر روی کاغدی که قرار داده شده است چاپ می شود (ایفای نقش پرینتر).

این پروسه (مراحل)، تمام مراحلی بود که یک دستگاه فکس  انجام می دهد اما در این بین نکاتی وجود دارد که درواقع وجوه تمایز دستگاههای ساده و پیشرفته  است.

سرعت :

فاکتور سرعت یکی از موارد اصلی است که همیشه برای ذکر مشخصات دستگاههای فکس ، بکار برده می شود. واضح است  که هرچه دستگاه فکس سرعت بالاتری را در ارسال و دریافت اسناد داشته باشد بهتر  و مناسب تر است. این سرعت هم مربوط به مودم داخلی و هم مربوط به متعلقات بخش های اسکنر و پرینتر دستگاه است. یعنی هرچه مودم داخلی آنها قوی تر و سریعتر باشد مناسب تر است . از طرفی ، سرعت چاپگر یا اسکنر دستگاه را هم نباید در این بین نادیده گرفت.

بطور کلی فکس های قدیمی در مقایسه با فکس های جدید ، از سرعت به مراتب کمتری برخوردارند. سرعت در دستگاه فکس معمولا در دو بخش نامبرده می شود. سرعت ارسال و سرعت دریافت. این دو عنوان معمولا بر روی جعبه ی محصول درج می شود.

چاپ :

واضح است که نیمی از وظیفه ی دستگاه فکس مربوط به چاپ است پس این مورد هم از اصلی ترین پارامترهایی است که در هنگام خرید یک دستگاه فکس باید درنظر گرفته شود. برخی از فکس ها که گفته می شود از تکنولوژی چاپ حرارتی استفاده می کنند مجبورند از کاغذهای مخصوصی که عمر و دوام بالایی ندارند استفاده کنند . این نوع دستگاه فکس ، ما را مجبور می کند که از سند دریافتی ، یک برگ کپی بر روی کاغذ استاندارد تهیه کنیم تا ماندگاری بالایی داشته باشد. پس اگر می خواهید با این مشکل روبرو نشوید به سراغ فکس هایی بروید که از تکنولوژی چاپ لیزی و یا جوهر افشان استفاده می کنند. در هنگام خرید دستگاه فکس ، به کیفیت چاپ ، پودر یا کارتریج و رول آن توجه داشته باشید.

 

نوع کاغذ ورودی :

 

دستگاههای فکس از نظر کاغذ ورودی ، به انواع مختلفی تقسیم می شوند از جمله :

کاغذ رولی : در این مدل  از یک رول کاغذ برای چاپ استفاده می کند لذا امکان چاپ بر روی کاغذ دیگری را نخواهید داشت.

کاغذ A4 : در این مدل از فکس ها ، برای کار ، به کاغذ A4 نیاز دارد . برای همین منظور دارای محلی برای تغذیه ی کاغذ می باشد. این مدل دستگاه فکس ، مورد استفاده ی بیشتری دارد.

کاغذ با سایز ها و ضخامت های خاص : برخی از فکس ها برای کار کاغذی در ابعاد و ضخامت غیر معمول ( معمولا کمتر و کوچکتر از A4 ) نیاز دارند. طبیعی است که به دلیل اندازه ی کاغذ این مدل فکس ، کاربرد عمومی و زیادی ندارد و فقط برای مواردی خاص استفاده می شود.

حافظه :

در فکس های جدید ، حافظه هم مانند سرعت ، مهم تلقی می شود تا حدی که این مورد ، به یکی از مشخصات فکس های خوب تبدیل شده است. حافظه در چند مفهوم کلی بیان می شود . حافظه شماره تلفن ، حافظه فکس در صورت نبود کاغذ ، حافظه سندی که می خواهیم در ساعتی مشخص فرستاده شود..

 

مشخصات دیگر:

ممکن است برخی دستگاههای را در بازار ببینید که امکان کپی گرفتن یا اسکن کردن فایلها و … را نیز داشته باشد. این مدل فکس ها ، دستگاههای چند کاره ای هستند که چند قابلیت را با هم در خود دارند تا بوسیله ی یک دستگاه بتوان از امکانات چند دستگاه بهره مند شد.

حتی ممکن است برخی ویژگی های دیگر را نیز شاهد باشید از جمله اینکه ممکن است دستگاه فکسی به صفحه نمایشگر لمسی مجهز باشد یا از پورت ها متنوعی پشتیبانی کند یا حتی سیستم تصحیح خطا ، منشی تلفنی و بزرگنمایی را نیز در خود داشته باشد ولی این موارد ، انتخابی است و ممکن است کسی تمایلی به پرداخت هزینه های بیشتر فقط به صرف داشتن چنین امکاناتی نداشته باشد.

در آخر خلاصه می کنم که دستگاههای فکس در انواع و امکانات متنوعی عرضه می شوند شرکت ایده آل گستر توزیع کننده سیستمهای اداری پاناسونیک در ایران  .

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی