تلفن بی سیم پاناسونیک

 
همانطور که همه می دانیم دستگاه تلفن بی سیم تشکیل شده است از یک گوشی تلفن و یک دستگاه ثابت، به گونه‌ای که ارتباط گوشی تلفن، بدون استفاده از سیم و از طریق ارسال و دریافت امواج رادیویی با دستگاه ثابت برقرار می‌شود. در این دستگاه‌های تلفن، خط تلفن به دستگاه ثابت وصل می شود که خود این دستگاه نیز شامل بخش هایی از جمله : فرستنده، گیرنده رادیویی و آنتن تشکیل می‌شود.

 

گوشی تلفن بی‌سیم و دستگاه ثابت هر یک دارای فرستنده و گیرنده امواج رادیویی خاص خود هستند و همانند سایر دستگاه های بی‌سیم، استفاده از آن تابع قانون استفاده از بی‌سیم های اختصاصی و غیر حرفه‌ای (آماتوری) است. از نگاه قانون، تلفن‌های بی سیم برحسب قدرت ارسال و فرکانس به دو دسته مجاز و غیرمجاز تقسیم می‌شوند.تلفن بی سیم پاناسونیک

 

تلفن بی سیم خانگی

 

محدوده فرکانس مجاز برای تلفن‌های بی‌سیم خانگی :

 

طبق اصول سیاست گذاری ارتباطات بی سیم ، طیف فرکانس از منابع ملی کشور محسوب می‌شود. این مورد مبتنی اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حفظ امنیت ملی به منظور ایجاد زمینه ارائه خدمات عمومی به آحاد ملت است. به همین منظور براساس سیاست گذاری فعلی این نهاد ، محدوده‌های زیر به تلفن بی‌سیم اختصاص داده شده است و هرگونه موردی خارج از این محدوده تخلف به حساب می آید:

 

باند ۴۶ تا ۴۷ مگاهرتز

 

۴۹ تا ۵۰ مگاهرتز

 

۸۶ تا ۸۸ مگاهرتز

 

۹۳۱ تا ۹۳۲ مگاهرتز

 

آی دی یا شناسه ایمنی تلفن های بی‌سیم:

 

مجهز بودن به شناسه ایمنی مخصوص ، از مشخصات مهم تلفن بی‌سیم مجاز است. این شناسه بین دستگاه ثابت و گوشی بی‌سیم مشترک است. هر دستگاه تلفن بی‌سیم از شناسه واحد استفاده می‌کند. بنابراین گوشی تلفن بی‌سیم مجهز به شناسه ایمنی عددی فقط با دستگاه ثابت خود ارتباط برقرار می‌کند که مانع هم‌شنوایی، شنود یا سرقت بوق توسط سایر استفاده کنندگان تلفن بی‌سیم می‌شود و تلفن‌هایی که فاقد این مشخصه باشند، غیرمجاز محسوب می‌شوند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی تلفن را برمیدارید برای تماس گرفتن ، صدای دو نفر که که معمولا همسایه های شما هستند را در حال مکالمه می شنوید. این اختلال به دلیل ضعف در سیستم شناسه ایمنی دستگاه تلفن های بی سیم می باشد.

 

توصیه‌های لازم در هنگام خرید

 

با توجه به نکاتی که ذکر شد و به منظور جلوگیری از سوء استفاده و زیان احتمالی توجه به موارد زیر توصیه می‌شود:

 

تلفن بی‌سیم مجاز فاقد هرگونه آنتن هوایی است و آنتن دستگاه ثابت روی آن نصب شده است.

 

هنگام خرید از فروشگاه‌های عرضه‌ کننده تلفن بی‌ سیم حتما فاکتور خرید که مهر فروشگاه را دارد را از فروشنده بخواهید. خریدار و فروشنده باید از مشخصات تلفن‌های بی‌سیم مجاز و غیرمجاز آگاهی و اطلاع داشته باشند،  و همچنین فروشنده باید آن را در فاکتور فروش قید نماید تا چنانچه بعدا خلاف آن ثابت شود عواقبی متوجه خریدار نبوده و مسئله از طریق اتحادیه صنفی پیگیری گردد

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

منو اصلی